Το Αφήγημα "Σταυροί στο ακροθαλάσσι" έχει διαλογική μορφή και στηρίζεται σε συζητήσεις που διαμείφθηκαν το 1975 ανάμεσα στον συγγραφέα και στη γιαγιά του με κεντρικό άξονα αναφοράς το θάνατο από νάρκη του γιου της και θείου του το 1945.Η γιαγιά Ελπινίκη, δυναμική πρεσβεύτρια των θρακιώτικων παραδόσεων, εύστροφη και δίκαιη, με ιδιάζουσα δραματική και σατιρική θυμοσοφική διάθεση, μας διδάσκει με...
Το Αφήγημα "Σταυροί στο ακροθαλάσσι" έχει διαλογική μορφή και στηρίζεται σε συζητήσεις που διαμείφθηκαν το 1975 ανάμεσα στον συγγραφέα και στη γιαγιά του με κεντρικό άξονα αναφοράς το θάνατο από νάρκη του γιου της και θείου του το 1945.Η γιαγιά Ελπινίκη, δυναμική πρεσβεύτρια των θρακιώτικων παραδόσεων, εύστροφη και δίκαιη, με ιδιάζουσα δραματική και σατιρική θυμοσοφική διάθεση, μας διδάσκει με...
Ιούλης του 2020. Μια ακόμα γυναικοκτονία θα συγκλονίσει το πανελλήνιο... Η Σμαράγδα Λυμπεροπούλου δολοφονείται άγρια από τον σύζυγό της, Ιάκωβο Κεππέ. Ο αναγνώστης θα παρακολουθήσει τα γεγονότα από το τέλος προς την αρχή. Αλλά ποια τελικά είναι η αρχή; Και πότε κάτι έχει τελειώσει; Με ανάστροφη χρονική ροή λοιπόν η τιμωρία και ο άγριος νόμος της φυλακής. Όλα δοσμένα μέσα από μαρτυρίες, ιατρικά...
Ιούλης του 2020. Μια ακόμα γυναικοκτονία θα συγκλονίσει το πανελλήνιο... Η Σμαράγδα Λυμπεροπούλου δολοφονείται άγρια από τον σύζυγό της, Ιάκωβο Κεππέ. Ο αναγνώστης θα παρακολουθήσει τα γεγονότα από το τέλος προς την αρχή. Αλλά ποια τελικά είναι η αρχή; Και πότε κάτι έχει τελειώσει; Με ανάστροφη χρονική ροή λοιπόν η τιμωρία και ο άγριος νόμος της φυλακής. Όλα δοσμένα μέσα από μαρτυρίες, ιατρικά...
Τις τελευταίες δεκαετίες η τέχνη του μυθιστορήματος, ως έννοια, υποσκελίστηκε από τον αδηφάγο ιμπεριαλισμό της θεωρίας της λογοτεχνίας. Ο επίδοξος δημιουργός, ωστόσο, από τον Χένρι Τζέημς μέχρι τις μέρες μας, αναζητά την τέχνη να δαμάσει τα κείμενα, να μεταμορφώσει τις άψυχες λέξεις σε μια γοητευτική ιστορία που λέγεται μυθιστόρημα, που έχει τη δική του παράδοση και αισθητική...
Τις τελευταίες δεκαετίες η τέχνη του μυθιστορήματος, ως έννοια, υποσκελίστηκε από τον αδηφάγο ιμπεριαλισμό της θεωρίας της λογοτεχνίας. Ο επίδοξος δημιουργός, ωστόσο, από τον Χένρι Τζέημς μέχρι τις μέρες μας, αναζητά την τέχνη να δαμάσει τα κείμενα, να μεταμορφώσει τις άψυχες λέξεις σε μια γοητευτική ιστορία που λέγεται μυθιστόρημα, που έχει τη δική του παράδοση και αισθητική...
