Τον φιλόσοφο που οραματίσθηκε την ιδανική πολιτεία Μπορεί να υπάρξει μια ιδανική πολιτεία, ένα σύγχρονο κράτος δικαίου; Έχει αξία να μελετήσει κανείς την πολιτική σκέψη του Πλάτωνος σήμερα; Μπορούμε διαβάζοντας τον Πλάτωνα να γίνουμε δικαιότεροι σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο; Στο βιβλίο αυτό –το δεύτερο της σειράς μετά τον Σωκράτη– συναντούμε τον...
Τον φιλόσοφο που οραματίσθηκε την ιδανική πολιτεία Μπορεί να υπάρξει μια ιδανική πολιτεία, ένα σύγχρονο κράτος δικαίου; Έχει αξία να μελετήσει κανείς την πολιτική σκέψη του Πλάτωνος σήμερα; Μπορούμε διαβάζοντας τον Πλάτωνα να γίνουμε δικαιότεροι σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο; Στο βιβλίο αυτό –το δεύτερο της σειράς μετά τον Σωκράτη– συναντούμε τον...
Ένας μολυσματικός ιός απειλεί τους κατοίκους μιας πόλης που ζουν σε περιορισμό. Έγκλειστοι όχι τόσο στον χώρο όσο στο μοναχικό «Εγώ», γίνονται όλοι πρωταγωνιστές μιας ανθρώπινης περιπέτειας, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με θεμελιακά ζητήματα: τον φόβο για το διαφορετικό, τη βία, τη μοναξιά, τους επώδυνους συμβιβασμούς, τις απρόσωπες σχέσεις, τον ναρκισσισμό του ψηφιακού κόσμου, την πληγωμένη...
Ένας μολυσματικός ιός απειλεί τους κατοίκους μιας πόλης που ζουν σε περιορισμό. Έγκλειστοι όχι τόσο στον χώρο όσο στο μοναχικό «Εγώ», γίνονται όλοι πρωταγωνιστές μιας ανθρώπινης περιπέτειας, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με θεμελιακά ζητήματα: τον φόβο για το διαφορετικό, τη βία, τη μοναξιά, τους επώδυνους συμβιβασμούς, τις απρόσωπες σχέσεις, τον ναρκισσισμό του ψηφιακού κόσμου, την πληγωμένη...
Ο ήλιος, η θάλασσα, τα βουνά, τα ποτάμια, τα βοτάνια, τ’ αγρίμια, όλα στον τόπο μας είναι μικρά, ταπεινά, ήμερα, ανθρώπινα. Με τ’ όνομά του το καθένα, στέκουν πλάι μας γνώριμα, χαριτωμένα παρηγορητικά, λες κι είναι αγαπημένοι συγγενείς, γείτονες, φίλοι. Και τους θεούς τους τέτοιους τούς φαντάστηκαν οι Έλληνες? «ανθρώπειους», τρωτούς, κατ’ εικόνα και ομοίωση. Έτσι μετρημένα ιστορήθηκαν και οι...
Ο ήλιος, η θάλασσα, τα βουνά, τα ποτάμια, τα βοτάνια, τ’ αγρίμια, όλα στον τόπο μας είναι μικρά, ταπεινά, ήμερα, ανθρώπινα. Με τ’ όνομά του το καθένα, στέκουν πλάι μας γνώριμα, χαριτωμένα παρηγορητικά, λες κι είναι αγαπημένοι συγγενείς, γείτονες, φίλοι. Και τους θεούς τους τέτοιους τούς φαντάστηκαν οι Έλληνες? «ανθρώπειους», τρωτούς, κατ’ εικόνα και ομοίωση. Έτσι μετρημένα ιστορήθηκαν και οι...
Το Symbiotica είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, που εκτυλίσσεται σε ένα ξένο και αφιλόξενο περιβάλλον. Το πλήρωμα του πρώτου διαστρικού σκάφους της ανθρωπότητας έρχεται αντιμέτωπο με ακραίες καταστάσεις αναγκάζοντας κάθε έναν από αυτούς να στραφεί στον εσωτερικό του κόσμο. Η αποδοχή των διάφορων εκφάνσεων του Εαυτού και η αυτοσυνειδησία οδηγούν σε διαφορετικά μονοπάτια που ωστόσο έχουν το σχήμα...
Το Symbiotica είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, που εκτυλίσσεται σε ένα ξένο και αφιλόξενο περιβάλλον. Το πλήρωμα του πρώτου διαστρικού σκάφους της ανθρωπότητας έρχεται αντιμέτωπο με ακραίες καταστάσεις αναγκάζοντας κάθε έναν από αυτούς να στραφεί στον εσωτερικό του κόσμο. Η αποδοχή των διάφορων εκφάνσεων του Εαυτού και η αυτοσυνειδησία οδηγούν σε διαφορετικά μονοπάτια που ωστόσο έχουν το σχήμα...
