Ιδανικό για όσους θέλουν να περνούν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους, αυτό το κουτί ζωγραφικής σε πέτρες περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα υλικά για τη δημιουργία μοναδικών έργων τέχνης με χρώματα neon! Ακολουθήστε τις οδηγίες, τις συμβουλές και τα καλλιτεχνικά μυστικά της ζωγράφου Katie Cameron για να φτιάξετε κι εσείς οκτώ διαφορετικά neon σχέδια σαν να ήσαστε έμπειρος/η ζωγράφος! Με...
Ιδανικό για όσους θέλουν να περνούν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους, αυτό το κουτί ζωγραφικής σε πέτρες περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα υλικά για τη δημιουργία μοναδικών έργων τέχνης με χρώματα neon! Ακολουθήστε τις οδηγίες, τις συμβουλές και τα καλλιτεχνικά μυστικά της ζωγράφου Katie Cameron για να φτιάξετε κι εσείς οκτώ διαφορετικά neon σχέδια σαν να ήσαστε έμπειρος/η ζωγράφος! Με...
Το Έγκλημα της Χαροκόπου ή αλλιώς, το Έγκλημα του αιώνα, όπως έμεινε στην ιστορία, γίνεται ο βασικός άξονας του θεατρικού έργου Κακούργα πεθερά,, που είναι εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία και από το ομώνυμο τραγούδι του Ιάκωβου Μοντανάρη. Στις αρχές του 1931, ανήμερα των Θεοφανίων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της...
Το Έγκλημα της Χαροκόπου ή αλλιώς, το Έγκλημα του αιώνα, όπως έμεινε στην ιστορία, γίνεται ο βασικός άξονας του θεατρικού έργου Κακούργα πεθερά,, που είναι εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία και από το ομώνυμο τραγούδι του Ιάκωβου Μοντανάρη. Στις αρχές του 1931, ανήμερα των Θεοφανίων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της...
Μια πρωτότυπη δραματουργία βασισμένη στις βιογραφίες, τις επιστολές και τα δημοσιεύματα της εποχής για την αμερικανίδα που αμφισβήτησε τους έμφυλους ρόλους, σπούδασε βυζαντινή μουσική, έμαθε να υφαίνει και έγινε η πρώτη γυναίκα που σκηνοθέτησε παράσταση αρχαίου δράματος σε αρχαίο θέατρο. Μια παρτιτούρα για μια τελετουργία που γεφυρώνει την αποικιοκρατία με τον αντιφασισμό. «ανακτά ένα παρελθόν...
Μια πρωτότυπη δραματουργία βασισμένη στις βιογραφίες, τις επιστολές και τα δημοσιεύματα της εποχής για την αμερικανίδα που αμφισβήτησε τους έμφυλους ρόλους, σπούδασε βυζαντινή μουσική, έμαθε να υφαίνει και έγινε η πρώτη γυναίκα που σκηνοθέτησε παράσταση αρχαίου δράματος σε αρχαίο θέατρο. Μια παρτιτούρα για μια τελετουργία που γεφυρώνει την αποικιοκρατία με τον αντιφασισμό. «ανακτά ένα παρελθόν...
Το βιβλίο-λεύκωμα πραγματοποιήθηκε με την αποκλειστική χορηγία της AVAX. Πλαισιώνεται από μία εισαγωγή του Μανώλη Αναστασάκη (εκδότη και διευθυντή του grad review), καθώς και από επτά κείμενα διακεκριμένων καθηγητών και ερευνητών τα οποία καλύπτουν όλη την περίοδο στην οποία αναφέρεται η έκδοση: του Δημήτρη Φιλιππίδη (Ομότιμου Καθηγητή του ΕΜΠ), του Βασίλη Κολώνα (Ομότιμου Καθηγητή του...
