???? ???? ?????? Σε αυτό το – γραμμένο μέσα στις ισραηλινές φυλακές – μυθιστόρημα, ο Noυρ, ένας Παλαιστίνιος αρχαιολόγος που ζει σε έναν προσφυγικό καταυλισμό στη Ραμάλα, υιοθετεί την ταυτότητα του κατακτητή σε μια προσπάθεια να κατανοήσει τη σιωνιστική νοοτροπία, αλλά και να παρεισφρήσει σε μια ομάδα Ισραηλινών αρχαιολόγων που θα πραγματοποιήσει ανασκαφές σε έναν από τους...
???? ???? ?????? Σε αυτό το – γραμμένο μέσα στις ισραηλινές φυλακές – μυθιστόρημα, ο Noυρ, ένας Παλαιστίνιος αρχαιολόγος που ζει σε έναν προσφυγικό καταυλισμό στη Ραμάλα, υιοθετεί την ταυτότητα του κατακτητή σε μια προσπάθεια να κατανοήσει τη σιωνιστική νοοτροπία, αλλά και να παρεισφρήσει σε μια ομάδα Ισραηλινών αρχαιολόγων που θα πραγματοποιήσει ανασκαφές σε έναν από τους...
Εξήντα χρόνια πριν, σ’ ένα χωριό της Μάνης, ο Ζαφείρης Ζερβάκος φέρνει νύφη, από τα Γιάννενα, τη Λάουρα. Η ευγενική και ευαίσθητη αρχοντοπούλα έρχεται αντιμέτωπη με τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις και τη σκληρότητα των ανθρώπων, αλλά και με το άλλο πρόσωπο του συζύγου της. Η γέννηση της κόρη της, της Ελισάβετ, φέρνει στη ζωή της μια χαραμάδα ελπίδας. Αλλά όχι για πολύ. Απαγορευμένοι έρωτες,...
Εξήντα χρόνια πριν, σ’ ένα χωριό της Μάνης, ο Ζαφείρης Ζερβάκος φέρνει νύφη, από τα Γιάννενα, τη Λάουρα. Η ευγενική και ευαίσθητη αρχοντοπούλα έρχεται αντιμέτωπη με τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις και τη σκληρότητα των ανθρώπων, αλλά και με το άλλο πρόσωπο του συζύγου της. Η γέννηση της κόρη της, της Ελισάβετ, φέρνει στη ζωή της μια χαραμάδα ελπίδας. Αλλά όχι για πολύ. Απαγορευμένοι έρωτες,...
Ήθελε να γευτεί την πίκρα του καπνού της, να ελευθερωθεί από τα σπάργανα της ευπρέπειας και του ευδόκιμου βίου. Τώρα εξοικειωμένος πια με τις καταχρήσεις, ακούει τον ήχο του καπνού να προελαύνει μέσα του, να καταλαμβάνει τα τελευταία ελεύθερα αναχώματα της μνήμης. Ναι. Τη διακρίνει στο βάθος, μάνα. Η εικόνα της μεγαλώνει καλύπτει το ζωτικό του χώρο σαν τον καπνό κι αυτή. Νιώθει τη στάχτη στα...
Ήθελε να γευτεί την πίκρα του καπνού της, να ελευθερωθεί από τα σπάργανα της ευπρέπειας και του ευδόκιμου βίου. Τώρα εξοικειωμένος πια με τις καταχρήσεις, ακούει τον ήχο του καπνού να προελαύνει μέσα του, να καταλαμβάνει τα τελευταία ελεύθερα αναχώματα της μνήμης. Ναι. Τη διακρίνει στο βάθος, μάνα. Η εικόνα της μεγαλώνει καλύπτει το ζωτικό του χώρο σαν τον καπνό κι αυτή. Νιώθει τη στάχτη στα...
