«Μερικοί άνθρωποι δεν είναι γεννημένοι να ζουν φυσιολογικά. Το γνωρίζουμε πολύ καλά και οι δύο. Σ΄ αυτό θα έλεγα πως ταυτιζόμαστε. Λυπάμαι, που δεν μπορώ να στο κάνω πιο εύκολο. Λυπάμαι, μα ίσως να είμαι ο λόγος, που η ουτοπία σου θα διαλυθεί σύντομα.»
Ποια είναι τα κίνητρα ενός αδίστακτου απαγωγέα και πώς αυτά σχετίζονται με την απειλή του θανάτου;
Δύο γυναίκες καλούνται να αντιμετωπίσουν...
«Μερικοί άνθρωποι δεν είναι γεννημένοι να ζουν φυσιολογικά. Το γνωρίζουμε πολύ καλά και οι δύο. Σ΄ αυτό θα έλεγα πως ταυτιζόμαστε. Λυπάμαι, που δεν μπορώ να στο κάνω πιο εύκολο. Λυπάμαι, μα ίσως να είμαι ο λόγος, που η ουτοπία σου θα διαλυθεί σύντομα.»
Ποια είναι τα κίνητρα ενός αδίστακτου απαγωγέα και πώς αυτά σχετίζονται με την απειλή του θανάτου;
Δύο γυναίκες καλούνται να αντιμετωπίσουν...
Πύρινα φύλλα. Πύρινες στιγμές ζωής που μένουν ανεξίτηλες. Μας δοκιμάζουν, μας πονάνε, μας αλλάζουν. Οι αγαπημένοι ήρωες του βιβλίου «Ένοχες Σιωπές» επιστρέφουν στο παρόν μυθιστόρημα είκοσι χρόνια μετά! Πώς εξελίχθηκε η ζωή τους και πώς αλληλεπιδρούν με τους ήρωες του παρόντος βιβλίου; Η κεντρική ηρωίδα, Έλλη, κόρη του Χρήστου και της Αντιγόνης, υπόσχεται να δώσει τον δικό της αγώνα. Μαζί...
Πύρινα φύλλα. Πύρινες στιγμές ζωής που μένουν ανεξίτηλες. Μας δοκιμάζουν, μας πονάνε, μας αλλάζουν. Οι αγαπημένοι ήρωες του βιβλίου «Ένοχες Σιωπές» επιστρέφουν στο παρόν μυθιστόρημα είκοσι χρόνια μετά! Πώς εξελίχθηκε η ζωή τους και πώς αλληλεπιδρούν με τους ήρωες του παρόντος βιβλίου; Η κεντρική ηρωίδα, Έλλη, κόρη του Χρήστου και της Αντιγόνης, υπόσχεται να δώσει τον δικό της αγώνα. Μαζί...
ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ σημαδεύτηκαν από μια διπλά ξεριζωμένη γυναίκα, την υπέροχη μάματσκά μου, που υπέφερε γιατί ήταν ξένη. Από εκεί και η εμμονή μου με τις «ξένες». Ξένες σαν τη μάνα μου, τη γιαγιά και τη θεία μου, αλλά και ξένες σε χειρότερη μοίρα απ? αυτές, γιατί η ξενιτιά τους ήταν αποτέλεσμα πολέμων και συνοδευόταν από φτώχεια, κόπο, πόνο και εξαθλίωση.
Ξένες που έβλεπα στις λαϊκές...
ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ σημαδεύτηκαν από μια διπλά ξεριζωμένη γυναίκα, την υπέροχη μάματσκά μου, που υπέφερε γιατί ήταν ξένη. Από εκεί και η εμμονή μου με τις «ξένες». Ξένες σαν τη μάνα μου, τη γιαγιά και τη θεία μου, αλλά και ξένες σε χειρότερη μοίρα απ? αυτές, γιατί η ξενιτιά τους ήταν αποτέλεσμα πολέμων και συνοδευόταν από φτώχεια, κόπο, πόνο και εξαθλίωση.
