«Την αγαπούσα και τη σκότωσα», ξακολούθησε, «μα μη φοβάσαι, εσέ δε σ’ αγαπώ. Εσύ δεν είσαι κείνη, όπως φαντάστηκα όταν σε είδα πρώτη φορά. Νόμισα πως πέρασε η ψυχή της σε σένα, πως αναστήθηκε σε σένα, πως ξαναήρθε στη ζωή με σένα. Μα όχι, εσύ δεν είσαι κείνη. Εσύ τρέμεις. Εκείνη δεν έτρεμε. Ξέπλεξε μόνη τα μαλλιά και μου τα έδωσε στο χέρι. Μου τα έδωσε και της τα πέρασα γύρω στο λαιμό θηλιά,...
«Την αγαπούσα και τη σκότωσα», ξακολούθησε, «μα μη φοβάσαι, εσέ δε σ’ αγαπώ. Εσύ δεν είσαι κείνη, όπως φαντάστηκα όταν σε είδα πρώτη φορά. Νόμισα πως πέρασε η ψυχή της σε σένα, πως αναστήθηκε σε σένα, πως ξαναήρθε στη ζωή με σένα. Μα όχι, εσύ δεν είσαι κείνη. Εσύ τρέμεις. Εκείνη δεν έτρεμε. Ξέπλεξε μόνη τα μαλλιά και μου τα έδωσε στο χέρι. Μου τα έδωσε και της τα πέρασα γύρω στο λαιμό θηλιά,...
Οι γυναίκες, στις είκοσι δύο ιστορίες του βιβλίου, με διαφορετικές ηλικίες και προσδοκίες, από διαφορετικό περιβάλλον και κοινωνικό υπόβαθρο, με ανισοβαρείς άμυνες και αντοχές, δεν είναι πάντα αξιοθαύμαστες, ούτε είναι πάντα αξιολύπητες.
Σαν ένα μικρό, μικρότατο, κολιμπρί που κατορθώνει να αιωρείται πάνω από ένα λουλούδι, κινώντας τα φτεράκια του τόσο γρήγορα που χτυπά η καρδιά του να...
Οι γυναίκες, στις είκοσι δύο ιστορίες του βιβλίου, με διαφορετικές ηλικίες και προσδοκίες, από διαφορετικό περιβάλλον και κοινωνικό υπόβαθρο, με ανισοβαρείς άμυνες και αντοχές, δεν είναι πάντα αξιοθαύμαστες, ούτε είναι πάντα αξιολύπητες.
Σαν ένα μικρό, μικρότατο, κολιμπρί που κατορθώνει να αιωρείται πάνω από ένα λουλούδι, κινώντας τα φτεράκια του τόσο γρήγορα που χτυπά η καρδιά του να...
Το ταξίδι της ζωής είναι γεμάτο σημεία συνάντησης αλλά και φυγής, με τους παλαιούς και τους νέους συνοδοιπόρους σε κάθε παλαιό ή νέο μονοπάτι. Οι περιγραφές των γεγονότων που ζει ο άνθρωπος δεν είναι ψυχολογικής φύσεως όπως νομίζουμε σήμερα αλλά στιγμές συμβίωσης και δημιουργικότητας με τον άλλο. Τα παρόντα πορτρέτα – ιστορίες ανθρώπων και καταστάσεων διαπραγματεύονται το αν το φανταστικό...
Το ταξίδι της ζωής είναι γεμάτο σημεία συνάντησης αλλά και φυγής, με τους παλαιούς και τους νέους συνοδοιπόρους σε κάθε παλαιό ή νέο μονοπάτι. Οι περιγραφές των γεγονότων που ζει ο άνθρωπος δεν είναι ψυχολογικής φύσεως όπως νομίζουμε σήμερα αλλά στιγμές συμβίωσης και δημιουργικότητας με τον άλλο. Τα παρόντα πορτρέτα – ιστορίες ανθρώπων και καταστάσεων διαπραγματεύονται το αν το φανταστικό...
