Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου κυκλοφορεί για 31ή συνεχόμενη χρονιά την έκδοση «Κινηματογράφος», τη μοναδική καταγραφή της κινηματογραφικής μας πραγματικότητας στην ελληνική βιβλιογραφία, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Στις 508 σελίδες του «Κινηματογράφος 2023», με αρχισυντάκτη και επιμελητή έκδοσης τον κριτικό κινηματογράφου και συγγραφέα Δημήτρη...
Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου κυκλοφορεί για 31ή συνεχόμενη χρονιά την έκδοση «Κινηματογράφος», τη μοναδική καταγραφή της κινηματογραφικής μας πραγματικότητας στην ελληνική βιβλιογραφία, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Στις 508 σελίδες του «Κινηματογράφος 2023», με αρχισυντάκτη και επιμελητή έκδοσης τον κριτικό κινηματογράφου και συγγραφέα Δημήτρη...
Κοινωνιολογία δίχως στόχο είναι μια ενδιαφέρουσα αλλά αφομοιώσιμη, αφηρημένη στοχαστική διαδικασία. Αποτελεί, στην καλύτερη, μια άσκηση ύφους. Κάθε προσέγγιση ενός γνωστικού πεδίου, όμως, αποτελεί, όπως προκύπτει από τα λεγόμενα και του Gramsci και του Sartre, ζήτημα μεθόδου και σκοπού αυτού που το προσεγγίζει. Εκεί είναι που ο Νίκος Κολοβός ξανοίχτηκε ανερυθρίαστα και πρωτοπόρησε θέλοντας να...
Κοινωνιολογία δίχως στόχο είναι μια ενδιαφέρουσα αλλά αφομοιώσιμη, αφηρημένη στοχαστική διαδικασία. Αποτελεί, στην καλύτερη, μια άσκηση ύφους. Κάθε προσέγγιση ενός γνωστικού πεδίου, όμως, αποτελεί, όπως προκύπτει από τα λεγόμενα και του Gramsci και του Sartre, ζήτημα μεθόδου και σκοπού αυτού που το προσεγγίζει. Εκεί είναι που ο Νίκος Κολοβός ξανοίχτηκε ανερυθρίαστα και πρωτοπόρησε θέλοντας να...
Κείμενα για ουκ ολίγες βαθιά υποτιμημένες ταινίες, κυρίως από τη δεκαετία του 70, που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό (γυναικείο και αντρικό), την ερωτική περίπτυξη ή και την ερωτική πράξη καθαυτή, τοποθετώντας τα όλα τούτα εντός του ελληνικού τοπίου (φυσικού ή αστικού). Σε μια εποχή συντηρητική, όπως και να το κάνουμε,...
Κείμενα για ουκ ολίγες βαθιά υποτιμημένες ταινίες, κυρίως από τη δεκαετία του 70, που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό (γυναικείο και αντρικό), την ερωτική περίπτυξη ή και την ερωτική πράξη καθαυτή, τοποθετώντας τα όλα τούτα εντός του ελληνικού τοπίου (φυσικού ή αστικού). Σε μια εποχή συντηρητική, όπως και να το κάνουμε,...
Η επική ιστορία της ταινίας που άλλαξε τον κινηματογράφο LEAVE THE GUN, TAKE THE CANNOLI Οι δημιουργοί του Νονού δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μόνο τις κλασικές δυσκολίες που υπάρχουν στα γυρίσματα μιας ταινίας, αλλά βίωσαν στιγμές που θα μπορούσαν να είναι μέρος του σεναρίου. Πάλεψαν με την ίδια τη Μαφία. Οι άδειες για τις τοποθεσίες που είχαν εξασφαλίσει ανακλήθηκαν ανεξήγητα,...