Ξένες που έβλεπα στις λαϊκές...
Οι γυναίκες, στις είκοσι δύο ιστορίες του βιβλίου, με διαφορετικές ηλικίες και προσδοκίες, από διαφορετικό περιβάλλον και κοινωνικό υπόβαθρο, με ανισοβαρείς άμυνες και αντοχές, δεν είναι πάντα αξιοθαύμαστες, ούτε είναι πάντα αξιολύπητες.
Σαν ένα μικρό, μικρότατο, κολιμπρί που κατορθώνει να αιωρείται πάνω από ένα λουλούδι, κινώντας τα φτεράκια του τόσο γρήγορα που χτυπά η καρδιά του να...
Οι γυναίκες, στις είκοσι δύο ιστορίες του βιβλίου, με διαφορετικές ηλικίες και προσδοκίες, από διαφορετικό περιβάλλον και κοινωνικό υπόβαθρο, με ανισοβαρείς άμυνες και αντοχές, δεν είναι πάντα αξιοθαύμαστες, ούτε είναι πάντα αξιολύπητες.
Σαν ένα μικρό, μικρότατο, κολιμπρί που κατορθώνει να αιωρείται πάνω από ένα λουλούδι, κινώντας τα φτεράκια του τόσο γρήγορα που χτυπά η καρδιά του να...
[...] Ο κόσμος των Ρομά φαντάζει για τους μη Ρομά σαν να έρχεται από άλλες εποχές. Το σύνορο στη δική τους κοινωνική ζωή και των άλλων [...] είναι αυστηρά οριοθετημένο και πολλές φορές εκατέρωθεν απαγορευτικό. Ένας κόσμος άγνωστος και συνάμα γνωστός, προσιτός και απρόσιτος. Και η δασκάλα ξεκινά...
Όλοι οι άνθρωποι κρύβουν μέσα τους μικρές ή μεγάλες ιστορίες. Ιστορίες δικές τους, που...
[...] Ο κόσμος των Ρομά φαντάζει για τους μη Ρομά σαν να έρχεται από άλλες εποχές. Το σύνορο στη δική τους κοινωνική ζωή και των άλλων [...] είναι αυστηρά οριοθετημένο και πολλές φορές εκατέρωθεν απαγορευτικό. Ένας κόσμος άγνωστος και συνάμα γνωστός, προσιτός και απρόσιτος. Και η δασκάλα ξεκινά...
Όλοι οι άνθρωποι κρύβουν μέσα τους μικρές ή μεγάλες ιστορίες. Ιστορίες δικές τους, που...
Ναι, με τρόπο απόλυτο κι ερήμην της αγωνίας μου, της ανασφάλειας, που παλιρροιακά έπαιρναν με πνίξιμο να με απειλούν, γιγαντωνόταν μέσα μου η γυναίκα, κάνοντας σε σύντομο καιρό την αρσενική εικόνα μου να φαντάζει παιχνιδιάρης γάτος.
Πήρε το κορμί μου να ανθίζει κι ελεύθερα να μεγαλώνει, μέσα στα φοβερά παιχνίδια ―για τους γονείς μου― της γυναικείας μου πλευράς.
Πότε ράθυμα κι άλλοτε μαγεμένα,...
Ναι, με τρόπο απόλυτο κι ερήμην της αγωνίας μου, της ανασφάλειας, που παλιρροιακά έπαιρναν με πνίξιμο να με απειλούν, γιγαντωνόταν μέσα μου η γυναίκα, κάνοντας σε σύντομο καιρό την αρσενική εικόνα μου να φαντάζει παιχνιδιάρης γάτος.
Πήρε το κορμί μου να ανθίζει κι ελεύθερα να μεγαλώνει, μέσα στα φοβερά παιχνίδια ―για τους γονείς μου― της γυναικείας μου πλευράς.
Πότε ράθυμα κι άλλοτε μαγεμένα,...
Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία ενός μενταγιόν το οποίο όποιος το φορέσει τον κυριεύει και τον διαφθείρει. Είχε δημιουργηθεί πολλές εκατοντάδες χρόνια πριν από τους εκπροσώπους των βασικών συναισθημάτων. Γρήγορα όμως κατάλαβαν πόσο επικίνδυνο ήταν έτσι το φυλάκισαν σε ένα κλειδωμένο κουτί στα βάθη του ωκεανού. Το κουτί αυτό μπορούσε να ανοίξει μόνο αν τοποθετούνταν τέσσερα κομμάτια στο δίσκο...
Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία ενός μενταγιόν το οποίο όποιος το φορέσει τον κυριεύει και τον διαφθείρει. Είχε δημιουργηθεί πολλές εκατοντάδες χρόνια πριν από τους εκπροσώπους των βασικών συναισθημάτων. Γρήγορα όμως κατάλαβαν πόσο επικίνδυνο ήταν έτσι το φυλάκισαν σε ένα κλειδωμένο κουτί στα βάθη του ωκεανού. Το κουτί αυτό μπορούσε να ανοίξει μόνο αν τοποθετούνταν τέσσερα κομμάτια στο δίσκο...
Πόσο κακό μπορεί να κάνει ένας καλός άνθρωπος, όταν βρίσκεται στο λάθος περιβάλλον; Ένα βιβλίο μυστηρίου που δε θα “φεύγει” από τα χέρια σου! Έχοντας περάσει αρκετά χρόνια της ζωής του ως ένας από τους κορυφαίους πράκτορες της Οργάνωσης, µιας µυστικής οµάδας µε ασύλληπτες δυνάµεις και ισχύ σε όλο τον κόσµο, και έχοντας δηµιουργήσει έναν µύθο γύρω απ’ το όνοµά του, ο...
Πόσο κακό μπορεί να κάνει ένας καλός άνθρωπος, όταν βρίσκεται στο λάθος περιβάλλον; Ένα βιβλίο μυστηρίου που δε θα “φεύγει” από τα χέρια σου! Έχοντας περάσει αρκετά χρόνια της ζωής του ως ένας από τους κορυφαίους πράκτορες της Οργάνωσης, µιας µυστικής οµάδας µε ασύλληπτες δυνάµεις και ισχύ σε όλο τον κόσµο, και έχοντας δηµιουργήσει έναν µύθο γύρω απ’ το όνοµά του, ο...
Ο κύκλος της γλώσσας έτσι θα έκλεινε απρόσφορος και αλυσιτελής. Όλα αυτά δεν ήταν παρά φαύλα αποκυήματα της φαντασίας, μια φιλοσοφική κακοφωνία στην αρμονία του λόγου. Το φάσμα του Αριστοτέλη εμφανιζόταν μπροστά μου, μ’ έναν μακάβριο καγχασμό. Όφειλα απέναντι στις μεταμορφώσεις της γλώσσας και της λογικής, να αμυνθώ μ’ έναν αντιπερισπασμό: Να γράφω ακατάσχετα, να αυξάνω την ισχύ κάθε φθόγγου,...
Ο κύκλος της γλώσσας έτσι θα έκλεινε απρόσφορος και αλυσιτελής. Όλα αυτά δεν ήταν παρά φαύλα αποκυήματα της φαντασίας, μια φιλοσοφική κακοφωνία στην αρμονία του λόγου. Το φάσμα του Αριστοτέλη εμφανιζόταν μπροστά μου, μ’ έναν μακάβριο καγχασμό. Όφειλα απέναντι στις μεταμορφώσεις της γλώσσας και της λογικής, να αμυνθώ μ’ έναν αντιπερισπασμό: Να γράφω ακατάσχετα, να αυξάνω την ισχύ κάθε φθόγγου,...