Ο Καρυωτάκης, ο πιο εμβληματικός ποιητής της περιόδου του Μεσοπολέμου, προστίθεται στη σειρά MODERN GREEK CLASSICS. Το βιβλίο, με επιλογή ποιημάτων και πεζών από το έργο του Κώστα Καρυωτάκη, δανείζεται τον τίτλο από το ποίημα «Μπαλάντα στους άδοξους ποιητές των αιώνων». Την εισαγωγή του βιβλίου υπογράφει ο σπουδαίος ποιητής και μελετητής Δημήτρης Δασκαλόπουλος. Η έκδοση είναι δίγλωσση και...
Ο Καρυωτάκης, ο πιο εμβληματικός ποιητής της περιόδου του Μεσοπολέμου, προστίθεται στη σειρά MODERN GREEK CLASSICS. Το βιβλίο, με επιλογή ποιημάτων και πεζών από το έργο του Κώστα Καρυωτάκη, δανείζεται τον τίτλο από το ποίημα «Μπαλάντα στους άδοξους ποιητές των αιώνων». Την εισαγωγή του βιβλίου υπογράφει ο σπουδαίος ποιητής και μελετητής Δημήτρης Δασκαλόπουλος. Η έκδοση είναι δίγλωσση και...
Όπως σου ξαναείπα ψυχούλα μου η ζωή είναι ένα συνεχόμενο ταξίδι, με εναλλαγή προσώπων και καταστάσεων. Όπως αυτή η πόλη, η ομορφότερη όλων των πόλεων. Στέκει, αντέχει, γοητεύει και προχωράει. Σαν και την ψυχή της Ρωμιοσύνης, η καρδιά της θα χτυπάει πάντα σε κάθε σοκάκι. Οι Ρωμιοί της πόλης είναι σαν τους γλάρους της, όσο και να πετάξουν πάντα θα γυρνούν εδώ και ποτέ δε θα λησμονούν αυτά τα...
Όπως σου ξαναείπα ψυχούλα μου η ζωή είναι ένα συνεχόμενο ταξίδι, με εναλλαγή προσώπων και καταστάσεων. Όπως αυτή η πόλη, η ομορφότερη όλων των πόλεων. Στέκει, αντέχει, γοητεύει και προχωράει. Σαν και την ψυχή της Ρωμιοσύνης, η καρδιά της θα χτυπάει πάντα σε κάθε σοκάκι. Οι Ρωμιοί της πόλης είναι σαν τους γλάρους της, όσο και να πετάξουν πάντα θα γυρνούν εδώ και ποτέ δε θα λησμονούν αυτά τα...
Η Τρωική ραψωδία είναι ένα μυθιστόρημα που επιχειρεί να αφηγηθεί την ιστορία του Τρωικού πολέμου στο σύνολό της, πέρα από τον μύθο, όπως δεν έχει παρουσιαστεί μέχρι τώρα. Από τις αιτίες, την αφορμή, μέχρι το τέλος και την καταστροφή των πάντων. Χωρίς τις παρεμβάσεις των θεών, χωρίς μυθικές και παραμυθένιες εκδοχές. Μια αφήγηση καθηλωτική, με ανατροπές κι εξηγήσεις που κόβουν την ανάσα.
Γιατί...
Η Τρωική ραψωδία είναι ένα μυθιστόρημα που επιχειρεί να αφηγηθεί την ιστορία του Τρωικού πολέμου στο σύνολό της, πέρα από τον μύθο, όπως δεν έχει παρουσιαστεί μέχρι τώρα. Από τις αιτίες, την αφορμή, μέχρι το τέλος και την καταστροφή των πάντων. Χωρίς τις παρεμβάσεις των θεών, χωρίς μυθικές και παραμυθένιες εκδοχές. Μια αφήγηση καθηλωτική, με ανατροπές κι εξηγήσεις που κόβουν την ανάσα.
Γιατί...
Τι κοινό έχουν τα στάχυα με τα κείμενα;
Πρώτα πρώτα τη σπορά. Έρχεται η ιδέα-σπόρος και ριζώνει την κατάλληλη στιγμή, θρέφεται με ήλιο, δάκρυα και υπομονή, μεστώνει και γέρνει κάποτε για το θερισμό. Άλλα στάχυα είναι θερωτά και άλλα όχι. Άλλα κρύβουν μια υπόσχεση και άλλα είναι κούφια.
Ο θερισμός είναι μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία. Όταν κατακαθίσει η σκόνη στο μύλο που αλέθει το...
