Η ΦΩΝΗ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΗΣ ΟΜΩΣ ΕΠΑΝΗΛΘΕ: Πώς απεκδύεσαι τη Ζιζέλ; Βγάζοντας απλά το κοστούμι σου και φορώντας το τζιν σου; Πηγαίνοντας στο σπίτι σου με το μετρό; Μιλάει η Ζιζέλ; Και αν μιλάει, πώς ηχεί η φωνή της; Κι αν μιλάει, όταν μιλάει, πώς σωπαίνουν τα μάτια της; Και ποια είναι τελικά η Ζιζέλ; Και γιατί να έχει τόση σημασία; Και απαντούσε μόνη στον εαυτό της η φωνή: «Η Ζιζέλ έζησε, ερωτεύτηκε...
Η ΦΩΝΗ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΗΣ ΟΜΩΣ ΕΠΑΝΗΛΘΕ: Πώς απεκδύεσαι τη Ζιζέλ; Βγάζοντας απλά το κοστούμι σου και φορώντας το τζιν σου; Πηγαίνοντας στο σπίτι σου με το μετρό; Μιλάει η Ζιζέλ; Και αν μιλάει, πώς ηχεί η φωνή της; Κι αν μιλάει, όταν μιλάει, πώς σωπαίνουν τα μάτια της; Και ποια είναι τελικά η Ζιζέλ; Και γιατί να έχει τόση σημασία; Και απαντούσε μόνη στον εαυτό της η φωνή: «Η Ζιζέλ έζησε, ερωτεύτηκε...
Το όγδοο βιβλίο του Βασίλη Ντόκου Ο σκοπός του αρχιτέκτονα είναι μια οιονεί ποιητική σύνθεση, όπου η πρισματικά βιωματική οπτική των σπιτιών τείνει σταδιακά στον συγκερασμό της τελεολογικής έννοιας του σκοπού του αρχιτέκτονα με τη ρυθμική και μελωδική του σκοπού των ασμάτων του ποιητή, ανακαλώντας την τονικότητα ενός συμπαντικού τραγουδιού, του οποίου ο αρχέγονος ρυθμός διέπει ακόμη τα σπίτια,...
Το όγδοο βιβλίο του Βασίλη Ντόκου Ο σκοπός του αρχιτέκτονα είναι μια οιονεί ποιητική σύνθεση, όπου η πρισματικά βιωματική οπτική των σπιτιών τείνει σταδιακά στον συγκερασμό της τελεολογικής έννοιας του σκοπού του αρχιτέκτονα με τη ρυθμική και μελωδική του σκοπού των ασμάτων του ποιητή, ανακαλώντας την τονικότητα ενός συμπαντικού τραγουδιού, του οποίου ο αρχέγονος ρυθμός διέπει ακόμη τα σπίτια,...
Το Ο Χριστός παρακαλάει το σώμα του να κατέβει απ τον σταυρό άρχισε να γράφεται το 2003 και, σε μια πρώιμη εκδοχή, ήταν το πρώτο δημοσιευμένο κείμενο (2005) του Γιάννη Πάσχου. Ποίημα σε μορφή διαλόγου, θίγει την εναγώνια σύγκρουση της ψυχής και του σώματος μπροστά στον επερχόμενο θάνατο του Χριστού. Ο Γιάννης Πάσχος, με ευθύβολη στιχουργική αλλά συναισθηματικά φορτισμένο λόγο, και σε τ?νο...
Το Ο Χριστός παρακαλάει το σώμα του να κατέβει απ τον σταυρό άρχισε να γράφεται το 2003 και, σε μια πρώιμη εκδοχή, ήταν το πρώτο δημοσιευμένο κείμενο (2005) του Γιάννη Πάσχου. Ποίημα σε μορφή διαλόγου, θίγει την εναγώνια σύγκρουση της ψυχής και του σώματος μπροστά στον επερχόμενο θάνατο του Χριστού. Ο Γιάννης Πάσχος, με ευθύβολη στιχουργική αλλά συναισθηματικά φορτισμένο λόγο, και σε τ?νο...
Σύμφωνα με το συναξάρι του Μύρωνα, που συνθέτει η Τρουλινού, αυτός γεννιέται στο Ηράκλειο, ανήμερα της εορτής του Αγίου Μύρωνα του νεομάρτυρα. Εκείνος, ένα ραφτόπουλο του Κάστρου του Ηρακλείου, άνθος ευωδέστατον, εξαιρετικής ομορφιάς, σύμφωνα με το απολυτίκιο που σκιαγραφεί τον σύντομο βίο του, θα κατηγορηθεί αδίκως για το βιασμό ενός μικρού τουρκόπουλου, θα δικασθεί και θα θανατωθεί. Ο...