Ο βραβευμένος για τη συμβολή του στην ιστορική μυθιστοριογραφία (Ίδρυμα Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών, 2023) Νίκος Ψιλάκης μας παραδίδει ένα έργο-αναφορά στις αντοχές του ανθρώπου και τις πολλαπλές διαδρομές της μνήμης. Την εποχή που ξεκινά ο εξηλεκτρισμός η 18χρονη Βασιλικώ, κόρη ευκατάστατου κτηματία της Μικρασίας, ετοιμάζεται ν ανοίξει πρωτοποριακό κατάστημα ηλεκτρικών...
Ο βραβευμένος για τη συμβολή του στην ιστορική μυθιστοριογραφία (Ίδρυμα Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών, 2023) Νίκος Ψιλάκης μας παραδίδει ένα έργο-αναφορά στις αντοχές του ανθρώπου και τις πολλαπλές διαδρομές της μνήμης. Την εποχή που ξεκινά ο εξηλεκτρισμός η 18χρονη Βασιλικώ, κόρη ευκατάστατου κτηματία της Μικρασίας, ετοιμάζεται ν ανοίξει πρωτοποριακό κατάστημα ηλεκτρικών...
Πέρασε το καλοκαίρι και ήρθε ο μακρύς χειμώνας: οι σκιές σκούραιναν και οι άνεμοι βοούσαν· αστραφτερές βροχές χτυπούσαν τις γέφυρες. Πήρα τον δρόμο για την Καλιφόρνια: οδηγώντας, σκεφτόμουν πως η ταχύτητα στον δρόμο δείχνει την ταχύτητα της ανθρώπινης προσδοκίας. Κάνε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλύτερα. Οδήγα. Το βιβλίο αυτό είναι μια συλλογή κειμένων για την ποιητική της πόλης που γράφτηκαν...
Πέρασε το καλοκαίρι και ήρθε ο μακρύς χειμώνας: οι σκιές σκούραιναν και οι άνεμοι βοούσαν· αστραφτερές βροχές χτυπούσαν τις γέφυρες. Πήρα τον δρόμο για την Καλιφόρνια: οδηγώντας, σκεφτόμουν πως η ταχύτητα στον δρόμο δείχνει την ταχύτητα της ανθρώπινης προσδοκίας. Κάνε αυτό που ξέρεις να κάνεις καλύτερα. Οδήγα. Το βιβλίο αυτό είναι μια συλλογή κειμένων για την ποιητική της πόλης που γράφτηκαν...
Έντεκα διηγήματα για έντεκα διαφορετικά σημεία επαφής.Σημεία όπου δύο άνθρωποι αγγίχτηκαν, προκάλεσαν, ενόχλησαν, θεράπευσαν, ανακούφισαν. Σημεία όπου η ανάγκη για εγγύτητα νίκησε οποιαδήποτε άλλη ανάγκη και ανέδειξε την επαφή ως πρώτο και τελευταίο καταφύγιο της ανθρώπινης φύσης.
Το αριστερό της χέρι τον αγκάλιαζε. Για λίγο δεν ήξερε αν έχει παιδί ή άντρα στην αγκαλιά της, αλλά δεν είχε...
Έντεκα διηγήματα για έντεκα διαφορετικά σημεία επαφής.Σημεία όπου δύο άνθρωποι αγγίχτηκαν, προκάλεσαν, ενόχλησαν, θεράπευσαν, ανακούφισαν. Σημεία όπου η ανάγκη για εγγύτητα νίκησε οποιαδήποτε άλλη ανάγκη και ανέδειξε την επαφή ως πρώτο και τελευταίο καταφύγιο της ανθρώπινης φύσης.
Το αριστερό της χέρι τον αγκάλιαζε. Για λίγο δεν ήξερε αν έχει παιδί ή άντρα στην αγκαλιά της, αλλά δεν είχε...
Η ιστορία είναι πέρα ως πέρα αληθινή. Μια ερωτική ιστορία καθόλου συνηθισμένη, με πολλά απρόοπτα και ανατροπές.
Ο πρώτος έρωτας που δεν έσβησε ποτέ… Ο πρώτος έρωτας που σίγασε ξαφνικά και αναστήθηκε ξανά μέσα από αυτά τα περίεργα παιχνίδια που παίζει η μοίρα.