Τι κοινό έχουν τα στάχυα με τα κείμενα;
Πρώτα πρώτα τη σπορά. Έρχεται η ιδέα-σπόρος και ριζώνει την κατάλληλη στιγμή, θρέφεται με ήλιο, δάκρυα και υπομονή, μεστώνει και γέρνει κάποτε για το θερισμό. Άλλα στάχυα είναι θερωτά και άλλα όχι. Άλλα κρύβουν μια υπόσχεση και άλλα είναι κούφια.
Ο θερισμός είναι μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία. Όταν κατακαθίσει η σκόνη στο μύλο που αλέθει το...
Στην εξώπορτα βγάζει τα ποδονάρια και τα γάντια, τα χώνει με τα σκουπίδια, την κοιτώ να φοράει τα παπούτσια που είχε αφήσει στο χαλάκι, σκέφτομαι θα πάγωσαν οι σόλες, Γενάρης, θα περπατήσει κάμποσο μέχρι να ζεσταθεί, πονεμένη γυναίκα. Κατεβαίνει τη σκάλα της οικοδομής κι ακόμη μιλάει. Ακούω ανάκατα το παραμιλητό της και τα τακούνια της να ξεψυχάνε από όροφο σε όροφο. Παίρνω θέση ξανά και...
Στην εξώπορτα βγάζει τα ποδονάρια και τα γάντια, τα χώνει με τα σκουπίδια, την κοιτώ να φοράει τα παπούτσια που είχε αφήσει στο χαλάκι, σκέφτομαι θα πάγωσαν οι σόλες, Γενάρης, θα περπατήσει κάμποσο μέχρι να ζεσταθεί, πονεμένη γυναίκα. Κατεβαίνει τη σκάλα της οικοδομής κι ακόμη μιλάει. Ακούω ανάκατα το παραμιλητό της και τα τακούνια της να ξεψυχάνε από όροφο σε όροφο. Παίρνω θέση ξανά και...
Δύο άνδρες μια περίεργη σχέση που ακροβατεί ανάμεσα στον ιδεαλισμό και στη βία, δύο γυναίκες και ένα καλά κρυμμένο μυστικό που αναδεικνύει έναν άγνωστο υπόγειο κόσμο συναισθημάτων και διαψεύσεων. Τα γεγονότα, οι ανατροπές, η αποκάλυψη κρυφών παράλληλων σχέσεων δίνουν την αίσθηση πως τελικά τίποτα δεν ήταν αυτό που φαινόταν και η αγριότητα δεν χρειάζεται παρά μια σπίθα για να κάψει τα πάντα....
Δύο άνδρες μια περίεργη σχέση που ακροβατεί ανάμεσα στον ιδεαλισμό και στη βία, δύο γυναίκες και ένα καλά κρυμμένο μυστικό που αναδεικνύει έναν άγνωστο υπόγειο κόσμο συναισθημάτων και διαψεύσεων. Τα γεγονότα, οι ανατροπές, η αποκάλυψη κρυφών παράλληλων σχέσεων δίνουν την αίσθηση πως τελικά τίποτα δεν ήταν αυτό που φαινόταν και η αγριότητα δεν χρειάζεται παρά μια σπίθα για να κάψει τα πάντα....
«Μερικοί άνθρωποι δεν είναι γεννημένοι να ζουν φυσιολογικά. Το γνωρίζουμε πολύ καλά και οι δύο. Σ΄ αυτό θα έλεγα πως ταυτιζόμαστε. Λυπάμαι, που δεν μπορώ να στο κάνω πιο εύκολο. Λυπάμαι, μα ίσως να είμαι ο λόγος, που η ουτοπία σου θα διαλυθεί σύντομα.»
Ποια είναι τα κίνητρα ενός αδίστακτου απαγωγέα και πώς αυτά σχετίζονται με την απειλή του θανάτου;
Δύο γυναίκες καλούνται να αντιμετωπίσουν...
«Μερικοί άνθρωποι δεν είναι γεννημένοι να ζουν φυσιολογικά. Το γνωρίζουμε πολύ καλά και οι δύο. Σ΄ αυτό θα έλεγα πως ταυτιζόμαστε. Λυπάμαι, που δεν μπορώ να στο κάνω πιο εύκολο. Λυπάμαι, μα ίσως να είμαι ο λόγος, που η ουτοπία σου θα διαλυθεί σύντομα.»