«Ο βρόχος και το δηλητήριο»: ένας παράξενος τίτλος, σχεδόν ερμητικός· και ο υπότιτλος αφήνει νεφελώδες το θέμα. Για ποια γυναίκα πρόκειται και ποιο ήταν το «Τρομερό Συμβάν»; Ο συγγραφέας μεταφέρει τον αναγνώστη στο μακρινό 1452, όταν η χήρα του φλωρεντινού δούκα της Αθήνας, Κιάρα Τζόρτζι Ατσαγιόλι, κυβερνούσε το δουκάτο. Με αυτόν τον τρόπο εισάγει τον αναγνώστη στο πολιτικό κλίμα της Αθήνας του...
«Ο βρόχος και το δηλητήριο»: ένας παράξενος τίτλος, σχεδόν ερμητικός· και ο υπότιτλος αφήνει νεφελώδες το θέμα. Για ποια γυναίκα πρόκειται και ποιο ήταν το «Τρομερό Συμβάν»; Ο συγγραφέας μεταφέρει τον αναγνώστη στο μακρινό 1452, όταν η χήρα του φλωρεντινού δούκα της Αθήνας, Κιάρα Τζόρτζι Ατσαγιόλι, κυβερνούσε το δουκάτο. Με αυτόν τον τρόπο εισάγει τον αναγνώστη στο πολιτικό κλίμα της Αθήνας του...
Μπουγάδα Μπορεί να χαρτογραφηθεί μια περιοχή μέσα από τις μπουγάδες της; Τι πληροφορίες δίνουν τα απλωμένα ρούχα για τη ζωή στις λιγότερο προβεβλημένες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας; Πόσοι κάτοικοι θα φιλοξενούσαν ένα έργο τέχνης στο μπαλκόνι τους εν μέσω καραντίνας; Έχουν νόημα οι καλλιτεχνικές δράσεις σε παραμελημένες περιοχές; Είναι η πλατεία Βικτωρίας όμορφη ή...
Μπουγάδα Μπορεί να χαρτογραφηθεί μια περιοχή μέσα από τις μπουγάδες της; Τι πληροφορίες δίνουν τα απλωμένα ρούχα για τη ζωή στις λιγότερο προβεβλημένες γειτονιές του κέντρου της Αθήνας; Πόσοι κάτοικοι θα φιλοξενούσαν ένα έργο τέχνης στο μπαλκόνι τους εν μέσω καραντίνας; Έχουν νόημα οι καλλιτεχνικές δράσεις σε παραμελημένες περιοχές; Είναι η πλατεία Βικτωρίας όμορφη ή...
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η ιδέα ενός συγγραφέα που υπερβαίνει τα όρια της μονογλωσσίας -ο Τζόρτζ Στάινερ αναφέρεται στον τύπο του "γλωσσικά άστεγου"- είναι παγκοσμίως διαχρονικά παρούσα στην πολιτισμική ιστορία. Μένει να διερευνηθεί με ποιους όρους και σε ποια συμφραζόμενα ο εκάστοτε εργάτης του λόγου επιλέγει (ή αναγκάζεται) να διασχίσει γλωσσικά και εθνικά σύνορα για να δοκιμάσει τις...
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η ιδέα ενός συγγραφέα που υπερβαίνει τα όρια της μονογλωσσίας -ο Τζόρτζ Στάινερ αναφέρεται στον τύπο του "γλωσσικά άστεγου"- είναι παγκοσμίως διαχρονικά παρούσα στην πολιτισμική ιστορία. Μένει να διερευνηθεί με ποιους όρους και σε ποια συμφραζόμενα ο εκάστοτε εργάτης του λόγου επιλέγει (ή αναγκάζεται) να διασχίσει γλωσσικά και εθνικά σύνορα για να δοκιμάσει τις...
Ο μύθος με βοηθά να αντέχω, για να προσεγγίζω ζητήματα σκοτεινά, δυστοπικά, που φέρνουν τον άνθρωπο στα όριά του, που ξεσηκώνουν τη σκοτεινιά και την αγριότητα, ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο διαχρονικά, σχεδόν εμμονικά επομένως σύγχρονα. Κυρίως η οικογένεια και ο εγκλεισμός στο δράμα της, οι προγονικές κληρονομιές, η οργή και η επιθυμία για εκδίκηση, η απληστία που υπερισχύει ειρωνικά...
Ο μύθος με βοηθά να αντέχω, για να προσεγγίζω ζητήματα σκοτεινά, δυστοπικά, που φέρνουν τον άνθρωπο στα όριά του, που ξεσηκώνουν τη σκοτεινιά και την αγριότητα, ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο διαχρονικά, σχεδόν εμμονικά επομένως σύγχρονα. Κυρίως η οικογένεια και ο εγκλεισμός στο δράμα της, οι προγονικές κληρονομιές, η οργή και η επιθυμία για εκδίκηση, η απληστία που υπερισχύει ειρωνικά...