ΓΙΑ ΣΕΝΑ…
Τα μάτια σου δυο θάλασσες
σ’ εκείνες αρμενίζω
και πάνω στο πακέτο μου
εσένα ζωγραφίζω
οι τέμπερες τελειώνουνε
η πένα μου στεγνώνει
η γόπα καίει τα δάχτυλα
και ο ουρανός βουρκώνει
έχω έναν χρόνο να σε δω
μακριά σου αρμενίζω
τα κύματα με κυνηγούν
μα η σκέψη μένει πίσω.
ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Πλάι στη θάλασσα πατώ
κι ο άνεμος σφυρίζει
η νύχτα έρχεται βαθιά
κι ο πόνος...
ΓΙΑ ΣΕΝΑ…
Τα μάτια σου δυο θάλασσες
σ’ εκείνες αρμενίζω
και πάνω στο πακέτο μου
εσένα ζωγραφίζω
οι τέμπερες τελειώνουνε
η πένα μου στεγνώνει
η γόπα καίει τα δάχτυλα
και ο ουρανός βουρκώνει
έχω έναν χρόνο να σε δω
μακριά σου αρμενίζω
τα κύματα με κυνηγούν
μα η σκέψη μένει πίσω.
ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Πλάι στη θάλασσα πατώ
κι ο άνεμος σφυρίζει
η νύχτα έρχεται βαθιά
κι ο πόνος...
Η μαγεία επιστρέφει σ’ ένα δυναμικό βιβλίο φαντασίας!
«Νομίζω πως ήρθε η ώρα να αφήσεις πίσω σου τα φώτα και να με ακολουθήσεις στις σκιές.
Εκεί που ξέρω να κινούμαι καλύτερα από τον καθένα».
Μυστηριώδεις εξαφανίσεις τυλίγουν σαν πυκνή οµίχλη τη γαλλική µαγική πόλη της Βέρνια. Τα γεγονότα του παρελθόντος, που για όλους θεωρούνταν τετελεσµένα, προσπαθούν έρποντας να βγουν στο φως. Σε µία...
Η μαγεία επιστρέφει σ’ ένα δυναμικό βιβλίο φαντασίας!
«Νομίζω πως ήρθε η ώρα να αφήσεις πίσω σου τα φώτα και να με ακολουθήσεις στις σκιές.
Εκεί που ξέρω να κινούμαι καλύτερα από τον καθένα».
Μυστηριώδεις εξαφανίσεις τυλίγουν σαν πυκνή οµίχλη τη γαλλική µαγική πόλη της Βέρνια. Τα γεγονότα του παρελθόντος, που για όλους θεωρούνταν τετελεσµένα, προσπαθούν έρποντας να βγουν στο φως. Σε µία...
Στη Λάρισα ακόμα και φτωχός; Δεν υπάρχουν διλήμματα τέτοιου είδους. Η σύγχρονη ηθογραφία στην πρωτεύουσα του θεσσαλικού κάμπου κάθε άλλο παρά συνυφασμένη με τη φτώχεια είναι. Ο δημοσιογράφος που μεγάλωσε στο λεκανοπέδιο της Αττικής αλλά λόγω γάμου μετακόμισε στη Θεσσαλία, αναλαμβάνοντας την ιστοσελίδα ενός νεόπλουτου, το διαπιστώνει γρήγορα. Ωστόσο, η δεοντολογία ούτε στην επαρχία βρίσκει...
Στη Λάρισα ακόμα και φτωχός; Δεν υπάρχουν διλήμματα τέτοιου είδους. Η σύγχρονη ηθογραφία στην πρωτεύουσα του θεσσαλικού κάμπου κάθε άλλο παρά συνυφασμένη με τη φτώχεια είναι. Ο δημοσιογράφος που μεγάλωσε στο λεκανοπέδιο της Αττικής αλλά λόγω γάμου μετακόμισε στη Θεσσαλία, αναλαμβάνοντας την ιστοσελίδα ενός νεόπλουτου, το διαπιστώνει γρήγορα. Ωστόσο, η δεοντολογία ούτε στην επαρχία βρίσκει...