Ποια είναι τα κίνητρα ενός αδίστακτου απαγωγέα και πώς αυτά σχετίζονται με την απειλή του θανάτου;
Δύο γυναίκες καλούνται να αντιμετωπίσουν...
Το να αποδέχεσαι την πραγματικότητα είναι πολλές φορές δύσκολο! Οπότε πλάθεις τη δική σου και επιλέγεις να ζεις σε αυτήν. Εκεί μέσα, όλα είναι υποφερτά. Ένας φαντάρος που παλεύει με τους δαίμονές του, ένας πατέρας που καταπιέζει την κόρη του, ένας υπάλληλος που θα πουλούσε και την ψυχή του ακόμα για να αποκτήσει χρήματα, ένας άστεγος που τα βάζει με το σύστημα, ένας υπερήρωας-εκδικητής και ένα...
Το να αποδέχεσαι την πραγματικότητα είναι πολλές φορές δύσκολο! Οπότε πλάθεις τη δική σου και επιλέγεις να ζεις σε αυτήν. Εκεί μέσα, όλα είναι υποφερτά. Ένας φαντάρος που παλεύει με τους δαίμονές του, ένας πατέρας που καταπιέζει την κόρη του, ένας υπάλληλος που θα πουλούσε και την ψυχή του ακόμα για να αποκτήσει χρήματα, ένας άστεγος που τα βάζει με το σύστημα, ένας υπερήρωας-εκδικητής και ένα...
Το βιβλίο του Σωκράτη Δήμου Ρουσουλέντση με τίτλο «Στα χνάρια του πατέρα μου – Τέσσερις γενιές χειροπρακτών 1823-2023» είναι ένα πολύτιμο οικογενειακό κειμήλιο. Στις σελίδες του ιστορεί, από το 1823 έως τις μέρες μας, τέσσερις γενιές χειροπρακτών της οικογένειας Δήμου Ρουσουλέντση.
Αφηγητής είναι ο Σωκράτης Δήμου, ο οποίος μαζί με τον αδερφό του Παντελή, ακολούθησαν πιστά τα χνάρια του πατέρα...
Το βιβλίο του Σωκράτη Δήμου Ρουσουλέντση με τίτλο «Στα χνάρια του πατέρα μου – Τέσσερις γενιές χειροπρακτών 1823-2023» είναι ένα πολύτιμο οικογενειακό κειμήλιο. Στις σελίδες του ιστορεί, από το 1823 έως τις μέρες μας, τέσσερις γενιές χειροπρακτών της οικογένειας Δήμου Ρουσουλέντση.
Αφηγητής είναι ο Σωκράτης Δήμου, ο οποίος μαζί με τον αδερφό του Παντελή, ακολούθησαν πιστά τα χνάρια του πατέρα...
H τριλογία του Δράκου της Πρέσπας παρουσιάζει τρεις αλληλοαναιρούμενες εκδοχές για την εμφάνιση ενός τέρατος στη Μεγάλη Πρέσπα, τη λίμνη που μοιράζονται τρεις μικρές χώρες, ευάλωτες σε δαιμόνια και κακοδαιμονίες: η Ελλάδα, η Βόρεια Μακεδονία και η Αλβανία. Η επέλαση του θηρίου είναι σαρωτική, μεταβάλλει το κλίμα, την πολιτική, την οικονομία, προκαλεί καταστροφές, ξεριζωμούς, θανάτους. Κάθε χώρα...
H τριλογία του Δράκου της Πρέσπας παρουσιάζει τρεις αλληλοαναιρούμενες εκδοχές για την εμφάνιση ενός τέρατος στη Μεγάλη Πρέσπα, τη λίμνη που μοιράζονται τρεις μικρές χώρες, ευάλωτες σε δαιμόνια και κακοδαιμονίες: η Ελλάδα, η Βόρεια Μακεδονία και η Αλβανία. Η επέλαση του θηρίου είναι σαρωτική, μεταβάλλει το κλίμα, την πολιτική, την οικονομία, προκαλεί καταστροφές, ξεριζωμούς, θανάτους. Κάθε χώρα...