Τόπος, πρόσωπα, γεγονότα είναι όλα πραγματικά και υπαρκτά. Η εξέλιξη της ιστορίας και το τέλος της είναι όπως ακριβώς συνέβησαν στην...
Η ιστορία είναι πέρα ως πέρα αληθινή. Μια ερωτική ιστορία καθόλου συνηθισμένη, με πολλά απρόοπτα και ανατροπές.
Ο πρώτος έρωτας που δεν έσβησε ποτέ… Ο πρώτος έρωτας που σίγασε ξαφνικά και αναστήθηκε ξανά μέσα από αυτά τα περίεργα παιχνίδια που παίζει η μοίρα.
Τόπος, πρόσωπα, γεγονότα είναι όλα πραγματικά και υπαρκτά. Η εξέλιξη της ιστορίας και το τέλος της είναι όπως ακριβώς συνέβησαν στην...
Το πολυδιαβασμένο χριστουγεννιάτικο διήγημα του Παπαδιαμάντη σε εικονοβιβλίο.
Δύο μεγάλοι δημιουργοί συναντιούνται σε αυτήν τη φρέσκια έκδοση του «Στο Χριστό στο Κάστρο» του μεγάλου διηγηματογράφου της ελληνικής ψυχής, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Ο Ελευθέριος Μύστακας με καθαρότητα βλέμματος και άφατο σεβασμό προσεγγίζει το πρωτότυπο έργο και το εικονογραφεί.
Το συχνά δυσνόητο για τον σημερινό...
Το πολυδιαβασμένο χριστουγεννιάτικο διήγημα του Παπαδιαμάντη σε εικονοβιβλίο.
Δύο μεγάλοι δημιουργοί συναντιούνται σε αυτήν τη φρέσκια έκδοση του «Στο Χριστό στο Κάστρο» του μεγάλου διηγηματογράφου της ελληνικής ψυχής, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Ο Ελευθέριος Μύστακας με καθαρότητα βλέμματος και άφατο σεβασμό προσεγγίζει το πρωτότυπο έργο και το εικονογραφεί.
Το συχνά δυσνόητο για τον σημερινό...
«Αν πας µια φορά στην Κίνα, θα την ερωτευτείς», µου είπε η Λίνα από την πρεσβεία της Λ.?. της Κίνας στην Αθήνα, µεταφέροντάς µου την πρόσκληση από το Υπουργείο Εξωτερικών της χώρας της για αυτό το ταξίδι. Επιβεβαιώθηκε απολύτως. Η Ελπίδα φρόντισε να δηµοσιεύονται οι εντυπώσεις µου καθηµερινά στο Portnet. Κάπως έτσι προέκυψε αυτό το βιβλίο. Στο αεροπλάνο για το Πεκίνο σκεφτόµουν ότι η...
«Αν πας µια φορά στην Κίνα, θα την ερωτευτείς», µου είπε η Λίνα από την πρεσβεία της Λ.?. της Κίνας στην Αθήνα, µεταφέροντάς µου την πρόσκληση από το Υπουργείο Εξωτερικών της χώρας της για αυτό το ταξίδι. Επιβεβαιώθηκε απολύτως. Η Ελπίδα φρόντισε να δηµοσιεύονται οι εντυπώσεις µου καθηµερινά στο Portnet. Κάπως έτσι προέκυψε αυτό το βιβλίο. Στο αεροπλάνο για το Πεκίνο σκεφτόµουν ότι η...
Στις σκοτεινές πλαγιές ενός απότομου βουνού, σε ένα παγκάκι στην άκρη του γκρεμού, στα κεραμίδια μιας σκεπής και σε ένα μαύρο μονοπάτι προς άγνωστη κατεύθυνση, ιστορίες σκοτεινές και αποτρόπαιες, λαμβάνουν χώρο. Κανένας δεν ξεφεύγει από το αίμα και τον τρόμο. Ένας φαντάρος, ένας άγνωστος μεσήλικας που τον λένε Γιάννη, ένα άρρωστο παιδί, ένα άλλο που του άρεσαν οι ιστορίες της μητέρας του και...