Η επική ιστορία της ταινίας που άλλαξε τον κινηματογράφο LEAVE THE GUN, TAKE THE CANNOLI Οι δημιουργοί του Νονού δεν είχαν να αντιμετωπίσουν μόνο τις κλασικές δυσκολίες που υπάρχουν στα γυρίσματα μιας ταινίας, αλλά βίωσαν στιγμές που θα μπορούσαν να είναι μέρος του σεναρίου. Πάλεψαν με την ίδια τη Μαφία. Οι άδειες για τις τοποθεσίες που είχαν εξασφαλίσει ανακλήθηκαν ανεξήγητα,...
Το παρόν βιβλίο συνιστά έναν επιστημονικά τεκμηριωμένο οδηγό για την ανάγνωση και αξιολόγηση κινηματογραφικών σεναρίων, προοριζόμενο για φοιτητές κινηματογράφου και νέους ανεξάρτητους κινηματογραφιστές. Επικεντρώνεται στη διερεύνηση των θεμελιωδών αρχών της σεναριογραφίας, παρέχοντας μεθοδολογικά εργαλεία για την ανάλυση της αφηγηματικής δομής, των χαρακτήρων, των διαλόγων, καθώς και των...
Το παρόν βιβλίο συνιστά έναν επιστημονικά τεκμηριωμένο οδηγό για την ανάγνωση και αξιολόγηση κινηματογραφικών σεναρίων, προοριζόμενο για φοιτητές κινηματογράφου και νέους ανεξάρτητους κινηματογραφιστές. Επικεντρώνεται στη διερεύνηση των θεμελιωδών αρχών της σεναριογραφίας, παρέχοντας μεθοδολογικά εργαλεία για την ανάλυση της αφηγηματικής δομής, των χαρακτήρων, των διαλόγων, καθώς και των...
Ένα απολαυστικό κοκτέιλ προσωπικών αναμνήσεων και τεχνοκριτικής και ένα συναρπαστικό εγχειρίδιο για την ιστορία του αμερικανικού σινεμά από τον ανεπανάληπτο Κουέντιν Ταραντίνο
Tο πολυαναμενόμενο πρώτο μη μυθοπλαστικό έργο από τον συγγραφέα του κορυφαίου μπεστ σέλερ Κάποτε στο Χόλιγουντ, ένα απίστευτα διασκεδαστικό, σατανικά ευφυές βιβλίο για τον κινηματογράφο, τόσο πρωτότυπο και ευρηματικό...
Ένα απολαυστικό κοκτέιλ προσωπικών αναμνήσεων και τεχνοκριτικής και ένα συναρπαστικό εγχειρίδιο για την ιστορία του αμερικανικού σινεμά από τον ανεπανάληπτο Κουέντιν Ταραντίνο
Tο πολυαναμενόμενο πρώτο μη μυθοπλαστικό έργο από τον συγγραφέα του κορυφαίου μπεστ σέλερ Κάποτε στο Χόλιγουντ, ένα απίστευτα διασκεδαστικό, σατανικά ευφυές βιβλίο για τον κινηματογράφο, τόσο πρωτότυπο και ευρηματικό...
Ο Pαφαηλίδης τίμησε την τυπογραφία όσο λίγοι σ’ αυτόν τον τόπο· η κριτική τού χρωστάει πολλά, και οι κριτικοί, ακόμα περισσότερα. Όσο για τον ελληνικό κινηματογράφο, εκεί τα πράγματα μπλέκονται: υπήρξε ο «νεκροθάφτης» (επιδίωκε τα σκληρά και ακραία επίθετα) ενός κινηματογράφου, αυτού που στη δεκαετία του 1970 ονόμασαν κάποιοι «παλιό» και «εμπορικό», και εμφανίστηκε τότε σαν ο πατριάρχης του...