427 π.Χ., Αθήνα. Λυχνοποιοί, κατασκευαστές στουπιών, προβατοπώλες και βυρσοδέψες έχουν αναλάβει μετά τον θάνατο του Περικλή τα ηνία της δημοκρατικής παράταξης – δημαγωγοί που με πρωτοστάτη τον Κλέωνα υπόσχονται στον λαό άφθονα κέρδη από τη συνέχιση του πολέμου, ενώ ταυτοχρόνως επιβάλλουν στους αποσκιρτήσαντες συμμάχους την τάξη με το σπαθί. Σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο πληθαίνουν οι θάνατοι...
427 π.Χ., Αθήνα. Λυχνοποιοί, κατασκευαστές στουπιών, προβατοπώλες και βυρσοδέψες έχουν αναλάβει μετά τον θάνατο του Περικλή τα ηνία της δημοκρατικής παράταξης – δημαγωγοί που με πρωτοστάτη τον Κλέωνα υπόσχονται στον λαό άφθονα κέρδη από τη συνέχιση του πολέμου, ενώ ταυτοχρόνως επιβάλλουν στους αποσκιρτήσαντες συμμάχους την τάξη με το σπαθί. Σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο πληθαίνουν οι θάνατοι...
Είναι κάποιες λέξεις που βρίσκονται στο περιθώριο του κοινωνικά αποδεκτού, μα που αντανακλούν τις κοινωνικές αλήθειες. Μια τέτοια είναι κι «Η μπαστάρδα», ο τίτλος του νέου βιβλίου της Μέλης Τσακού-Βυζανιάρη, μέσα από το οποίο θα ζωντανέψουν αλήθειες πικρές και γλυκές. Με την αρχή της ιστορίας στα αιματοβαμμένα παράλια της μαρτυρικής Σμύρνης, και τέλος της στην πολύβουη Αθήνα, άνθρωποι χάνονται...
Είναι κάποιες λέξεις που βρίσκονται στο περιθώριο του κοινωνικά αποδεκτού, μα που αντανακλούν τις κοινωνικές αλήθειες. Μια τέτοια είναι κι «Η μπαστάρδα», ο τίτλος του νέου βιβλίου της Μέλης Τσακού-Βυζανιάρη, μέσα από το οποίο θα ζωντανέψουν αλήθειες πικρές και γλυκές. Με την αρχή της ιστορίας στα αιματοβαμμένα παράλια της μαρτυρικής Σμύρνης, και τέλος της στην πολύβουη Αθήνα, άνθρωποι χάνονται...
Τα χρόνια της Νέας Υόρκης, 1941-1950 « Η ευχή μου για τον νέο χρόνο: Όλοι οι διάβολοι, οι λαγνείες, τα πάθη, οι απληστίες, οι ζήλιες, οι έρωτες, τα μίση, οι παράξενες επιθυμίες, οι εχθροί, φανταστικοί ή πραγματικοί, η στρατιά των αναμνήσεών μου, όλα με τα οποία παλεύω – να μη με αφήσουν ποτέ στην ησυχία μου ». –Π. ΧΑΪΣΜΙΘ...
Τα χρόνια της Νέας Υόρκης, 1941-1950 « Η ευχή μου για τον νέο χρόνο: Όλοι οι διάβολοι, οι λαγνείες, τα πάθη, οι απληστίες, οι ζήλιες, οι έρωτες, τα μίση, οι παράξενες επιθυμίες, οι εχθροί, φανταστικοί ή πραγματικοί, η στρατιά των αναμνήσεών μου, όλα με τα οποία παλεύω – να μη με αφήσουν ποτέ στην ησυχία μου ». –Π. ΧΑΪΣΜΙΘ...
Ο Στελάκης είναι αλλιώτικο παιδί. Δεν ονειρεύεται. Κάνει ή δεν κάνει ό, τι του προστάξει η στιγμή. Το αλφαβητάρι της ζωής του δεν έχει ύψιλον, ήτα ή ωμέγα. Δεν έχει τόνους, δεν έχει ορθογραφία και κανόνες. Δύσκολο να τον καταλάβει κανείς! Στο χωριό, δηλαδή, κανείς δεν τον έχει καταλάβει. Αλαφροΐσκιωτο, καθυστερημένο ή κουτό τον φωνάζουν οι περισσότεροι. Οι πιο γραμματιζούμενοι παιδί με ειδικές...