Στις σκοτεινές πλαγιές ενός απότομου βουνού, σε ένα παγκάκι στην άκρη του γκρεμού, στα κεραμίδια μιας σκεπής και σε ένα μαύρο μονοπάτι προς άγνωστη κατεύθυνση, ιστορίες σκοτεινές και αποτρόπαιες, λαμβάνουν χώρο. Κανένας δεν ξεφεύγει από το αίμα και τον τρόμο. Ένας φαντάρος, ένας άγνωστος μεσήλικας που τον λένε Γιάννη, ένα άρρωστο παιδί, ένα άλλο που του άρεσαν οι ιστορίες της μητέρας του και...
Ο Τούκος ο Συρταρωτός αγνοείται. Η σκοτεινή μαγεία εξαπλώνεται σταδιακά και ο Τσεχούδος με τον Νούλη και την υπόλοιπη παρέα θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις, αλήθειες για τον κόσμο μα πάνω από όλα θα σαλπάρουν με πλοίο τον “Τσεχολλανδό” πέρα από την μαγευτική Σοράλτια. Τι κρύβει άραγε το συρτάρι; Τι μυστικά κουβαλά ο Τούκος και ποιος θα συνθέσει πρώτος το πεντάγραμμο της μουσικής;...
Ο Τούκος ο Συρταρωτός αγνοείται. Η σκοτεινή μαγεία εξαπλώνεται σταδιακά και ο Τσεχούδος με τον Νούλη και την υπόλοιπη παρέα θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις, αλήθειες για τον κόσμο μα πάνω από όλα θα σαλπάρουν με πλοίο τον “Τσεχολλανδό” πέρα από την μαγευτική Σοράλτια. Τι κρύβει άραγε το συρτάρι; Τι μυστικά κουβαλά ο Τούκος και ποιος θα συνθέσει πρώτος το πεντάγραμμο της μουσικής;...
Τα χρόνια της Νέας Υόρκης, 1941-1950 « Η ευχή μου για τον νέο χρόνο: Όλοι οι διάβολοι, οι λαγνείες, τα πάθη, οι απληστίες, οι ζήλιες, οι έρωτες, τα μίση, οι παράξενες επιθυμίες, οι εχθροί, φανταστικοί ή πραγματικοί, η στρατιά των αναμνήσεών μου, όλα με τα οποία παλεύω – να μη με αφήσουν ποτέ στην ησυχία μου ». –Π. ΧΑΪΣΜΙΘ...
Τα χρόνια της Νέας Υόρκης, 1941-1950 « Η ευχή μου για τον νέο χρόνο: Όλοι οι διάβολοι, οι λαγνείες, τα πάθη, οι απληστίες, οι ζήλιες, οι έρωτες, τα μίση, οι παράξενες επιθυμίες, οι εχθροί, φανταστικοί ή πραγματικοί, η στρατιά των αναμνήσεών μου, όλα με τα οποία παλεύω – να μη με αφήσουν ποτέ στην ησυχία μου ». –Π. ΧΑΪΣΜΙΘ...
Οχτώ διηγήματα που τα συνδέει ένα κοινό στοιχείο: το αδιέξοδο, ο εγκλωβισμός σε συνθήκες βασανιστικές, για τις οποίες κυρίως ευθύνεται η εποχή μας παρά τα μεμονωμένα άτομα, που το κοινό σημείο τους είναι η προσπάθεια να σπάσουν την αδιέξοδη πολιορκία τους και μέσα από μια πορεία από το σκοτάδι προς το φως να πετύχουν τη διαφυγή και τη σωτηρία. Είναι μια πορεία με απελπισία αλλά και ελπίδα...