Ο Pαφαηλίδης τίμησε την τυπογραφία όσο λίγοι σ’ αυτόν τον τόπο· η κριτική τού χρωστάει πολλά, και οι κριτικοί, ακόμα περισσότερα. Όσο για τον ελληνικό κινηματογράφο, εκεί τα πράγματα μπλέκονται: υπήρξε ο «νεκροθάφτης» (επιδίωκε τα σκληρά και ακραία επίθετα) ενός κινηματογράφου, αυτού που στη δεκαετία του 1970 ονόμασαν κάποιοι «παλιό» και «εμπορικό», και εμφανίστηκε τότε σαν ο πατριάρχης του...
Το βιβλίο, του Ηρακλή Λογοθέτη, που άφορα στο πολυσχιδές, καινοτόμο καί λίαν πρωτοποριακό έργο, του Θανάση Ρεντζή, με τίτλο: Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΡΕΝΤΖΗ, πρωτογράφτηκε, ώς ολιγοσέλιδο φυλλάδιο παρουσίασης των ταινιών του στήν Κίνα, άλλα δεν εύδόκησε να τυπωθεί. Στήν συνέχεια εμπλουτίστηκε άρκούντως, για κάποιαν άλλη εκδήλωση, άλλα καί πάλι δεν έκδόθηκε.
Ή...
Το βιβλίο, του Ηρακλή Λογοθέτη, που άφορα στο πολυσχιδές, καινοτόμο καί λίαν πρωτοποριακό έργο, του Θανάση Ρεντζή, με τίτλο: Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΡΕΝΤΖΗ, πρωτογράφτηκε, ώς ολιγοσέλιδο φυλλάδιο παρουσίασης των ταινιών του στήν Κίνα, άλλα δεν εύδόκησε να τυπωθεί. Στήν συνέχεια εμπλουτίστηκε άρκούντως, για κάποιαν άλλη εκδήλωση, άλλα καί πάλι δεν έκδόθηκε.
Ή...
Όλοι οι μαθητές, παράλληλα με τη Σχολή, ψάχναμε και για δουλειά με αντικείμενο τον κινηματογράφο...
Είχαν κοπεί τα πόδια μου. Να πάω ή να μην πάω. Προβληματίστηκα πολύ, αλλά πήγα: Στουρνάρα 16, στο εργαστήριο μοντάζ του Γιώργου Τσαούλη...
Η συνάντησή μου με τον Γιώργο Τσαούλη ήταν εξαιρετική. Αφού άκουσε τα ενδιαφέροντά μου, μου είπε ότι ο Σταυράκος ήταν φίλος του και ότι παράλληλα με τη...
Όλοι οι μαθητές, παράλληλα με τη Σχολή, ψάχναμε και για δουλειά με αντικείμενο τον κινηματογράφο...
Είχαν κοπεί τα πόδια μου. Να πάω ή να μην πάω. Προβληματίστηκα πολύ, αλλά πήγα: Στουρνάρα 16, στο εργαστήριο μοντάζ του Γιώργου Τσαούλη...
Η συνάντησή μου με τον Γιώργο Τσαούλη ήταν εξαιρετική. Αφού άκουσε τα ενδιαφέροντά μου, μου είπε ότι ο Σταυράκος ήταν φίλος του και ότι παράλληλα με τη...
Μια μοναδική καταγραφή του κινηματογραφικού σύμπαντος του Φεντερίκο Φελίνι, με κεφάλαια αφιερωμένα τόσο στον ίδιο και στους ιστορικούς συνεργάτες του όσο και στην εκτεταμένη φιλμογραφία του, με πλούσιο αρχειακό υλικό, θρυλικές αφίσες και ιστορικές φωτογραφίες. Τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.) μάς χαρίζουν ένα μοναδικό βιβλίο, διαιρεμένο σε κεφάλαια που...
Μια μοναδική καταγραφή του κινηματογραφικού σύμπαντος του Φεντερίκο Φελίνι, με κεφάλαια αφιερωμένα τόσο στον ίδιο και στους ιστορικούς συνεργάτες του όσο και στην εκτεταμένη φιλμογραφία του, με πλούσιο αρχειακό υλικό, θρυλικές αφίσες και ιστορικές φωτογραφίες. Τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.) μάς χαρίζουν ένα μοναδικό βιβλίο, διαιρεμένο σε κεφάλαια που...