Το χρυσάφι, ο αρρωστημένος έρωτας για την γυναίκα του μεγάλου του αδερφού ή φτιασιά του ήταν η αιτία να χυθεί αδερφικό αίμα, να μπει ένας αθώος νέος στη φυλακή, να κλείσουν τα δυο αρχοντόσπιτα του χωριού και να μην ανθίσει ένας μεγάλος, κρυφός, παιδικός έρωτας; Τούτο το ματωμένο μυστικό το βαστούσε, από φόβο, γερά μέσα στα χρόνια μια γυναίκα. Μια γυναίκα που καρτερούσε το πλήρωμα του χρόνου...
Το χρυσάφι, ο αρρωστημένος έρωτας για την γυναίκα του μεγάλου του αδερφού ή φτιασιά του ήταν η αιτία να χυθεί αδερφικό αίμα, να μπει ένας αθώος νέος στη φυλακή, να κλείσουν τα δυο αρχοντόσπιτα του χωριού και να μην ανθίσει ένας μεγάλος, κρυφός, παιδικός έρωτας; Τούτο το ματωμένο μυστικό το βαστούσε, από φόβο, γερά μέσα στα χρόνια μια γυναίκα. Μια γυναίκα που καρτερούσε το πλήρωμα του χρόνου...
Μιχάλης Παπαδόπουλος-Μπότης: Ένας ελληνολάτρης στην εσχατιά του ελληνισµού, τα βλέπει όλα του τόπου του, τα κάνει δικά του, από εθνική συνείδηση. Γράφει στην τουρκοκρατούµενη Ήπειρο και περπατώντας από χωριό σε χωριό, µαθαίνει τα παιδιά γράµµατα. Και τίποτε δεν τον εµπόδισε να κινήσει για την Αθήνα, να εκδώσει τα ποιήµατά του και µ’ αυτά υπό µάλης να ξαναγυρίσει στη γενέτειρα απ’ όπου άντλησε...
Μιχάλης Παπαδόπουλος-Μπότης: Ένας ελληνολάτρης στην εσχατιά του ελληνισµού, τα βλέπει όλα του τόπου του, τα κάνει δικά του, από εθνική συνείδηση. Γράφει στην τουρκοκρατούµενη Ήπειρο και περπατώντας από χωριό σε χωριό, µαθαίνει τα παιδιά γράµµατα. Και τίποτε δεν τον εµπόδισε να κινήσει για την Αθήνα, να εκδώσει τα ποιήµατά του και µ’ αυτά υπό µάλης να ξαναγυρίσει στη γενέτειρα απ’ όπου άντλησε...
Έτσι, καθώς με κοιτά το ανύπαρκτο κοινό, αντί για τραγωδία, θα πω ένα τραγούδι σαν κάτι αλλοτινό, θα πω μια μελωδία…
Ένα βιβλίο γεννημένο μες’ από τη μουσική και την προφορικότητα, τον ρυθμό και τη δραματική ομιλία, τις δύο πηγές απ’ όπου αναπηδά πάντα η πρωτογενής ποίηση, χωρίς περισπούδαστες διαμεσολαβήσεις....
Έτσι, καθώς με κοιτά το ανύπαρκτο κοινό, αντί για τραγωδία, θα πω ένα τραγούδι σαν κάτι αλλοτινό, θα πω μια μελωδία…
Ένα βιβλίο γεννημένο μες’ από τη μουσική και την προφορικότητα, τον ρυθμό και τη δραματική ομιλία, τις δύο πηγές απ’ όπου αναπηδά πάντα η πρωτογενής ποίηση, χωρίς περισπούδαστες διαμεσολαβήσεις....