Το βιβλίο-λεύκωμα πραγματοποιήθηκε με την αποκλειστική χορηγία της AVAX. Πλαισιώνεται από μία εισαγωγή του Μανώλη Αναστασάκη (εκδότη και διευθυντή του grad review), καθώς και από επτά κείμενα διακεκριμένων καθηγητών και ερευνητών τα οποία καλύπτουν όλη την περίοδο στην οποία αναφέρεται η έκδοση: του Δημήτρη Φιλιππίδη (Ομότιμου Καθηγητή του ΕΜΠ), του Βασίλη Κολώνα (Ομότιμου Καθηγητή του...
Στο βιβλίο «Χρωματιστά Τραπέζια σε Καμβά» αναδεικνύεται το συμβολικό και αλληγορικό νόημα του φαγητού στη Τέχνη. Η διάρθρωση είναι εργοκεντρική, η γνωριμία δηλαδή με το καλλιτεχνικό είδος της νεκρής φύσης και τη κατανόησή του, προκύπτει μέσα από τα ίδια τα έργα. Περιέχει δημιουργικές ασκήσεις στοχεύοντας να προτρέψουν τον αναγνώστη να αναλάβει ο ίδιος το ρόλο ενός καλλιτέχνη και για την...
Στο βιβλίο «Χρωματιστά Τραπέζια σε Καμβά» αναδεικνύεται το συμβολικό και αλληγορικό νόημα του φαγητού στη Τέχνη. Η διάρθρωση είναι εργοκεντρική, η γνωριμία δηλαδή με το καλλιτεχνικό είδος της νεκρής φύσης και τη κατανόησή του, προκύπτει μέσα από τα ίδια τα έργα. Περιέχει δημιουργικές ασκήσεις στοχεύοντας να προτρέψουν τον αναγνώστη να αναλάβει ο ίδιος το ρόλο ενός καλλιτέχνη και για την...
Artist Studios. Chaos and Inspiration Στο νέο της φωτογραφικό λεύκωμα, Ατελιέ καλλιτεχνών, χάος και έμπνευση (Artist Studios, Chaos and Inspiration), η Λίλη Τσίγκου μάς προσκαλεί σε μια μοναδική οπτική ξενάγηση στα εργαστήρια έντεκα καταξιωμένων Ελλήνων καλλιτεχνών. Μέσα από τον φακό της, αποτυπώνεται η ακατέργαστη, συχνά χαοτική ομορφιά αυτών των δημιουργικών χώρων,...
Artist Studios. Chaos and Inspiration Στο νέο της φωτογραφικό λεύκωμα, Ατελιέ καλλιτεχνών, χάος και έμπνευση (Artist Studios, Chaos and Inspiration), η Λίλη Τσίγκου μάς προσκαλεί σε μια μοναδική οπτική ξενάγηση στα εργαστήρια έντεκα καταξιωμένων Ελλήνων καλλιτεχνών. Μέσα από τον φακό της, αποτυπώνεται η ακατέργαστη, συχνά χαοτική ομορφιά αυτών των δημιουργικών χώρων,...
“Η μόδα αλλάζει, το στιλ ποτέ”. – Γκαμπριέλ Σανέλ “Η μόδα δεν υπάρχει μόνο στα φορέματα. Η μόδα είναι στον αέρα, τη φέρνει ο άνεμος, την αισθανόμαστε, την αναπνέουμε, βρίσκεται πάνω στον ουρανό και κάτω στην άσφαλτο, είναι παντού, είναι συνδεδεμένη με τις ιδέες, τα ήθη, τα γεγονότα”. (Γκαμπιέλ Σανέλ, από την αυτοβιογραφική της αφήγηση στον Πολ Μοράν, Η αύρα της Σανέλ, 1976)....