Το βιβλίο Ιστορία και Κινηματογράφος: Εξιστορώντας στην οθόνη πραγματεύεται την αναπαράσταση της ιστορίας στον κινηματογράφο, ένα θέμα που έχει αποτελέσει αντικείμενο μακράς αντιπαράθεσης και το οποίο αναδεικνύει την ανάγκη να κατανοήσουμε την κινηματογραφική ιστορία με τους δικούς της όρους, αξιολογώντας τη σχέση της με τη δημόσια ιστορία και την επίδρασή της στη διαμόρφωση της ιστορικής...
Το βιβλίο Ιστορία και Κινηματογράφος: Εξιστορώντας στην οθόνη πραγματεύεται την αναπαράσταση της ιστορίας στον κινηματογράφο, ένα θέμα που έχει αποτελέσει αντικείμενο μακράς αντιπαράθεσης και το οποίο αναδεικνύει την ανάγκη να κατανοήσουμε την κινηματογραφική ιστορία με τους δικούς της όρους, αξιολογώντας τη σχέση της με τη δημόσια ιστορία και την επίδρασή της στη διαμόρφωση της ιστορικής...
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση, η περιγραφή και ο σχολιασμός της κινηματογραφικής παραγωγής στον ελληνικό κινηματογράφο την περίοδο 1942 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1980.
Η έρευνα σε αυτό το πλαίσιο στην παραγωγή, αναπόφευκτα, επεκτείνεται και σε πτυχές της, όπως η καθετοποίηση ή η ευελιξία της, η τυποποίηση ή η διαφοροποίηση των προϊόντων της, οι εταιρικές δομές, η...
Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση, η περιγραφή και ο σχολιασμός της κινηματογραφικής παραγωγής στον ελληνικό κινηματογράφο την περίοδο 1942 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1980.
Η έρευνα σε αυτό το πλαίσιο στην παραγωγή, αναπόφευκτα, επεκτείνεται και σε πτυχές της, όπως η καθετοποίηση ή η ευελιξία της, η τυποποίηση ή η διαφοροποίηση των προϊόντων της, οι εταιρικές δομές, η...
Το δοκίμιο αυτό δημοσιεύτηκε το 1946 στις εκδόσεις Jacques Melot με το παρακάτω σημείωμα του συγγραφέα: «Η κινούμενη εικόνα φέρνει μέσα της τα στοιχεία μιας γενικής αναπαράστασης του σύμπαντος που τείνει λίγο-πολύ να μετασχηματίσει ολόκληρη τη σκέψη. Έτσι, πολύ παλιά, αιώνια προβλήματα (ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην ύλη και το πνεύμα, ανάμεσα στη συνέχεια και την ασυνέχεια, ανάμεσα στην κίνηση...
Το δοκίμιο αυτό δημοσιεύτηκε το 1946 στις εκδόσεις Jacques Melot με το παρακάτω σημείωμα του συγγραφέα: «Η κινούμενη εικόνα φέρνει μέσα της τα στοιχεία μιας γενικής αναπαράστασης του σύμπαντος που τείνει λίγο-πολύ να μετασχηματίσει ολόκληρη τη σκέψη. Έτσι, πολύ παλιά, αιώνια προβλήματα (ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην ύλη και το πνεύμα, ανάμεσα στη συνέχεια και την ασυνέχεια, ανάμεσα στην κίνηση...
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι το πιο μετέωρο, αμφίσημο, ευφυές και, προπάντων, μη σοβαροφανές κεφάλαιο του κινηματογράφου μας. Προσποιήθηκε πως έκανε κινηματογράφο για να μην καταλάβουν οι άλλοι πως έκανε κινηματογράφο στ’ αλήθεια. Μπλόφαρε, έστω κι αν συχνά έπεφτε ο ίδιος θύμα της μπλόφας του· κράτησε μια σπάνια ηθική και αισθητική στάση: μπλόφαρε, αλλά δεν κορόιδευε. Δεν αποπειράθηκε να τον...