Ο Στελάκης είναι αλλιώτικο παιδί. Δεν ονειρεύεται. Κάνει ή δεν κάνει ό, τι του προστάξει η στιγμή. Το αλφαβητάρι της ζωής του δεν έχει ύψιλον, ήτα ή ωμέγα. Δεν έχει τόνους, δεν έχει ορθογραφία και κανόνες. Δύσκολο να τον καταλάβει κανείς! Στο χωριό, δηλαδή, κανείς δεν τον έχει καταλάβει. Αλαφροΐσκιωτο, καθυστερημένο ή κουτό τον φωνάζουν οι περισσότεροι. Οι πιο γραμματιζούμενοι παιδί με ειδικές...
Αυτό θα πει να ’σαι άνθρωπος, σου λέω: Ελευτερία! Το Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά είναι μια ιστορία για το πνεύμα και τη σάρκα. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1946 και βασίζεται στη ζωή του Γιώργη Ζορμπά, φίλου και επιχειρηματικού συνεργάτη του συγγραφέα. Στο βιβλίο αυτό μορφοποιείται πεζογραφικά η γεμάτη αντιθέσεις ψυχή του Καζαντζάκη, καθώς αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά η...
Αυτό θα πει να ’σαι άνθρωπος, σου λέω: Ελευτερία! Το Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά είναι μια ιστορία για το πνεύμα και τη σάρκα. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1946 και βασίζεται στη ζωή του Γιώργη Ζορμπά, φίλου και επιχειρηματικού συνεργάτη του συγγραφέα. Στο βιβλίο αυτό μορφοποιείται πεζογραφικά η γεμάτη αντιθέσεις ψυχή του Καζαντζάκη, καθώς αποκαλύπτεται για άλλη μια φορά η...
H νέα νουβέλα του Στέλιου Παπαγρηγορίου κινείται μεταξύ αυτοβιογραφίας, νουάρ και δοκιμίου. Η αφήγηση ακολουθεί τον κεντρικό χαρακτήρα (έναν περιθωριοποιημένο δημοσιογράφο και μουσικό), ο οποίος, αδυνατώντας να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του, στρέφεται ενστικτωδώς εντός του, ανακαλύπτοντας εκεί έναν θόρυβο που δυναμώνει επικίνδυνα. Παράλληλα, η αφήγηση παρακολουθεί την πηγή...
H νέα νουβέλα του Στέλιου Παπαγρηγορίου κινείται μεταξύ αυτοβιογραφίας, νουάρ και δοκιμίου. Η αφήγηση ακολουθεί τον κεντρικό χαρακτήρα (έναν περιθωριοποιημένο δημοσιογράφο και μουσικό), ο οποίος, αδυνατώντας να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του, στρέφεται ενστικτωδώς εντός του, ανακαλύπτοντας εκεί έναν θόρυβο που δυναμώνει επικίνδυνα. Παράλληλα, η αφήγηση παρακολουθεί την πηγή...
Μια «αγκαλιά» από σκαμπρόζικες, φλεγματικές, απροσδόκητες, αλληγορικές κι αισθαντικές παραμυθένιες ιστορίες που απευθύνονται κυρίως σ’ ενήλικους αναγνώστες με ανεπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ.
Μια «οικογένεια» από έμψυχα πλάσματα, φυτά, στοιχεία της Φύσης ή άψυχα αντικείμενα χωρίς δικαίωμα λόγου, στήνουν ψιλοκουβέντα για τον κόσμο των ανθρώπων, τις νευρώσεις και τις χαρές του, τον έρωτα, τη...