Το όνειρο της επανασύνδεσης είναι πλέον πραγματικότητα, αφού η Κλαιρ και ο Τζέιμι βρίσκονται ξανά με την κόρη τους στο Φρέιζερς Ριτζ. Όμως, ο πόλεμος πλησιάζει τις άλλοτε ειρηνικές αποικίες, επισκιάζοντας την ελπίδα μιας νέας αρχής για την οικογένειά τους. Η Μπριάννα και ο σύζυγός της αντιμετωπίζουν το δικό τους κρίσιμο δίλημμα. Κάπου πιο μακριά, ο Γουίλιαμ Ράνσομ προσπαθεί ακόμη να αποδεχτεί...
Το όνειρο της επανασύνδεσης είναι πλέον πραγματικότητα, αφού η Κλαιρ και ο Τζέιμι βρίσκονται ξανά με την κόρη τους στο Φρέιζερς Ριτζ. Όμως, ο πόλεμος πλησιάζει τις άλλοτε ειρηνικές αποικίες, επισκιάζοντας την ελπίδα μιας νέας αρχής για την οικογένειά τους. Η Μπριάννα και ο σύζυγός της αντιμετωπίζουν το δικό τους κρίσιμο δίλημμα. Κάπου πιο μακριά, ο Γουίλιαμ Ράνσομ προσπαθεί ακόμη να αποδεχτεί...
Η πόλη αλλάζει δίχως να κοιτάζει τα μονοπάτια της δικής σου ζωής. Βόλτες με χάρτες, χωρίς GPS, εκεί που τα φιλιά, τα χάδια και τα χαστούκια της μοίρας έμοιαζαν με μυστικούς σελιδοδείκτες - κάτω από την ταμπέλα με το όνομα της οδού.Αφού δεν υπάρχει κινητό, καμιά αλλαγή στο πρόγραμμα της ημέρας ή στο ξεφάντωμα της νύχτας.Οχτώ μικρά διηγήματα, σαν σκόρπιες, κλεμμένες σημειώσεις από τα ημερολόγια...
Η πόλη αλλάζει δίχως να κοιτάζει τα μονοπάτια της δικής σου ζωής. Βόλτες με χάρτες, χωρίς GPS, εκεί που τα φιλιά, τα χάδια και τα χαστούκια της μοίρας έμοιαζαν με μυστικούς σελιδοδείκτες - κάτω από την ταμπέλα με το όνομα της οδού.Αφού δεν υπάρχει κινητό, καμιά αλλαγή στο πρόγραμμα της ημέρας ή στο ξεφάντωμα της νύχτας.Οχτώ μικρά διηγήματα, σαν σκόρπιες, κλεμμένες σημειώσεις από τα ημερολόγια...
Πόσοι θάνατοι χωράνε σε ένα ημερολόγιο; Μα όσες και οι μέρες του ημερολογίου!· και ακόμη περισσότεροι.Περιτριγυριζόμαστε από τόσο θάνατο, αλλά δε μιλάμε εύκολα για αυτόν. Και συνήθως, όταν το κάνουμε, το κάνουμε κάπως άτσαλα και γραφικά. Σε αυτά τα είκοσι τέσσερα σύντομα διηγήματα –τα οποία ομοιάζουν σε φωτογραφικά κλικ– η Κάτια Μαγγιώρου δίνει στον θάνατο διαφορετικές οπτικές, βάζοντάς τον...
Πόσοι θάνατοι χωράνε σε ένα ημερολόγιο; Μα όσες και οι μέρες του ημερολογίου!· και ακόμη περισσότεροι.Περιτριγυριζόμαστε από τόσο θάνατο, αλλά δε μιλάμε εύκολα για αυτόν. Και συνήθως, όταν το κάνουμε, το κάνουμε κάπως άτσαλα και γραφικά. Σε αυτά τα είκοσι τέσσερα σύντομα διηγήματα –τα οποία ομοιάζουν σε φωτογραφικά κλικ– η Κάτια Μαγγιώρου δίνει στον θάνατο διαφορετικές οπτικές, βάζοντάς τον...
Ο Λόρενς Πάσμορ -αν και επιτυχημένος, ευκατάστατος και σωστός οικογενειάρχης- βουτάει μέρα με τη μέρα στην κατάθλιψη, από την οποία προσπαθεί εναγωνίως να θεραπευτεί με κάθε δυνατό τρόπο. Όμως το αίσθημα του ανικανοποίητου, η κρίση μέσης ηλικίας και το δαιδαλώδες μυαλό του τον οδηγούν σε κωμικοτραγικά γεγονότα που ποτέ δεν θα φανταζόταν, με αποτέλεσμα ο γάμος του, η ψυχική και σωματική του...
Ο Λόρενς Πάσμορ -αν και επιτυχημένος, ευκατάστατος και σωστός οικογενειάρχης- βουτάει μέρα με τη μέρα στην κατάθλιψη, από την οποία προσπαθεί εναγωνίως να θεραπευτεί με κάθε δυνατό τρόπο. Όμως το αίσθημα του ανικανοποίητου, η κρίση μέσης ηλικίας και το δαιδαλώδες μυαλό του τον οδηγούν σε κωμικοτραγικά γεγονότα που ποτέ δεν θα φανταζόταν, με αποτέλεσμα ο γάμος του, η ψυχική και σωματική του...