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είναι το πιο μετέωρο, αμφίσημο, ευφυές και, προπάντων, μη σοβαροφανές κεφάλαιο του κινηματογράφου μας. Προσποιήθηκε πως έκανε κινηματογράφο για να μην καταλάβουν οι άλλοι πως έκανε κινηματογράφο στ’ αλήθεια. Μπλόφαρε, έστω κι αν συχνά έπεφτε ο ίδιος θύμα της μπλόφας του· κράτησε μια σπάνια ηθική και αισθητική στάση: μπλόφαρε, αλλά δεν κορόιδευε. Δεν αποπειράθηκε να τον...
Ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος (ΝΕΚ), που έλαμψε κατά τη δεκαετία του 1970, είναι από τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά κινήματα στην Ελλάδα του τέλους του Εικοστού αιώνα. Η παρούσα μελέτη σκοπό έχει να διευρύνει τους τρόπους ερμηνείας αυτού του αισθητικού φαινομένου, πέρα από την ιστορική-πολιτική ή την οικονομική-κοινωνική προσέγγιση. Επιλέγεται, έτσι, μια φιλοσοφική διερεύνηση στη βάση των...
Ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος (ΝΕΚ), που έλαμψε κατά τη δεκαετία του 1970, είναι από τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά κινήματα στην Ελλάδα του τέλους του Εικοστού αιώνα. Η παρούσα μελέτη σκοπό έχει να διευρύνει τους τρόπους ερμηνείας αυτού του αισθητικού φαινομένου, πέρα από την ιστορική-πολιτική ή την οικονομική-κοινωνική προσέγγιση. Επιλέγεται, έτσι, μια φιλοσοφική διερεύνηση στη βάση των...
Το «Παράθυρο στην τέχνη» αποτελεί τόμο ετήσιας επιθεώρησης με επίκεντρο τον κινηματογράφο, το θέατρο, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, τη μουσική. Μέσω αυτού επιδιώκουμε την ανατομική έκφραση απόψεων με προοπτική τη δημιουργία μίας ενιαίας εκδοχής δημόσιου χώρου. Ορίζουμε το έντυπο ως το πεδίο αναφοράς τού δημόσιου χώρου μέσα από το οποίο αποκτά υπόβαθρο η κινητικότητα των ιδεών και η διαλεκτική...
Το «Παράθυρο στην τέχνη» αποτελεί τόμο ετήσιας επιθεώρησης με επίκεντρο τον κινηματογράφο, το θέατρο, τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, τη μουσική. Μέσω αυτού επιδιώκουμε την ανατομική έκφραση απόψεων με προοπτική τη δημιουργία μίας ενιαίας εκδοχής δημόσιου χώρου. Ορίζουμε το έντυπο ως το πεδίο αναφοράς τού δημόσιου χώρου μέσα από το οποίο αποκτά υπόβαθρο η κινητικότητα των ιδεών και η διαλεκτική...
Κείμενα για τη θρησκεία, τη θεολογία και τον κινηματογράφο, και πώς να τα παντρέψετε μέσα στην τάξη Με το Cine-Theology ολοκληρώνεται μία τριλογία θρησκειολογικής και θεολογικής σπουδής του κινηματογράφου, η οποία με απασχόλησε τα τελευταία δέκα χρόνια. Προηγήθηκε ο Διάβολος στο Celluloid –μία ανάλυση των ταινιών υπερφυσικού τρόμου· ακολούθησε Η Ευδαιμονία της Άγνοιας –μία...