Οχτώ διηγήματα που τα συνδέει ένα κοινό στοιχείο: το αδιέξοδο, ο εγκλωβισμός σε συνθήκες βασανιστικές, για τις οποίες κυρίως ευθύνεται η εποχή μας παρά τα μεμονωμένα άτομα, που το κοινό σημείο τους είναι η προσπάθεια να σπάσουν την αδιέξοδη πολιορκία τους και μέσα από μια πορεία από το σκοτάδι προς το φως να πετύχουν τη διαφυγή και τη σωτηρία. Είναι μια πορεία με απελπισία αλλά και ελπίδα...
Πάνω απ’ όλα με είλκυε η τέχνη της κοπτικής και της ραπτικής. Υπήρχε μία εξήγηση. Όταν
ήμουν μικρός, η μητέρα μου έπρεπε να εγχειριστεί στο στομάχι, πράγμα που απαιτούσε
μακρόχρονη μετεγχειρητική ανάπαυση. Ο πατέρας μου δούλευε. Έτσι με έδωσαν στην κόρη μιας
θείας μου. Η Νίκη, μοδίστρα, έμενε σε ένα ημιυπόγειο που ένα τμήμα του είχε μεταμορφωθεί σε
εργαστήριο. Στον μεγάλο χώρο, γεμάτο...
Πάνω απ’ όλα με είλκυε η τέχνη της κοπτικής και της ραπτικής. Υπήρχε μία εξήγηση. Όταν
ήμουν μικρός, η μητέρα μου έπρεπε να εγχειριστεί στο στομάχι, πράγμα που απαιτούσε
μακρόχρονη μετεγχειρητική ανάπαυση. Ο πατέρας μου δούλευε. Έτσι με έδωσαν στην κόρη μιας
θείας μου. Η Νίκη, μοδίστρα, έμενε σε ένα ημιυπόγειο που ένα τμήμα του είχε μεταμορφωθεί σε
εργαστήριο. Στον μεγάλο χώρο, γεμάτο...
Η Ρόδη, ένα χαρισματικό κορίτσι από το Κιρκιντζέ, βρίσκεται καταμεσής στη δίνη της Μικρασιατικής Καταστροφής κυνηγημένη από Τσέτες και Τουρκοκρητικούς με μοναδικό σύντροφο και στήριγμά της τον νεαρό γείτονά της Μανώλη. Σε τούτο το ταξίδι της φυγής, η ιστορία των ανθρώπων γύρω της ξεδιπλώνεται γεμάτη συνταρακτικές σκηνές, πόνο μα και ελπίδα.
Η Έμμα, απόγονος της Ρόδης, εξίσου προικισμένη με...
Η Ρόδη, ένα χαρισματικό κορίτσι από το Κιρκιντζέ, βρίσκεται καταμεσής στη δίνη της Μικρασιατικής Καταστροφής κυνηγημένη από Τσέτες και Τουρκοκρητικούς με μοναδικό σύντροφο και στήριγμά της τον νεαρό γείτονά της Μανώλη. Σε τούτο το ταξίδι της φυγής, η ιστορία των ανθρώπων γύρω της ξεδιπλώνεται γεμάτη συνταρακτικές σκηνές, πόνο μα και ελπίδα.
Η Έμμα, απόγονος της Ρόδης, εξίσου προικισμένη με...
Στα Ιδιότροπα διηγήματα υπάρχει χώρος
- για την γέννηση και την εξέλιξη της έμπνευσης,
- για παράξενα όνειρα και αφηγήσεις,
- για το αρχέτυπο της Κουροτρόφου, όπου εξισώνονται η Πιθικίνα, η Γυναίκα και η Παναγία ως Κουροτρόφοι,
- για την Μυστική διαδρομή, η οποία οδηγεί στην Αλεξάνδρεια του 2ου μ.χ αι.,
- και για την συνάντηση με τον Γνωστικό Βαλεντίνο και την συνομιλία μαζί του για τον Λόγο,...
Στα Ιδιότροπα διηγήματα υπάρχει χώρος
- για την γέννηση και την εξέλιξη της έμπνευσης,
- για παράξενα όνειρα και αφηγήσεις,
- για το αρχέτυπο της Κουροτρόφου, όπου εξισώνονται η Πιθικίνα, η Γυναίκα και η Παναγία ως Κουροτρόφοι,
- για την Μυστική διαδρομή, η οποία οδηγεί στην Αλεξάνδρεια του 2ου μ.χ αι.,
- και για την συνάντηση με τον Γνωστικό Βαλεντίνο και την συνομιλία μαζί του για τον Λόγο,...
Κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις Εκδόσεις Άγρα το τελευταίο ολοκληρωμένο σύντομο πεζογράφημα που έγραψε η Μαρίνα Καραγάτση το 2016. Η έκδοση συνοδεύεται από τον αποχαιρετιστήριο λόγο του Λεωνίδα Εμπειρίκου για τη Μαρίνα Καραγάτση. Και για να σας μιλήσω πιο καθαρά, πιστεύω πως πρέπει να κηδέψω αύριο τον Υπάτιο στον ενοριακό μου ναό, στον Άγιο Νικόλαο, γι’ αυτό και ζητώ τη βοήθειά σας. Θες που ο...
Κυκλοφορεί σε βιβλίο από τις Εκδόσεις Άγρα το τελευταίο ολοκληρωμένο σύντομο πεζογράφημα που έγραψε η Μαρίνα Καραγάτση το 2016. Η έκδοση συνοδεύεται από τον αποχαιρετιστήριο λόγο του Λεωνίδα Εμπειρίκου για τη Μαρίνα Καραγάτση. Και για να σας μιλήσω πιο καθαρά, πιστεύω πως πρέπει να κηδέψω αύριο τον Υπάτιο στον ενοριακό μου ναό, στον Άγιο Νικόλαο, γι’ αυτό και ζητώ τη βοήθειά σας. Θες που ο...
Το βιβλίο επιχειρεί μέσα από μια χιουμοριστική, ηθογραφική ματιά, να σκιαγραφήσει τη μετουσίωση των υποσχέσεων αιώνιας αγάπης, σε ανεμοσκορπίσματα που στις μέρες μας πλέον έχουν πάρει διαστάσεις επιδημίας.
Οι διάφοροι χαρακτήρες και ο τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων που ανακύπτουν μπροστά στο βάρος των απαιτήσεων της κοινής δεσμευμένης ζωής, προσδίδουν στις ιστορίες σύγχρονους ρυθμούς...
Το βιβλίο επιχειρεί μέσα από μια χιουμοριστική, ηθογραφική ματιά, να σκιαγραφήσει τη μετουσίωση των υποσχέσεων αιώνιας αγάπης, σε ανεμοσκορπίσματα που στις μέρες μας πλέον έχουν πάρει διαστάσεις επιδημίας.
Οι διάφοροι χαρακτήρες και ο τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων που ανακύπτουν μπροστά στο βάρος των απαιτήσεων της κοινής δεσμευμένης ζωής, προσδίδουν στις ιστορίες σύγχρονους ρυθμούς...
Δεκαετία του 1950. Ο απόηχος ενός Εμφυλίου πολέμου φέρνει στην επιφάνεια μίση και πάθη πολλών χρόνων.
Ο Αντώνης, ο Κωσταντής, η Αννέτα, ο Νικόλας γίνονται θύτες και θύματα αυτής της κατάστασης. Αγάπη και μίσος εδώ αλληλοσυγκρούονται.
Μέσα σε αυτή τη λαίλαπα του μίσους και των ιδεολογιών δύο νέα παιδιά, η Αννέτα και ο Νικόλας κάνουν το λάθος να ερωτευτούν, με αυτό να γίνεται αφορμή...
Δεκαετία του 1950. Ο απόηχος ενός Εμφυλίου πολέμου φέρνει στην επιφάνεια μίση και πάθη πολλών χρόνων.
Ο Αντώνης, ο Κωσταντής, η Αννέτα, ο Νικόλας γίνονται θύτες και θύματα αυτής της κατάστασης. Αγάπη και μίσος εδώ αλληλοσυγκρούονται.