Με αφορμή την Πρόσκληση λογοτεχνικού έργου που απηύθυνε η Σύγχρονη Εποχή προς τιμή των 50 χρόνων της, δημιουργήθηκε μια εξαιρετική συλλογή ποιημάτων από ποιητές που υφίστανται ήδη ή εμφανίζονται για πρώτη φορά στο λογοτεχνικό στερέωμα της χώρας. Με τα ποιήματά τους μας «ταξιδεύουν» στη ζωή, στα συναισθήματα και στις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων του καθημερινού μόχθου του σήμερα, αλλά και...
Με αφορμή την Πρόσκληση λογοτεχνικού έργου που απηύθυνε η Σύγχρονη Εποχή προς τιμή των 50 χρόνων της, δημιουργήθηκε μια εξαιρετική συλλογή ποιημάτων από ποιητές που υφίστανται ήδη ή εμφανίζονται για πρώτη φορά στο λογοτεχνικό στερέωμα της χώρας. Με τα ποιήματά τους μας «ταξιδεύουν» στη ζωή, στα συναισθήματα και στις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων του καθημερινού μόχθου του σήμερα, αλλά και...
Το ρούχο είναι ίσως το πιο ενδεικτικό στοιχείο ενός ατόμου, μιας προσωπικότητας. Έχει έναν δικό του λόγο ανεξάρτητο επ’ εκείνο του ιδιοκτήτη.Μπορεί να τον αναβιβάσει, να τον υποτιμήσει, να τον γελοιοποιήσει. Τραβηχτικό, κωμικό, απωθητικό, αξιολάτρευτο. Μέρος της φαντασμαγορίας του, κολλάει επάνω του, κάνει σώμα μαζί του, είναι αυτό που μένει στη μνήμη του άλλου, ως δεδομένο μοιραίο,...
Το ρούχο είναι ίσως το πιο ενδεικτικό στοιχείο ενός ατόμου, μιας προσωπικότητας. Έχει έναν δικό του λόγο ανεξάρτητο επ’ εκείνο του ιδιοκτήτη.Μπορεί να τον αναβιβάσει, να τον υποτιμήσει, να τον γελοιοποιήσει. Τραβηχτικό, κωμικό, απωθητικό, αξιολάτρευτο. Μέρος της φαντασμαγορίας του, κολλάει επάνω του, κάνει σώμα μαζί του, είναι αυτό που μένει στη μνήμη του άλλου, ως δεδομένο μοιραίο,...
Τίτλος εµπνευσµένος από το χρώµα που επιβάλλει το «σύστηµα». Στόχος; Η υποταγή σου, στα µουλωχτά, στο σκοτάδι. Τα Μ.Μ.Ε; Συµπορεύονται µε το στηµένο παιχνίδι για πλήρη αποχαύνωση.
ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ
Όµως ο Χάρης και ο Αντρέας, κολλητοί φίλοι, µέσα σε αυτή την ιστορία δεν µασάνε κουτόχορτο. Ψάχνουν έστω για µια αλήθεια, που να στέκει. Η εντεκάχρονη αδερφή του Χάρη έχει απαχθεί και κανείς δεν βρίσκει...
Τίτλος εµπνευσµένος από το χρώµα που επιβάλλει το «σύστηµα». Στόχος; Η υποταγή σου, στα µουλωχτά, στο σκοτάδι. Τα Μ.Μ.Ε; Συµπορεύονται µε το στηµένο παιχνίδι για πλήρη αποχαύνωση.
ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ
Όµως ο Χάρης και ο Αντρέας, κολλητοί φίλοι, µέσα σε αυτή την ιστορία δεν µασάνε κουτόχορτο. Ψάχνουν έστω για µια αλήθεια, που να στέκει. Η εντεκάχρονη αδερφή του Χάρη έχει απαχθεί και κανείς δεν βρίσκει...
