Δράμα Αν και διάβηκαν αιώνες και χιλιετίες από τότε που έλαβε χώρα η πρώτη μορφή βίας μέσα στην οικογένεια? τίποτα δεν έχει αλλάξει… Αν και ο άνθρωπος «εξελίχθηκε» κι έφτασε σε υπερκόσμιους πλανήτες και μπορεί πλέον να μελετάει με άνεση το Σύμπαν… παράλληλα έχει και την «αχίλλειο φτέρνα» του, η οποία τον ευτελίζει, τον καταστρέφει και τον γυρνάει στα παλαιά βήματα του...
Δράμα Αν και διάβηκαν αιώνες και χιλιετίες από τότε που έλαβε χώρα η πρώτη μορφή βίας μέσα στην οικογένεια? τίποτα δεν έχει αλλάξει… Αν και ο άνθρωπος «εξελίχθηκε» κι έφτασε σε υπερκόσμιους πλανήτες και μπορεί πλέον να μελετάει με άνεση το Σύμπαν… παράλληλα έχει και την «αχίλλειο φτέρνα» του, η οποία τον ευτελίζει, τον καταστρέφει και τον γυρνάει στα παλαιά βήματα του...
Τι χρειάζεται κανείς για να στήσει το τέλειο έγκλημα; Εκδίκηση και επιθυμία ή απλά τον σωστό συνεργάτη; Μία σειρά από ατυχή γεγονότα ή απλά το κάρμα που επιστρέφει; Τι κοινό έχουν η οικογένεια ενός επιχειρηματία με πολλές εξωσυζυγικές σχέσεις, ένας θεατρικός θίασος και μια παρέα από γυναίκες που ζουν στο ίδιο σπίτι;
Το έγκλημα της αυτοδικίας μαζί με την επιθυμία του εύκολου χρήματος,...
Τι χρειάζεται κανείς για να στήσει το τέλειο έγκλημα; Εκδίκηση και επιθυμία ή απλά τον σωστό συνεργάτη; Μία σειρά από ατυχή γεγονότα ή απλά το κάρμα που επιστρέφει; Τι κοινό έχουν η οικογένεια ενός επιχειρηματία με πολλές εξωσυζυγικές σχέσεις, ένας θεατρικός θίασος και μια παρέα από γυναίκες που ζουν στο ίδιο σπίτι;
Το έγκλημα της αυτοδικίας μαζί με την επιθυμία του εύκολου χρήματος,...
Αν η χάρη που σου ζητάμε
ήταν να σώσεις τους Ρωμαίους,
με χαλασμό των Βόλσκων όπου υπηρετείς,
ε, τότε να καταδικάσεις πρέπει εμάς,
που θέλουμε να σ’ ατιμάσουμε: όχι η αίτησή μας
είναι να τους φιλιώσεις: να μπορούν να ειπούν οι Βόλσκοι
«εμείς εδείξαμε έλεος». Κι οι Ρωμαίοι «εμείς
δεχτήκαμε το έλεος». Και από τα δύο τα μέρη
να ’ναι για σένα δόξα και να σου φωνάζουν ζήτω
«ευλογημένος να ’σαι που...
Αν η χάρη που σου ζητάμε
ήταν να σώσεις τους Ρωμαίους,
με χαλασμό των Βόλσκων όπου υπηρετείς,
ε, τότε να καταδικάσεις πρέπει εμάς,
που θέλουμε να σ’ ατιμάσουμε: όχι η αίτησή μας
είναι να τους φιλιώσεις: να μπορούν να ειπούν οι Βόλσκοι
«εμείς εδείξαμε έλεος». Κι οι Ρωμαίοι «εμείς
δεχτήκαμε το έλεος». Και από τα δύο τα μέρη
να ’ναι για σένα δόξα και να σου φωνάζουν ζήτω
«ευλογημένος να ’σαι που...
Εδώ έχουμε ωραίον και πλούσιον πίνακα, καλοσχεδιασμένον και ζωηρόχρωμον, που μας δίνει σε βάθος και πλάτος τον φεουδαρχικό τρόπο βίου, με την αρπαγή και τον φόνο, μαζί με τον ιπποτισμό, την πίστη, την τιμή, αξίες που έχουν αρκετά φθαρεί και καταντήσει τυπικές. Συνάμα φανερώνεται κιόλας το νέο πνεύμα που φυσάει στον μουχλιασμένον μεσαιωνικόν κόσμο για να φέρει αλλαγή. Ο φιλόδοξος άρπαγας της...