“Η μόδα αλλάζει, το στιλ ποτέ”. – Γκαμπριέλ Σανέλ “Η μόδα δεν υπάρχει μόνο στα φορέματα. Η μόδα είναι στον αέρα, τη φέρνει ο άνεμος, την αισθανόμαστε, την αναπνέουμε, βρίσκεται πάνω στον ουρανό και κάτω στην άσφαλτο, είναι παντού, είναι συνδεδεμένη με τις ιδέες, τα ήθη, τα γεγονότα”. (Γκαμπιέλ Σανέλ, από την αυτοβιογραφική της αφήγηση στον Πολ Μοράν, Η αύρα της Σανέλ, 1976)....
Είναι σαφές ότι ως Μεσογειακοί, ως Ισπανοί, έχουμε συνείδηση του ότι ανήκουμε σε αυτόν τον μεγάλο, κοινό άξονα πολιτισμού που είναι η Μεσόγειος. Στην αρχή ο Πικάσο ζούσε στην Ισπανία, και, όταν ήρθε στο Παρίσι, επισκέφτηκε το Λούβρο, όπου είδε πολλές αρχαιότητες ελληνικές και ρωμαϊκές, αλλά και αιγυπτιακές και άλλες. Ο διάλογος με την Ελλάδα δεν αρχίζει, όμως, ακόμη. Αυτό γίνεται αργότερα, τη...
Είναι σαφές ότι ως Μεσογειακοί, ως Ισπανοί, έχουμε συνείδηση του ότι ανήκουμε σε αυτόν τον μεγάλο, κοινό άξονα πολιτισμού που είναι η Μεσόγειος. Στην αρχή ο Πικάσο ζούσε στην Ισπανία, και, όταν ήρθε στο Παρίσι, επισκέφτηκε το Λούβρο, όπου είδε πολλές αρχαιότητες ελληνικές και ρωμαϊκές, αλλά και αιγυπτιακές και άλλες. Ο διάλογος με την Ελλάδα δεν αρχίζει, όμως, ακόμη. Αυτό γίνεται αργότερα, τη...
H τραγωδία Καποδίστριας, το δεύτερο πατριωτικό δράμα του Καζαντζάκη, γράφτηκε την άνοιξη του 1944, δηλαδή στη διάρκεια των τελευταίων μηνών της γερμανικής κατοχής.
Είναι η μέρα των γενεθλίων του Ιωάννη Καποδίστρια για τα 55 του χρόνια.
Στην αυλή του μαζεύονται φτωχοί λαϊκοί άνθρωποι για του ευχηθούν και να του παραπονεθούν.
Το μικρό ελληνικό κράτος είναι σε δεινή θέση: ο λαός πεινά και οι...
H τραγωδία Καποδίστριας, το δεύτερο πατριωτικό δράμα του Καζαντζάκη, γράφτηκε την άνοιξη του 1944, δηλαδή στη διάρκεια των τελευταίων μηνών της γερμανικής κατοχής.
Είναι η μέρα των γενεθλίων του Ιωάννη Καποδίστρια για τα 55 του χρόνια.
Στην αυλή του μαζεύονται φτωχοί λαϊκοί άνθρωποι για του ευχηθούν και να του παραπονεθούν.
Το μικρό ελληνικό κράτος είναι σε δεινή θέση: ο λαός πεινά και οι...
Η ιστορία του εμβληματικού οίκου Little book of Balmain Από το 1945, ο οίκος Balmain έχει προσελκύσει την προσοχή τόσο κριτικών όσο και ακολούθων της μόδας με την εκθαμβωτική λεπτομέρεια και το ξεχωριστό, μαξιμαλιστικό του στιλ. Ως επωνυμία στην οποία απευθύνεται κανείς όταν επιζητά πολυτέλεια και γκλάμουρ υψηλών προδιαγραφών, ο Balmain κυριαρχεί με την αξιοζήλευτη...