ΑΝΝΑ: Τι σημαίνει «Άνιμα»;
ΑΝΙΜΑ: «Άνιμα» σημαίνει «ψυχή»…
Η ψυχή η δική σου, η δική μου,
η ψυχή του κόσμου…
ΑΝΝΑ και ΑΝΙΜΑ…
Ένας διάλογος με την ψυχή μας, με την ψυχή του κόσμου, τη σοφή και παντογνώστρια. Μια στροφή στον εσωτερικό μας κόσμο, μια συνάντηση με τη δική μας ψυχή, εκείνη που θα μας δώσει όλες τις απαντήσεις που ψάχνουμε, αρκεί… αρκεί να μάθουμε να την ακούμε. Κι είναι τόσο...
ΑΝΝΑ: Τι σημαίνει «Άνιμα»;
ΑΝΙΜΑ: «Άνιμα» σημαίνει «ψυχή»…
Η ψυχή η δική σου, η δική μου,
η ψυχή του κόσμου…
ΑΝΝΑ και ΑΝΙΜΑ…
Ένας διάλογος με την ψυχή μας, με την ψυχή του κόσμου, τη σοφή και παντογνώστρια. Μια στροφή στον εσωτερικό μας κόσμο, μια συνάντηση με τη δική μας ψυχή, εκείνη που θα μας δώσει όλες τις απαντήσεις που ψάχνουμε, αρκεί… αρκεί να μάθουμε να την ακούμε. Κι είναι τόσο...
Η Αγγελική δεν έχει όρεξη –ούτε κουράγιο– για σεξ. Δουλεύει σκοτωτά, είναι μάνα δυο δίδυμων πεντάχρονων αγοριών που της αλλάζουν τα φώτα, κι η κούρασή της είναι τόσο τρομερή, που δεν αισθάνεται καθόλου ερωτεύσιμη. Όσο κι αν λατρεύει την οικογένειά της, ζηλεύει τις φίλες της για την ανεξαρτησία τους. Ο άντρας της ο Κώστας, απ την άλλη, έχει πάθει οίστρο και δεν την αφήνει σε ησυχία. Να...
Η Αγγελική δεν έχει όρεξη –ούτε κουράγιο– για σεξ. Δουλεύει σκοτωτά, είναι μάνα δυο δίδυμων πεντάχρονων αγοριών που της αλλάζουν τα φώτα, κι η κούρασή της είναι τόσο τρομερή, που δεν αισθάνεται καθόλου ερωτεύσιμη. Όσο κι αν λατρεύει την οικογένειά της, ζηλεύει τις φίλες της για την ανεξαρτησία τους. Ο άντρας της ο Κώστας, απ την άλλη, έχει πάθει οίστρο και δεν την αφήνει σε ησυχία. Να...
Ένα ιστορικό μυθιστόρημα για την Τερέζα Δαμαλά - μια γυναίκα γεμάτη δύναμη. Η Τερέζα θα διασχίσει τον χώρο και τον χρόνο για να συναντηθεί με τον Πικάσο, τον Ίωνα Δραγούμη, τον Γκαμπριέλε Ντ’ Ανούντσιο, τον Βενιζέλο, τον Μουσολίνι, τον Κεμάλ και τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Μέσα από την ιστορία της, θα περιδιαβούμε τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Η πένα του Φρέντυ Γερμανού θα μας διηγηθεί...
Ένα ιστορικό μυθιστόρημα για την Τερέζα Δαμαλά - μια γυναίκα γεμάτη δύναμη. Η Τερέζα θα διασχίσει τον χώρο και τον χρόνο για να συναντηθεί με τον Πικάσο, τον Ίωνα Δραγούμη, τον Γκαμπριέλε Ντ’ Ανούντσιο, τον Βενιζέλο, τον Μουσολίνι, τον Κεμάλ και τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Μέσα από την ιστορία της, θα περιδιαβούμε τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Η πένα του Φρέντυ Γερμανού θα μας διηγηθεί...