Εδώ έχουμε ωραίον και πλούσιον πίνακα, καλοσχεδιασμένον και ζωηρόχρωμον, που μας δίνει σε βάθος και πλάτος τον φεουδαρχικό τρόπο βίου, με την αρπαγή και τον φόνο, μαζί με τον ιπποτισμό, την πίστη, την τιμή, αξίες που έχουν αρκετά φθαρεί και καταντήσει τυπικές. Συνάμα φανερώνεται κιόλας το νέο πνεύμα που φυσάει στον μουχλιασμένον μεσαιωνικόν κόσμο για να φέρει αλλαγή. Ο φιλόδοξος άρπαγας της...
Το κύριο θέμα του μύθου είναι ο αγώνας που κάνουν οι νέες και γερές κοινωνικές δυνάμεις για να ανοίξουν δρόμο μέσα απ’ τους φραγμούς που έχει στήσει ο παλιός, γερασμένος κι εξαχρειωμένος κόσμος και να πάρουν τη θέση που τους ανήκει στη ζωή.Ο κατώτερος, ο παρακατιανός, που χάρη στις αρετές του και τους άθλους του ανεβαίνει στην ανώτερη κοινωνία, ήταν θέμα της μόδας στην Αναγέννηση. Ας θυμηθούμε...
Το κύριο θέμα του μύθου είναι ο αγώνας που κάνουν οι νέες και γερές κοινωνικές δυνάμεις για να ανοίξουν δρόμο μέσα απ’ τους φραγμούς που έχει στήσει ο παλιός, γερασμένος κι εξαχρειωμένος κόσμος και να πάρουν τη θέση που τους ανήκει στη ζωή.Ο κατώτερος, ο παρακατιανός, που χάρη στις αρετές του και τους άθλους του ανεβαίνει στην ανώτερη κοινωνία, ήταν θέμα της μόδας στην Αναγέννηση. Ας θυμηθούμε...
Αθήνα 2004, 11η Σεπτεμβρίου, Euro 2004, κατάρρευση Lehman Brothers, Eurovision 2005, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, παγκόσμια οικονομική κρίση, μετρό, τσουνάμι.
Θυμόμαστε πώς ήταν ο κόσμος πριν από αυτά;
Τι συνέβη; Πού βρισκόμαστε; Προς τα πού πηγαίνουμε;
Η δεκαετία του 2000, που μάλλον ξεκινάει με το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2001, αποτελεί τη δεκαετία που συνυπάρχουν δύο...
Αθήνα 2004, 11η Σεπτεμβρίου, Euro 2004, κατάρρευση Lehman Brothers, Eurovision 2005, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, παγκόσμια οικονομική κρίση, μετρό, τσουνάμι.
Θυμόμαστε πώς ήταν ο κόσμος πριν από αυτά;
Τι συνέβη; Πού βρισκόμαστε; Προς τα πού πηγαίνουμε;
Η δεκαετία του 2000, που μάλλον ξεκινάει με το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2001, αποτελεί τη δεκαετία που συνυπάρχουν δύο...
Η πλοκή ακολουθεί την ανάσταση του Λάζαρου από τη Βηθανία. Ο Λάζαρος επιστρέφει από τον κόσμο των νεκρών και ο κόσμος τον αντιμετωπίζει με δυσπιστία. Εκείνος διαβεβαιώνει ξανά και ξανά ότι δεν υπάρχει θάνατος – μόνο το αιώνιο γέλιο του Θεού. Όσο περισσότερο γελά ο Λάζαρος, τόσο νεότερος και πιο δυνατός γίνεται. Στο έργο «Ο Λάζαρος Γέλασε», ωστόσο, τονίζεται σε όλο το μεγαλείο της η θέληση για...
Η πλοκή ακολουθεί την ανάσταση του Λάζαρου από τη Βηθανία. Ο Λάζαρος επιστρέφει από τον κόσμο των νεκρών και ο κόσμος τον αντιμετωπίζει με δυσπιστία. Εκείνος διαβεβαιώνει ξανά και ξανά ότι δεν υπάρχει θάνατος – μόνο το αιώνιο γέλιο του Θεού. Όσο περισσότερο γελά ο Λάζαρος, τόσο νεότερος και πιο δυνατός γίνεται. Στο έργο «Ο Λάζαρος Γέλασε», ωστόσο, τονίζεται σε όλο το μεγαλείο της η θέληση για...