Η ιστορία του εμβληματικού οίκου Little book of Balmain Από το 1945, ο οίκος Balmain έχει προσελκύσει την προσοχή τόσο κριτικών όσο και ακολούθων της μόδας με την εκθαμβωτική λεπτομέρεια και το ξεχωριστό, μαξιμαλιστικό του στιλ. Ως επωνυμία στην οποία απευθύνεται κανείς όταν επιζητά πολυτέλεια και γκλάμουρ υψηλών προδιαγραφών, ο Balmain κυριαρχεί με την αξιοζήλευτη...
Η αρχαιοελληνική κεραμική έχει αποτελέσει εδώ και αιώνες αντικείμενο θαυμασμού για όσους ασχολούνται με τον κλασικό πολιτισμό και ειδικότερα για τους ιστορικούς της τέχνης. Η μελέτη των αγγείων αποκαλύπτει διαρκείς αναφορές στις άλλες μορφές τέχνης, ακόμη και στη γλυπτική, ενώ οι παραστάσεις τους παρέχουν τόσες πληροφορίες για τον κόσμο στον οποίο δημιουργήθηκαν, ώστε να συναγωνίζονται τα...
Η αρχαιοελληνική κεραμική έχει αποτελέσει εδώ και αιώνες αντικείμενο θαυμασμού για όσους ασχολούνται με τον κλασικό πολιτισμό και ειδικότερα για τους ιστορικούς της τέχνης. Η μελέτη των αγγείων αποκαλύπτει διαρκείς αναφορές στις άλλες μορφές τέχνης, ακόμη και στη γλυπτική, ενώ οι παραστάσεις τους παρέχουν τόσες πληροφορίες για τον κόσμο στον οποίο δημιουργήθηκαν, ώστε να συναγωνίζονται τα...
Φίλος στήριγμα ο Τάκης, συνιδρυτής του Λαογραφικού Ιστορικού Μουσείου Λάρισας και συνεργάτης καίριος κατά την υποκειμενική μου θεώρηση. Σε αντικειμενική θέαση, ο Τάκης Τλούπας αναδείχτηκε δημιουργός εμψυχωμένου καλλιτεχνικού έργου, εραστής της αλήθειας στη φιλοσοφική της ουσία, που σημαίνει κατανόηση της φύσης, του φυτικού-ζωικού κόσμου, του ανθρώπου στις ποικίλες εκδηλώσεις του βίου, των...
Φίλος στήριγμα ο Τάκης, συνιδρυτής του Λαογραφικού Ιστορικού Μουσείου Λάρισας και συνεργάτης καίριος κατά την υποκειμενική μου θεώρηση. Σε αντικειμενική θέαση, ο Τάκης Τλούπας αναδείχτηκε δημιουργός εμψυχωμένου καλλιτεχνικού έργου, εραστής της αλήθειας στη φιλοσοφική της ουσία, που σημαίνει κατανόηση της φύσης, του φυτικού-ζωικού κόσμου, του ανθρώπου στις ποικίλες εκδηλώσεις του βίου, των...
Το τοπίο ήταν ετυμολογικά συνδεμένο με την έννοια του τόπου και έτσι διέθετε πάντα κρυφές, ανομολόγητες προεκτάσεις, έως πρόσφατα ανεκμετάλλευτες. Σήμερα ο λόγος για το τοπίο έχει να δείξει τεράστια θεματική ποικιλία καθώς συνεχώς διευρύνεται η περιοχή του σε επίπεδο θεωρητικό, θεσμικό και στην ίδια την πράξη. Η κατάταξη κατά χρονολογική σειρά των κειμένων που περιέχονται σε αυτή την Ανθολογία...
Το τοπίο ήταν ετυμολογικά συνδεμένο με την έννοια του τόπου και έτσι διέθετε πάντα κρυφές, ανομολόγητες προεκτάσεις, έως πρόσφατα ανεκμετάλλευτες. Σήμερα ο λόγος για το τοπίο έχει να δείξει τεράστια θεματική ποικιλία καθώς συνεχώς διευρύνεται η περιοχή του σε επίπεδο θεωρητικό, θεσμικό και στην ίδια την πράξη. Η κατάταξη κατά χρονολογική σειρά των κειμένων που περιέχονται σε αυτή την Ανθολογία...