ΤΣΙΓΓΑΝΑ
Ο ήλιος
τινάζει απότομα το χέρι,
σαν βεντάλια ανοίγει πάνω απ’ τα φρύδια των βουνών.
Σύντομα θα τελειώσει ο χορός,
η πόλη θ’ αποκοιμηθεί.
Μόνο η τσιγγάνα,
με το κόκκινο ρούχο
φορεμένο κατάσαρκα,
πριονίζει με το στιλέτο της τ’ αυτί,
το χρυσό σκουλαρίκι που την έδεσε στη νύχτα
για να κόψει.
Να φύγει ελεύθερη
με την ανατολή.
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΗΣ ΑΜΑΖΟΝΑΣ
Κάθομαι πλάι...
ΤΣΙΓΓΑΝΑ
Ο ήλιος
τινάζει απότομα το χέρι,
σαν βεντάλια ανοίγει πάνω απ’ τα φρύδια των βουνών.
Σύντομα θα τελειώσει ο χορός,
η πόλη θ’ αποκοιμηθεί.
Μόνο η τσιγγάνα,
με το κόκκινο ρούχο
φορεμένο κατάσαρκα,
πριονίζει με το στιλέτο της τ’ αυτί,
το χρυσό σκουλαρίκι που την έδεσε στη νύχτα
για να κόψει.
Να φύγει ελεύθερη
με την ανατολή.
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΗΣ ΑΜΑΖΟΝΑΣ
Κάθομαι πλάι...
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ
Από το νερό που περι?χεται στο δ?κρυ
φτι?χτηκαν οι θ?λασσες?
π?νω σ’ αυτές ταξ?δεψαν δ?νδρα με πανιά
μα και μεταλλικά θηρ?α που βυθ?στηκαν
ως τους π?τους.
Π?τε με άνεμο και π?τε με πετρ?λαιο
κοπι?σαμε να ταξιδ?ψουμε ματα?ως.
Μ?σα στον ύπνο σαλε?ουν τα όνειρά μας
μ?σα στο χώμα μας σαλε?ει το σκουλ?κι....
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΝΕΡΟ
Από το νερό που περι?χεται στο δ?κρυ
φτι?χτηκαν οι θ?λασσες?
π?νω σ’ αυτές ταξ?δεψαν δ?νδρα με πανιά
μα και μεταλλικά θηρ?α που βυθ?στηκαν
ως τους π?τους.
Π?τε με άνεμο και π?τε με πετρ?λαιο
κοπι?σαμε να ταξιδ?ψουμε ματα?ως.
Μ?σα στον ύπνο σαλε?ουν τα όνειρά μας
μ?σα στο χώμα μας σαλε?ει το σκουλ?κι....
Ο κόσμος των ιστοριών του συγγραφέα μυθιστορημάτων, συχνότερα, αποτελείται από μια συγχώνευση εικόνων που έχει βιώσει ο ίδιος με άλλες από ένα φανταστικό σύμπαν. Ένα σύμπαν που σε κάποιο βαθμό είναι πραγματικό και σε έναν άλλο δημιούργημα της φαντασίας του.
Αυτή η βασική αρχή διέπει τις ιστορίες αυτού του βιβλίου. Ιστορίες, σαν τους μιγαδικούς αριθμούς, με δύο μέρη, ένα πραγματικό και ένα...
Ο κόσμος των ιστοριών του συγγραφέα μυθιστορημάτων, συχνότερα, αποτελείται από μια συγχώνευση εικόνων που έχει βιώσει ο ίδιος με άλλες από ένα φανταστικό σύμπαν. Ένα σύμπαν που σε κάποιο βαθμό είναι πραγματικό και σε έναν άλλο δημιούργημα της φαντασίας του.
Αυτή η βασική αρχή διέπει τις ιστορίες αυτού του βιβλίου. Ιστορίες, σαν τους μιγαδικούς αριθμούς, με δύο μέρη, ένα πραγματικό και ένα...