Κείμενα για τη θρησκεία, τη θεολογία και τον κινηματογράφο, και πώς να τα παντρέψετε μέσα στην τάξη Με το Cine-Theology ολοκληρώνεται μία τριλογία θρησκειολογικής και θεολογικής σπουδής του κινηματογράφου, η οποία με απασχόλησε τα τελευταία δέκα χρόνια. Προηγήθηκε ο Διάβολος στο Celluloid –μία ανάλυση των ταινιών υπερφυσικού τρόμου· ακολούθησε Η Ευδαιμονία της Άγνοιας –μία...
Όπως και να ’χει το πράγμα, είναι φανερό πως η pin-up ντύνεται όπως ντύνεται για δυο λόγους: για να ικανοποιήσει την κοινωνική λογοκρισία μιας προτεσταντικής χώρας, που αλλιώτικα δεν θα επέτρεπε την εξέλιξη της pin-up στη βιομηχανική και ημιεπίσημη κλίμακα, και, για να εκμεταλλευτεί αυτή τη λογοκρισία και να τη χρησιμοποιήσει ως ένα ακόμη παράγοντα διέγερσης. Η ακριβής ισορροπία ανάμεσα στις...
Όπως και να ’χει το πράγμα, είναι φανερό πως η pin-up ντύνεται όπως ντύνεται για δυο λόγους: για να ικανοποιήσει την κοινωνική λογοκρισία μιας προτεσταντικής χώρας, που αλλιώτικα δεν θα επέτρεπε την εξέλιξη της pin-up στη βιομηχανική και ημιεπίσημη κλίμακα, και, για να εκμεταλλευτεί αυτή τη λογοκρισία και να τη χρησιμοποιήσει ως ένα ακόμη παράγοντα διέγερσης. Η ακριβής ισορροπία ανάμεσα στις...
Το έργο του Αγγελόπουλου ανήκει στην περίοδο της «δεύτερης επανάστασης του κινηματογράφου», στη διάρκεια της οποίας πραγματικά οι κανόνες της «μίμησης» και του «νατουραλισμού» εγκαταλείπονται. Ένας άλλος ρεαλισμός αναφαίνεται. Όπου τα πράγματα δεν καταγράφονται αντικειμενικά, αλλά ως ιδιάζουσα εμπειρία του κινηματογραφιστή. Η τεχνική έχει κατακτηθεί στον βαθμό που να επιχειρείται η αναδιάρθρωση...
Το έργο του Αγγελόπουλου ανήκει στην περίοδο της «δεύτερης επανάστασης του κινηματογράφου», στη διάρκεια της οποίας πραγματικά οι κανόνες της «μίμησης» και του «νατουραλισμού» εγκαταλείπονται. Ένας άλλος ρεαλισμός αναφαίνεται. Όπου τα πράγματα δεν καταγράφονται αντικειμενικά, αλλά ως ιδιάζουσα εμπειρία του κινηματογραφιστή. Η τεχνική έχει κατακτηθεί στον βαθμό που να επιχειρείται η αναδιάρθρωση...
Το έργο του Νικολαΐδη σκεπάζεται από πολλαπλά στρώματα σκότους, αλλά στον πυρήνα του κρύβει αληθινή φλέβα φωτός, που δυστυχώς για το αμύητο φιλμικά πλήθος απαιτεί καθαρό βλέμμα και ελεύθερο νου για να μπορέσει κανείς να εισέλθει στο “ιερό” του. Αρκούσε να στρέψει τον φακό του πάνω στα σκουπίδια, κυριολεκτικά πάνω στο τίποτα, για να τα μεταρσιώσει σε ένα κάδρο σπάνιας αισθητικής ομορφιάς. Ήταν...
Το έργο του Νικολαΐδη σκεπάζεται από πολλαπλά στρώματα σκότους, αλλά στον πυρήνα του κρύβει αληθινή φλέβα φωτός, που δυστυχώς για το αμύητο φιλμικά πλήθος απαιτεί καθαρό βλέμμα και ελεύθερο νου για να μπορέσει κανείς να εισέλθει στο “ιερό” του. Αρκούσε να στρέψει τον φακό του πάνω στα σκουπίδια, κυριολεκτικά πάνω στο τίποτα, για να τα μεταρσιώσει σε ένα κάδρο σπάνιας αισθητικής ομορφιάς. Ήταν...