Δύο κείμενα συμπληρωματικά το ένα του άλλου, τα οποία τείνουν αφενός να αναδείξουν τη σχέση φωτογραφίας-μνήμης ως αντι-μνήμη, αφετέρου την ανάδυση του σώματος-φύλου ως εγγραφή στην εικαστική γλώσσα και αντιστρόφως....
Δύο κείμενα συμπληρωματικά το ένα του άλλου, τα οποία τείνουν αφενός να αναδείξουν τη σχέση φωτογραφίας-μνήμης ως αντι-μνήμη, αφετέρου την ανάδυση του σώματος-φύλου ως εγγραφή στην εικαστική γλώσσα και αντιστρόφως....
Βάση των τροποποιήσεων που έχουν γίνει με: 1) Τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό (Ν.4067/2012 – όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα) 2) Τον Νέο Κτιριοδομικό Κανονισμό του 2023 (Υ.Α. 66006/2360 – ΦΕΚ.3985/Β/22.06.2023) Περιλαμβάνει: Σχέδια – Φωτογραφίες, Παραδείγματα, Συχνές ερωταπαντήσεις συναδέλφων, Απαραίτητες προδιαγραφές για ΑμεΑ, Προδιαγραφές για ανελκυστήρες, Υπολογισμό ύψους και...
Βάση των τροποποιήσεων που έχουν γίνει με: 1) Τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό (Ν.4067/2012 – όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα) 2) Τον Νέο Κτιριοδομικό Κανονισμό του 2023 (Υ.Α. 66006/2360 – ΦΕΚ.3985/Β/22.06.2023) Περιλαμβάνει: Σχέδια – Φωτογραφίες, Παραδείγματα, Συχνές ερωταπαντήσεις συναδέλφων, Απαραίτητες προδιαγραφές για ΑμεΑ, Προδιαγραφές για ανελκυστήρες, Υπολογισμό ύψους και...
Στο συγκεκριμένο έργο, οι συγγραφείς αποτυπώνουν τον ρόλο της μητέρας στην ελληνική κοινωνία, μέσα από τις ζωές τριών γυναικών που η καθεμία εκπροσωπεί τη γενιά της.
Παρουσιάζουν τη δύσκολη σχέση μάνας-κόρης και τα συναισθήματα που γεννά αυτή η σχέση στις ηρωίδες του έργου. Καίριο στοιχείο του έργου είναι το τι φέρουμε μέσα μας από τις επιρροές των γονιών μας, που δεν τολμάμε να...
Στο συγκεκριμένο έργο, οι συγγραφείς αποτυπώνουν τον ρόλο της μητέρας στην ελληνική κοινωνία, μέσα από τις ζωές τριών γυναικών που η καθεμία εκπροσωπεί τη γενιά της.
Παρουσιάζουν τη δύσκολη σχέση μάνας-κόρης και τα συναισθήματα που γεννά αυτή η σχέση στις ηρωίδες του έργου. Καίριο στοιχείο του έργου είναι το τι φέρουμε μέσα μας από τις επιρροές των γονιών μας, που δεν τολμάμε να...
Πέντε μονόπρακτα του θεμελιωτή του "Θεάτρου του Παραλόγου", παραληρηματικά, θεότρελα, παράλογα. Συγκρούσεις ταυτότητας, μύθος που ακολουθεί κατά βήμα τα χνάρια αποπροσανατολισμένων χαρακτήρων, φιγούρες ευνουχιστικού και καταναγκαστικού κριτή, υπαινιγμοί. Και μοναδικός μάρτυρας της εποχής του, ο ίδιος ο συγγραφέας....