Τα χρόνια της Νέας Υόρκης, 1941-1950 « Η ευχή μου για τον νέο χρόνο: Όλοι οι διάβολοι, οι λαγνείες, τα πάθη, οι απληστίες, οι ζήλιες, οι έρωτες, τα μίση, οι παράξενες επιθυμίες, οι εχθροί, φανταστικοί ή πραγματικοί, η στρατιά των αναμνήσεών μου, όλα με τα οποία παλεύω – να μη με αφήσουν ποτέ στην ησυχία μου ». –Π. ΧΑΪΣΜΙΘ...
Τα χρόνια της Νέας Υόρκης, 1941-1950 « Η ευχή μου για τον νέο χρόνο: Όλοι οι διάβολοι, οι λαγνείες, τα πάθη, οι απληστίες, οι ζήλιες, οι έρωτες, τα μίση, οι παράξενες επιθυμίες, οι εχθροί, φανταστικοί ή πραγματικοί, η στρατιά των αναμνήσεών μου, όλα με τα οποία παλεύω – να μη με αφήσουν ποτέ στην ησυχία μου ». –Π. ΧΑΪΣΜΙΘ...
Τι είναι η αδελφική αγάπη; Πόσο δυνατή είναι; Μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά στις δυσκολίες της ζωής που αναπόφευκτα υπάρχουν στην καθημερινότητά μας; Τι θα μπορούσε να βρεθεί που να είναι αρκετά δυνατό, ώστε να κατανικήσει τους δεσμούς αίματος; Ίσως μόνο το ίδιο το αίμα, που έχει την τραγική δύναμη να συντρίβει τον εαυτό του.
Για δυο αδέλφια, τη Βέτα και τον Νάσο, ο σεισμός του 1999...
Τι είναι η αδελφική αγάπη; Πόσο δυνατή είναι; Μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά στις δυσκολίες της ζωής που αναπόφευκτα υπάρχουν στην καθημερινότητά μας; Τι θα μπορούσε να βρεθεί που να είναι αρκετά δυνατό, ώστε να κατανικήσει τους δεσμούς αίματος; Ίσως μόνο το ίδιο το αίμα, που έχει την τραγική δύναμη να συντρίβει τον εαυτό του.
Για δυο αδέλφια, τη Βέτα και τον Νάσο, ο σεισμός του 1999...
Βρισκόμαστε στις αρχές του 13ου αιώνα μ.Χ. σε ένα χωριό κοντά στη φημισμένη πόλη των Φιλίππων. Το Βυζαντινό κράτος έχει καταλυθεί από την Τέταρτη Σταυροφορία, ενώ η λεηλασία της Βασιλεύουσας Κωνσταντινούπολης και των γύρω εδαφών της ήταν ανηλεής και πρωτόγνωρη. Ο Θεόδωρος Λάσκαρης ιδρύει στη Μικρά Ασία την «εξόριστη» αυτοκρατορία της Νίκαιας, ενώ τα ελληνικά φύλα της Μακεδονίας βρίσκονται πλέον...
Βρισκόμαστε στις αρχές του 13ου αιώνα μ.Χ. σε ένα χωριό κοντά στη φημισμένη πόλη των Φιλίππων. Το Βυζαντινό κράτος έχει καταλυθεί από την Τέταρτη Σταυροφορία, ενώ η λεηλασία της Βασιλεύουσας Κωνσταντινούπολης και των γύρω εδαφών της ήταν ανηλεής και πρωτόγνωρη. Ο Θεόδωρος Λάσκαρης ιδρύει στη Μικρά Ασία την «εξόριστη» αυτοκρατορία της Νίκαιας, ενώ τα ελληνικά φύλα της Μακεδονίας βρίσκονται πλέον...
Το μάτι της βελόνας είναι μια συλλογή από ιστορίες που αναφέρεται σε περιστατικά της ζωής καθημερινών ανθρώπων, τα οποία είναι αρκετά μικρά ώστε να χωρούν στο «μάτι της βελόνας» δεν είναι όμως διόλου ασήμαντα.