Μια «αγκαλιά» από σκαμπρόζικες, φλεγματικές, απροσδόκητες, αλληγορικές κι αισθαντικές παραμυθένιες ιστορίες που απευθύνονται κυρίως σ’ ενήλικους αναγνώστες με ανεπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ.
Μια «οικογένεια» από έμψυχα πλάσματα, φυτά, στοιχεία της Φύσης ή άψυχα αντικείμενα χωρίς δικαίωμα λόγου, στήνουν ψιλοκουβέντα για τον κόσμο των ανθρώπων, τις νευρώσεις και τις χαρές του, τον έρωτα, τη...
Τον Σεπτέμβρη του 2021 η Στέλλα επιστρέφει στην Θασιά, λόγω της μυστηριώδους εξαφάνισης της θείας της Ανδρομάχης, που ήταν και η γιατρός του νησιού. Στο μακρινό αυτό νησί του Αιγαίου θα βυθιστεί στον παράδοξο και σκοτεινό κόσμο της χαμένης γυναίκας, που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Παράλληλα, η Στέλλα εμπλέκεται στο ερωτικό τρίγωνο με τον μεγάλο και ανεκπλήρωτο έρωτά της, τον φίλο της Τάσο. Η...
Τον Σεπτέμβρη του 2021 η Στέλλα επιστρέφει στην Θασιά, λόγω της μυστηριώδους εξαφάνισης της θείας της Ανδρομάχης, που ήταν και η γιατρός του νησιού. Στο μακρινό αυτό νησί του Αιγαίου θα βυθιστεί στον παράδοξο και σκοτεινό κόσμο της χαμένης γυναίκας, που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό. Παράλληλα, η Στέλλα εμπλέκεται στο ερωτικό τρίγωνο με τον μεγάλο και ανεκπλήρωτο έρωτά της, τον φίλο της Τάσο. Η...
Η κασετίνα περιλαμβάνει: * Στην άκρη του βράχου *Κόντρα στο κύμα *Σκισμένο ψαθάκι ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΒΡΑΧΟΥ: Ένα κοινωνικό μυθιστόρημα και ταυτόχρονα μια ιστορία που αναδεικνύει τον αγώνα για τη ζωή, τον έρωτα, τη φιλία και τις ανθρώπινες αξίες. Σε μια φτωχογειτονιά της Αττικής, ένας έφηβος ακολουθεί ένα δύσβατο μονοπάτι μετά τον τραγικό χαμό του πατέρα του. ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΚΥΜΑ: Είναι κάποιες φορές...
Η κασετίνα περιλαμβάνει: * Στην άκρη του βράχου *Κόντρα στο κύμα *Σκισμένο ψαθάκι ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΒΡΑΧΟΥ: Ένα κοινωνικό μυθιστόρημα και ταυτόχρονα μια ιστορία που αναδεικνύει τον αγώνα για τη ζωή, τον έρωτα, τη φιλία και τις ανθρώπινες αξίες. Σε μια φτωχογειτονιά της Αττικής, ένας έφηβος ακολουθεί ένα δύσβατο μονοπάτι μετά τον τραγικό χαμό του πατέρα του. ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΚΥΜΑ: Είναι κάποιες φορές...
Οκτώ επιστολές του Βρασίδα Καραλή από το Σύδνεϋ στην Αθήνα, που απευθύνονται στον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο και θίγουν θεμελιώδη ζητήματα ταυτότητας ενός σύγχρονου Έλληνα, με ύφος πλούσιο και πολύσημο, μεταξύ λιβέλλου και ποίησης....
Οκτώ επιστολές του Βρασίδα Καραλή από το Σύδνεϋ στην Αθήνα, που απευθύνονται στον Στάθη Τσαγκαρουσιάνο και θίγουν θεμελιώδη ζητήματα ταυτότητας ενός σύγχρονου Έλληνα, με ύφος πλούσιο και πολύσημο, μεταξύ λιβέλλου και ποίησης....