Δεν θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε σε άλλον auter την ικανότητα να διατηρεί τον βασικό πυρήνα τού χαρακτήρα του αναλλοίωτο και, ταυτόχρονα, να αλλάζει προσωπεία, βαθαίνοντας και πλαταίνοντας κάθε φορά τις ψυχικές διαστάσεις των ηρώων του, οι οποίες δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι διαφορετικές όψεις του ίδιου ψυχισμού. Μόνο στους μεγάλους κωμικούς παρακολουθούμε τις περιπέτειες και ταυτόχρονα τις...
Δεν θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε σε άλλον auter την ικανότητα να διατηρεί τον βασικό πυρήνα τού χαρακτήρα του αναλλοίωτο και, ταυτόχρονα, να αλλάζει προσωπεία, βαθαίνοντας και πλαταίνοντας κάθε φορά τις ψυχικές διαστάσεις των ηρώων του, οι οποίες δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι διαφορετικές όψεις του ίδιου ψυχισμού. Μόνο στους μεγάλους κωμικούς παρακολουθούμε τις περιπέτειες και ταυτόχρονα τις...
Ο Μπαρτελεμύ Αμενγκουάλ είναι μία από τις μεγαλύτερες θεωρητικές μορφές του κινηματογράφου, που δυστυχώς το έργο του είναι σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα. Το κυριότερο βάρος των μελετών του είναι συγκεντρωμένο πάνω στον Αϊζενστάιν και τη Σοβιετική Σχολή του ’20 (Ντοβζένκο, ΦΕΚΣ), μελέτες τις οποίες συγκέντρωσε σ’ έναν ογκωδέστατο τόμο με τον χαρακτηριστικό τίτλο Que viva Eisenstein.
Μέσα από τα...
Ο Μπαρτελεμύ Αμενγκουάλ είναι μία από τις μεγαλύτερες θεωρητικές μορφές του κινηματογράφου, που δυστυχώς το έργο του είναι σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα. Το κυριότερο βάρος των μελετών του είναι συγκεντρωμένο πάνω στον Αϊζενστάιν και τη Σοβιετική Σχολή του ’20 (Ντοβζένκο, ΦΕΚΣ), μελέτες τις οποίες συγκέντρωσε σ’ έναν ογκωδέστατο τόμο με τον χαρακτηριστικό τίτλο Que viva Eisenstein.
Μέσα από τα...
Ανακαλύψτε τη μαγεία της μεγάλης οθόνης με αυτή τη συναρπαστική συλλογή δοκιμίων που εξερευνά τη δύναμη του κινηματογράφου και τη διαρκή μας γοητεία για τον ηρωισμό στον κινηματογράφο. Αυτή η συλλογή που προκαλεί σκέψεις προσφέρει μια βαθιά βουτιά στη συλλογική μας ψυχή και διερευνά γιατί ταυτιζόμαστε τόσο ένθερμα με τους ήρωες του σινεμά, ενώ συχνά αγνοούμε τον ηρωισμό που είναι ενσωματωμένος...
Ανακαλύψτε τη μαγεία της μεγάλης οθόνης με αυτή τη συναρπαστική συλλογή δοκιμίων που εξερευνά τη δύναμη του κινηματογράφου και τη διαρκή μας γοητεία για τον ηρωισμό στον κινηματογράφο. Αυτή η συλλογή που προκαλεί σκέψεις προσφέρει μια βαθιά βουτιά στη συλλογική μας ψυχή και διερευνά γιατί ταυτιζόμαστε τόσο ένθερμα με τους ήρωες του σινεμά, ενώ συχνά αγνοούμε τον ηρωισμό που είναι ενσωματωμένος...