Ξεκινώντας από την προετοιμασία μιας νύφης για το γάμο της, βολτάροντας στη λιμνοθάλασσα με τον πατέρα, τρώγοντας σταφύλια τον Αύγουστο στο αμπέλι, παρακολουθώντας καλικάντζαρους να...
Το μάτι της βελόνας είναι μια συλλογή από ιστορίες που αναφέρεται σε περιστατικά της ζωής καθημερινών ανθρώπων, τα οποία είναι αρκετά μικρά ώστε να χωρούν στο «μάτι της βελόνας» δεν είναι όμως διόλου ασήμαντα.
Ξεκινώντας από την προετοιμασία μιας νύφης για το γάμο της, βολτάροντας στη λιμνοθάλασσα με τον πατέρα, τρώγοντας σταφύλια τον Αύγουστο στο αμπέλι, παρακολουθώντας καλικάντζαρους να...
Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία ενός μενταγιόν το οποίο όποιος το φορέσει τον κυριεύει και τον διαφθείρει. Είχε δημιουργηθεί πολλές εκατοντάδες χρόνια πριν από τους εκπροσώπους των βασικών συναισθημάτων. Γρήγορα όμως κατάλαβαν πόσο επικίνδυνο ήταν έτσι το φυλάκισαν σε ένα κλειδωμένο κουτί στα βάθη του ωκεανού. Το κουτί αυτό μπορούσε να ανοίξει μόνο αν τοποθετούνταν τέσσερα κομμάτια στο δίσκο...
Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία ενός μενταγιόν το οποίο όποιος το φορέσει τον κυριεύει και τον διαφθείρει. Είχε δημιουργηθεί πολλές εκατοντάδες χρόνια πριν από τους εκπροσώπους των βασικών συναισθημάτων. Γρήγορα όμως κατάλαβαν πόσο επικίνδυνο ήταν έτσι το φυλάκισαν σε ένα κλειδωμένο κουτί στα βάθη του ωκεανού. Το κουτί αυτό μπορούσε να ανοίξει μόνο αν τοποθετούνταν τέσσερα κομμάτια στο δίσκο...
Είναι κάποιες λέξεις που βρίσκονται στο περιθώριο του κοινωνικά αποδεκτού, μα που αντανακλούν τις κοινωνικές αλήθειες. Μια τέτοια είναι κι «Η μπαστάρδα», ο τίτλος του νέου βιβλίου της Μέλης Τσακού-Βυζανιάρη, μέσα από το οποίο θα ζωντανέψουν αλήθειες πικρές και γλυκές. Με την αρχή της ιστορίας στα αιματοβαμμένα παράλια της μαρτυρικής Σμύρνης, και τέλος της στην πολύβουη Αθήνα, άνθρωποι χάνονται...
Είναι κάποιες λέξεις που βρίσκονται στο περιθώριο του κοινωνικά αποδεκτού, μα που αντανακλούν τις κοινωνικές αλήθειες. Μια τέτοια είναι κι «Η μπαστάρδα», ο τίτλος του νέου βιβλίου της Μέλης Τσακού-Βυζανιάρη, μέσα από το οποίο θα ζωντανέψουν αλήθειες πικρές και γλυκές. Με την αρχή της ιστορίας στα αιματοβαμμένα παράλια της μαρτυρικής Σμύρνης, και τέλος της στην πολύβουη Αθήνα, άνθρωποι χάνονται...
ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ σημαδεύτηκαν από μια διπλά ξεριζωμένη γυναίκα, την υπέροχη μάματσκά μου, που υπέφερε γιατί ήταν ξένη. Από εκεί και η εμμονή μου με τις «ξένες». Ξένες σαν τη μάνα μου, τη γιαγιά και τη θεία μου, αλλά και ξένες σε χειρότερη μοίρα απ? αυτές, γιατί η ξενιτιά τους ήταν αποτέλεσμα πολέμων και συνοδευόταν από φτώχεια, κόπο, πόνο και εξαθλίωση.
Ξένες που έβλεπα στις λαϊκές...
ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ σημαδεύτηκαν από μια διπλά ξεριζωμένη γυναίκα, την υπέροχη μάματσκά μου, που υπέφερε γιατί ήταν ξένη. Από εκεί και η εμμονή μου με τις «ξένες». Ξένες σαν τη μάνα μου, τη γιαγιά και τη θεία μου, αλλά και ξένες σε χειρότερη μοίρα απ? αυτές, γιατί η ξενιτιά τους ήταν αποτέλεσμα πολέμων και συνοδευόταν από φτώχεια, κόπο, πόνο και εξαθλίωση.
Ξένες που έβλεπα στις λαϊκές...
Ο κύκλος της γλώσσας έτσι θα έκλεινε απρόσφορος και αλυσιτελής. Όλα αυτά δεν ήταν παρά φαύλα αποκυήματα της φαντασίας, μια φιλοσοφική κακοφωνία στην αρμονία του λόγου. Το φάσμα του Αριστοτέλη εμφανιζόταν μπροστά μου, μ’ έναν μακάβριο καγχασμό. Όφειλα απέναντι στις μεταμορφώσεις της γλώσσας και της λογικής, να αμυνθώ μ’ έναν αντιπερισπασμό: Να γράφω ακατάσχετα, να αυξάνω την ισχύ κάθε φθόγγου,...
Ο κύκλος της γλώσσας έτσι θα έκλεινε απρόσφορος και αλυσιτελής. Όλα αυτά δεν ήταν παρά φαύλα αποκυήματα της φαντασίας, μια φιλοσοφική κακοφωνία στην αρμονία του λόγου. Το φάσμα του Αριστοτέλη εμφανιζόταν μπροστά μου, μ’ έναν μακάβριο καγχασμό. Όφειλα απέναντι στις μεταμορφώσεις της γλώσσας και της λογικής, να αμυνθώ μ’ έναν αντιπερισπασμό: Να γράφω ακατάσχετα, να αυξάνω την ισχύ κάθε φθόγγου,...
Ένα ψυχολογικό ταξίδι από την Ελλάδα των 90ς στην Ελλάδα της κρίσης, με κέντρο έναν έρωτα: έναν έρωτα για την ελευθερία, έναν έρωτα για έναν άνθρωπο. Ένα ταξίδι στην Ευρώπη με εικόνες, λόγια και στιγμές που σημάδεψαν και διαμόρφωσαν μια στάση ζωής.
Μία πορεία αναζήτησης των ανθρώπινων σχέσεων και των αισθημάτων που γίνονται αποσκευές στο ταξίδι μας στον κόσμο.
Στο πέρασμα από την παιδική...
Ένα ψυχολογικό ταξίδι από την Ελλάδα των 90ς στην Ελλάδα της κρίσης, με κέντρο έναν έρωτα: έναν έρωτα για την ελευθερία, έναν έρωτα για έναν άνθρωπο. Ένα ταξίδι στην Ευρώπη με εικόνες, λόγια και στιγμές που σημάδεψαν και διαμόρφωσαν μια στάση ζωής.
Μία πορεία αναζήτησης των ανθρώπινων σχέσεων και των αισθημάτων που γίνονται αποσκευές στο ταξίδι μας στον κόσμο.
Στο πέρασμα από την παιδική...
Το Κατά Ιούδαν Ευαγγέλιο, το κουβαλούσα πολλές δεκαετίες μέσα μου, ώσπου ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, και το έγραψα, από την αγάπη μου στον Χριστό, που κήρυξε την αγάπη. Την αγάπη ως επανάσταση, που όμως δεν έγινε ποτέ, γι αυτό και απέτυχαν πολλές άλλες. Το γραψα και από εκτίμηση προς τον "προδότη" Ιούδα, που κρεμάστηκε από τη συνείδησή του. Το έγραψα και για την "πόρνη" Μαγδαληνή, για το...
Το Κατά Ιούδαν Ευαγγέλιο, το κουβαλούσα πολλές δεκαετίες μέσα μου, ώσπου ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, και το έγραψα, από την αγάπη μου στον Χριστό, που κήρυξε την αγάπη. Την αγάπη ως επανάσταση, που όμως δεν έγινε ποτέ, γι αυτό και απέτυχαν πολλές άλλες. Το γραψα και από εκτίμηση προς τον "προδότη" Ιούδα, που κρεμάστηκε από τη συνείδησή του. Το έγραψα και για την "πόρνη" Μαγδαληνή, για το...