Μέσα σε αυτή τη λαίλαπα του μίσους και των ιδεολογιών δύο νέα παιδιά, η Αννέτα και ο Νικόλας κάνουν το λάθος να ερωτευτούν, με αυτό να γίνεται αφορμή...
Ο αποχαιρετισμός από τους αγαπημένους γονείς ήταν συναισθηματικά τόσο φορτισμένος, καθώς χωρίς πολλά λόγια και με πόνο ψυχής θα έφευγα από το σπίτι, παίρνοντας μαζί μου την τελευταία θλιμμένη ματιά μάνας και πατέρα για το ταξίδι στο άγνωστο. Πίστευα πως στους γονείς μου θα ξυπνούσαν τότε αναμνήσεις που υπέστησαν, όταν ξεριζώθηκαν από τον τόπο που γεννήθηκαν. Και δεν είχαν περάσει πολλά χρόνια...
Ο αποχαιρετισμός από τους αγαπημένους γονείς ήταν συναισθηματικά τόσο φορτισμένος, καθώς χωρίς πολλά λόγια και με πόνο ψυχής θα έφευγα από το σπίτι, παίρνοντας μαζί μου την τελευταία θλιμμένη ματιά μάνας και πατέρα για το ταξίδι στο άγνωστο. Πίστευα πως στους γονείς μου θα ξυπνούσαν τότε αναμνήσεις που υπέστησαν, όταν ξεριζώθηκαν από τον τόπο που γεννήθηκαν. Και δεν είχαν περάσει πολλά χρόνια...
Ο σκληρός πυρήνας μιας αντροπαρέας τεσσάρων ατόμων –ενός διανοούμενου ελευθέρας βοσκής, ενός δημοσιογράφου, ενός μουσικοκριτικού και ενός τυπογράφου– διευρύνεται κάθε καλοκαίρι με την άφιξη ενός Έλληνα καθηγητή από τη Γερμανία. Εκτός από τις γυναίκες, τα ποτά, τα ξενύχτια και τις ατέρμονες φλυαρίες που διαμορφώνουν τη μεταπολιτευτική προοδευτική τους συνείδηση, κοινός τους τόπος είναι ο βαθύς...
Ο σκληρός πυρήνας μιας αντροπαρέας τεσσάρων ατόμων –ενός διανοούμενου ελευθέρας βοσκής, ενός δημοσιογράφου, ενός μουσικοκριτικού και ενός τυπογράφου– διευρύνεται κάθε καλοκαίρι με την άφιξη ενός Έλληνα καθηγητή από τη Γερμανία. Εκτός από τις γυναίκες, τα ποτά, τα ξενύχτια και τις ατέρμονες φλυαρίες που διαμορφώνουν τη μεταπολιτευτική προοδευτική τους συνείδηση, κοινός τους τόπος είναι ο βαθύς...
Μια φορά και έναν καιρό… όχι τόσο καλό, όχι τόσο αγνό… μα σκοτεινό, ανατριχιαστικό, ήταν άνθρωποι, φαντάσματα, άγγελοι, ζόμπι και πολλά πλάσματα που συνήθως κρύβονται στις σκιές. Εκτός από μερικές μέρες, σε όποιον τόπο ή χρόνο, που το παραπέτασμα λεπταίνει, η επαφή στενεύει και οι ισορροπίες αλλάζουν. Άραγε τι καθορίζει το καλό και το κακό, όταν οι επιλογές λιγοστεύουν; Εσύ πώς θα αντιδρούσες;...
Μια φορά και έναν καιρό… όχι τόσο καλό, όχι τόσο αγνό… μα σκοτεινό, ανατριχιαστικό, ήταν άνθρωποι, φαντάσματα, άγγελοι, ζόμπι και πολλά πλάσματα που συνήθως κρύβονται στις σκιές. Εκτός από μερικές μέρες, σε όποιον τόπο ή χρόνο, που το παραπέτασμα λεπταίνει, η επαφή στενεύει και οι ισορροπίες αλλάζουν. Άραγε τι καθορίζει το καλό και το κακό, όταν οι επιλογές λιγοστεύουν; Εσύ πώς θα αντιδρούσες;...