«Πιστεύω –αν και πολιτικός δεν είμαι, ούτε θέλω να είμαι–
πως αυτό θα φέρει πόλεμο· και πιο γοργά θ’ ακούσεις πως
οι λεγεώνες που είν’ τώρα στη Γαλλία, κάναν απόβαση
στη άφοβή μας Βρετανία, παρά πως πλήρωσαν μια πένα.
Οι πατριώτες μας είν’ άνθρωποι πιο ταχτικοί από τότε
που ο Ιούλιος Καίσαρ χαμογελούσε για την απραγιά τους,
μα ’βρισκε πως άξιζε να κατσουφιάζει για το θάρρος τους:
η ταχτική τους...
«Πιστεύω –αν και πολιτικός δεν είμαι, ούτε θέλω να είμαι–
πως αυτό θα φέρει πόλεμο· και πιο γοργά θ’ ακούσεις πως
οι λεγεώνες που είν’ τώρα στη Γαλλία, κάναν απόβαση
στη άφοβή μας Βρετανία, παρά πως πλήρωσαν μια πένα.
Οι πατριώτες μας είν’ άνθρωποι πιο ταχτικοί από τότε
που ο Ιούλιος Καίσαρ χαμογελούσε για την απραγιά τους,
μα ’βρισκε πως άξιζε να κατσουφιάζει για το θάρρος τους:
η ταχτική τους...
Μέσα από τη σχέση δύο αδερφών, του Τόνι και της Στέλλας, ξεδιπλώνονται διαφορετικές στάσεις ζωής απέναντι στα μεγάλα ερωτήματα της ζωής και του θανάτου, της μνήμης και της λήθης, της αγάπης.
Ο Τόνι επιλέγει πάντα τον πιο σύντομο δρόμο, η Στέλλα ποτέ δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις. Όταν ο κτηνίατρος συμβουλεύει τον Τόνι να κάνει ευθανασία στην αγαπημένη του σκυλίτσα, τη Ρίτα, η σιγουριά του...
Μέσα από τη σχέση δύο αδερφών, του Τόνι και της Στέλλας, ξεδιπλώνονται διαφορετικές στάσεις ζωής απέναντι στα μεγάλα ερωτήματα της ζωής και του θανάτου, της μνήμης και της λήθης, της αγάπης.
Ο Τόνι επιλέγει πάντα τον πιο σύντομο δρόμο, η Στέλλα ποτέ δεν μπορεί να πάρει αποφάσεις. Όταν ο κτηνίατρος συμβουλεύει τον Τόνι να κάνει ευθανασία στην αγαπημένη του σκυλίτσα, τη Ρίτα, η σιγουριά του...
Το θεατρικό έργο Ο γάμος γράφτηκε το 1980 και ανέβηκε για πρώτη φορά στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν, την περίοδο 1980-1981. Το έργο καταδεικνύει τη θέση της γυναίκας στην οικογένεια και την κοινωνία, αποτυπώνοντας τη σχέση των μελών μιας πατριαρχικής οικογένειας απέναντι στη δευτερότοκη κόρη, για την οποία έχει μόλις γίνει γνωστό ότι έχει πέσει θύμα βιασμού. Το θύμα βρίσκεται...
Το θεατρικό έργο Ο γάμος γράφτηκε το 1980 και ανέβηκε για πρώτη φορά στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία του Κάρολου Κουν, την περίοδο 1980-1981. Το έργο καταδεικνύει τη θέση της γυναίκας στην οικογένεια και την κοινωνία, αποτυπώνοντας τη σχέση των μελών μιας πατριαρχικής οικογένειας απέναντι στη δευτερότοκη κόρη, για την οποία έχει μόλις γίνει γνωστό ότι έχει πέσει θύμα βιασμού. Το θύμα βρίσκεται...
[…] ο Χριστοφής είναι ένας φιλόσοφος-ψυχολόγος που ταξιδεύει µε χρονοµηχανή και µελετά τους αξιόλογους ανθρώπους της Ιστορίας και τον περίγυρό τους, προσπαθώντας να κατανοήσει τις µεγαλειώδεις αντιφάσεις τους, την δύναµη και τις αδυναµίες τους, τα πάθη και την δηµιουργία, την επίδραση και την λησµονιά.
?ρ Φώτης Παπαθανασίου
Ιδιάζων φάρος στα Ελληνικά Γράµµατα. Ιδιοφυής, πρωτότυπος,...