Πέντε μονόπρακτα του θεμελιωτή του "Θεάτρου του Παραλόγου", παραληρηματικά, θεότρελα, παράλογα. Συγκρούσεις ταυτότητας, μύθος που ακολουθεί κατά βήμα τα χνάρια αποπροσανατολισμένων χαρακτήρων, φιγούρες ευνουχιστικού και καταναγκαστικού κριτή, υπαινιγμοί. Και μοναδικός μάρτυρας της εποχής του, ο ίδιος ο συγγραφέας....
Κορυφαίος σκηνοθέτης του θεάτρου και της όπερας, εμβριθής φιλόλογος και ακαταπόνητος ερευνητής των απαρχών της ελληνικής δραματουργίας, μεταφραστής του αρχαίου δράματος, αλλά και του ευρωπαϊκού δραματολογίου, διευθυντής κρατικών θεάτρων, πανεπιστημιακός δάσκαλος και ακαδημαϊκός, ο Σπύρος Α. Ευαγγελάτος (1940–2017), σε ένα διάστημα που εκτείνεται από τις αρχές της δεκαετίας...
Κορυφαίος σκηνοθέτης του θεάτρου και της όπερας, εμβριθής φιλόλογος και ακαταπόνητος ερευνητής των απαρχών της ελληνικής δραματουργίας, μεταφραστής του αρχαίου δράματος, αλλά και του ευρωπαϊκού δραματολογίου, διευθυντής κρατικών θεάτρων, πανεπιστημιακός δάσκαλος και ακαδημαϊκός, ο Σπύρος Α. Ευαγγελάτος (1940–2017), σε ένα διάστημα που εκτείνεται από τις αρχές της δεκαετίας...
«Από το να δημιουργείς συμπάθειες, είναι καλύτερο να δημιουργείς συμφέροντα». Το πλήρες κείμενο του έργου που παίζεται αυτή τη σεζόν (23-24) στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, σε διασκευή και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού και μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ. Το διασημότερο έργο του Χαθίντο Μπεναβέντε (Νόμπελ Λογοτεχνίας 1922) που παίζεται μέχρι σήμερα στην Ισπανία και σε πολλές άλλες χώρες....
«Από το να δημιουργείς συμπάθειες, είναι καλύτερο να δημιουργείς συμφέροντα». Το πλήρες κείμενο του έργου που παίζεται αυτή τη σεζόν (23-24) στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, σε διασκευή και σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού και μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ. Το διασημότερο έργο του Χαθίντο Μπεναβέντε (Νόμπελ Λογοτεχνίας 1922) που παίζεται μέχρι σήμερα στην Ισπανία και σε πολλές άλλες χώρες....
Σε ποιον ανήκει η ζωή μας; Gott Ο Ρίχαρτ Γκέρτνερ, εβδομήντα οκτώ χρόνων, ένας σωματικά και πνευματικά ακμαίος και γερός άνδρας, μετά τον θάνατο της γυναίκας του δεν θέλει πια να συνεχίσει να ζει. Αναζητά κάποιο φάρμακο που θα τον σκοτώσει. Γιατροί, νομικοί, κληρικοί, επιστήμονες Ηθικής και Δεοντολογίας, πολιτικοί και μέρος της κοινωνίας, όμως, αμφιβάλλουν εάν επιτρέπεται οι...
Σε ποιον ανήκει η ζωή μας; Gott Ο Ρίχαρτ Γκέρτνερ, εβδομήντα οκτώ χρόνων, ένας σωματικά και πνευματικά ακμαίος και γερός άνδρας, μετά τον θάνατο της γυναίκας του δεν θέλει πια να συνεχίσει να ζει. Αναζητά κάποιο φάρμακο που θα τον σκοτώσει. Γιατροί, νομικοί, κληρικοί, επιστήμονες Ηθικής και Δεοντολογίας, πολιτικοί και μέρος της κοινωνίας, όμως, αμφιβάλλουν εάν επιτρέπεται οι...