[…] ο Χριστοφής είναι ένας φιλόσοφος-ψυχολόγος που ταξιδεύει µε χρονοµηχανή και µελετά τους αξιόλογους ανθρώπους της Ιστορίας και τον περίγυρό τους, προσπαθώντας να κατανοήσει τις µεγαλειώδεις αντιφάσεις τους, την δύναµη και τις αδυναµίες τους, τα πάθη και την δηµιουργία, την επίδραση και την λησµονιά.
?ρ Φώτης Παπαθανασίου
Ιδιάζων φάρος στα Ελληνικά Γράµµατα. Ιδιοφυής, πρωτότυπος,...
Κλινικές Πόνου: Υπηρεσίες Αυτοκτονιών ήτοι εις αυτόχειρας κεκοιμημένους.
To έργο ασχολείται με την πιο δύσκολη απόφαση στη ζωή. Οκτώ αυτόχειρες αποτυπώνουν όσα τους ώθησαν στην τελική τους πράξη. Και μαζί αναδεικνύουν τις σκιές της κοινωνίας. Μετά τον θάνατο, ανασταίνονται για να συζητήσουν το δικαίωμα στον θάνατο. Όλα κρέμονται από λέξεις, καθημερινές αλλά κρίσιμες: αξιοπρέπεια, επιβράβευση,...
Κλινικές Πόνου: Υπηρεσίες Αυτοκτονιών ήτοι εις αυτόχειρας κεκοιμημένους.
To έργο ασχολείται με την πιο δύσκολη απόφαση στη ζωή. Οκτώ αυτόχειρες αποτυπώνουν όσα τους ώθησαν στην τελική τους πράξη. Και μαζί αναδεικνύουν τις σκιές της κοινωνίας. Μετά τον θάνατο, ανασταίνονται για να συζητήσουν το δικαίωμα στον θάνατο. Όλα κρέμονται από λέξεις, καθημερινές αλλά κρίσιμες: αξιοπρέπεια, επιβράβευση,...
Οι ήρωες του έργου, εγκλωβισμένοι στο Νησί -συμβολισμός του πλανήτη-, βιώνουν τον απόλυτο περιβαλλοντικό, κοινωνικό και βιολογικό μαρασμό. Τα αποτελέσματα της μακροχρόνιας καταστροφικής μανίας του πιο ευφυούς όντος πάνω στη Γη, του ανθρώπου, είναι εμφανή. Η οικογένεια Βάισμαν ζει κάτω από τον ζυγό ενός ιδιαίτερα σκληρού απολυταρχικού καθεστώτος, που τους στερεί για χρόνια την επικοινωνία και...
Οι ήρωες του έργου, εγκλωβισμένοι στο Νησί -συμβολισμός του πλανήτη-, βιώνουν τον απόλυτο περιβαλλοντικό, κοινωνικό και βιολογικό μαρασμό. Τα αποτελέσματα της μακροχρόνιας καταστροφικής μανίας του πιο ευφυούς όντος πάνω στη Γη, του ανθρώπου, είναι εμφανή. Η οικογένεια Βάισμαν ζει κάτω από τον ζυγό ενός ιδιαίτερα σκληρού απολυταρχικού καθεστώτος, που τους στερεί για χρόνια την επικοινωνία και...
Εμπρός για το τσιμπούσι, γλεντήστε, ξεφαντώστε,
τσουγκρίστε τα γεμάτα για την παρθενιά της,
ευθυμήστε τρελά, ή πάτε κρεμαστείτε:
μα η καλή μου Καίτη, αυτή θα ’ρθει με μένα.
Μην προκαλείτε, μην τσινάτε, μην αγριεύετε·
θέλω να ’μαι κύριος σ’ ό,τι είναι δικό μου.
Τούτη είναι το έχει μου, το βιο μου, είναι το σπίτι μου,
τ’ αναχρικά μου, το χωράφι μου, το αμπάρι μου,
τ’ άλογό μου, το βόιδι μου, ο...
Εμπρός για το τσιμπούσι, γλεντήστε, ξεφαντώστε,
τσουγκρίστε τα γεμάτα για την παρθενιά της,
ευθυμήστε τρελά, ή πάτε κρεμαστείτε:
μα η καλή μου Καίτη, αυτή θα ’ρθει με μένα.
Μην προκαλείτε, μην τσινάτε, μην αγριεύετε·
θέλω να ’μαι κύριος σ’ ό,τι είναι δικό μου.
Τούτη είναι το έχει μου, το βιο μου, είναι το σπίτι μου,
τ’ αναχρικά μου, το χωράφι μου, το αμπάρι μου,
τ’ άλογό μου, το βόιδι μου, ο...