Σύμφωνα με το συναξάρι του Μύρωνα, που συνθέτει η Τρουλινού, αυτός γεννιέται στο Ηράκλειο, ανήμερα της εορτής του Αγίου Μύρωνα του νεομάρτυρα. Εκείνος, ένα ραφτόπουλο του Κάστρου του Ηρακλείου, άνθος ευωδέστατον, εξαιρετικής ομορφιάς, σύμφωνα με το απολυτίκιο που σκιαγραφεί τον σύντομο βίο του, θα κατηγορηθεί αδίκως για το βιασμό ενός μικρού τουρκόπουλου, θα δικασθεί και θα θανατωθεί. Ο...
Στην πρώτη του ποιητική συλλογή, αποτελούμενη από τριάντα πέντε αυτοτελή ποιήματα, ο Περικλής Β. Κατσαούνης περιδιαβαίνει, με ασκημένο λυρικό βήμα και ιδιαίτερη εικονοπλαστική δύναμη, όλο το φάσμα της συνείδησης, αναζητώντας την προέλευση, τις διαστάσεις και τις συνέπειες των ιδεών και των αισθημάτων. Ξεκινά από προσωπικά βιώματα, περνά από ιστορικά γεγονότα και εξικνείται μέχρι τα όρια...
Στην πρώτη του ποιητική συλλογή, αποτελούμενη από τριάντα πέντε αυτοτελή ποιήματα, ο Περικλής Β. Κατσαούνης περιδιαβαίνει, με ασκημένο λυρικό βήμα και ιδιαίτερη εικονοπλαστική δύναμη, όλο το φάσμα της συνείδησης, αναζητώντας την προέλευση, τις διαστάσεις και τις συνέπειες των ιδεών και των αισθημάτων. Ξεκινά από προσωπικά βιώματα, περνά από ιστορικά γεγονότα και εξικνείται μέχρι τα όρια...
Απρίλιος του 1973. Μια μετανάστρια περνά με πλοίο τη Μάγχη. Eπιβιβάζεται στο Direct Orient και διασχίζει με το τρένο την Ευρώπη για να φτάσει στην Αθήνα, όπου συναντά τις δίδυμες κόρες της, πριν συνεχίσει το ταξίδι. Ποια η σχέση της με την αινιγματική γυναίκα που ψάχνει σε ένα άλλο τρένο, μια άλλη στιγμή, κάποιον που συνδέεται με τον θάνατο της μάνας της και με τον μυστηριώδη άντρα που έρχεται...
Απρίλιος του 1973. Μια μετανάστρια περνά με πλοίο τη Μάγχη. Eπιβιβάζεται στο Direct Orient και διασχίζει με το τρένο την Ευρώπη για να φτάσει στην Αθήνα, όπου συναντά τις δίδυμες κόρες της, πριν συνεχίσει το ταξίδι. Ποια η σχέση της με την αινιγματική γυναίκα που ψάχνει σε ένα άλλο τρένο, μια άλλη στιγμή, κάποιον που συνδέεται με τον θάνατο της μάνας της και με τον μυστηριώδη άντρα που έρχεται...
Μετά το ποιητικό βιβλίο Έθνος εξαιρετικά, που κυκλοφόρησε το 2023 από τις εκδόσεις Περισπωμένη και ήδη έγινε δεκτό από την κριτική με πλήθος αναφορών και μελετών, ο καταξιωμένος ποιητής Δημήτρης Κοσμόπουλος μας χαρίζει μια σύνθεση αποτελούμενη από επτά ποιήματα. Η σύνθεση Ο Νίκος Γκάτσος τραγουδά στη Σφακτηρία αποτελεί μία κλίμακα, μέσω της οποίας η έκφραση του ποιητή, διακριτή και ιδιότυπη...
Μετά το ποιητικό βιβλίο Έθνος εξαιρετικά, που κυκλοφόρησε το 2023 από τις εκδόσεις Περισπωμένη και ήδη έγινε δεκτό από την κριτική με πλήθος αναφορών και μελετών, ο καταξιωμένος ποιητής Δημήτρης Κοσμόπουλος μας χαρίζει μια σύνθεση αποτελούμενη από επτά ποιήματα. Η σύνθεση Ο Νίκος Γκάτσος τραγουδά στη Σφακτηρία αποτελεί μία κλίμακα, μέσω της οποίας η έκφραση του ποιητή, διακριτή και ιδιότυπη...
Η πρώτη ποιητική απόπειρα της Βάγιας Χατζηγιάννη αποτελεί μια επιστροφή στους χώρους αναμονής, σε εκείνο το διαρκές «περίμενε» ανάμεσα στο κάποτε, στο τώρα και στο αύριο, όταν πια δεν είναι αρκετό ό,τι έχει δοθεί και ό,τι έχει κατακτηθεί. Μια επιστροφή στον πυρήνα της ύπαρξης. Με αφετηρία την «ανατροπή που έρχεται χωρίς να σε ρωτήσει» οι Χώροι αναμονής αποτελούν μια ποιητική προσπάθεια...
Η πρώτη ποιητική απόπειρα της Βάγιας Χατζηγιάννη αποτελεί μια επιστροφή στους χώρους αναμονής, σε εκείνο το διαρκές «περίμενε» ανάμεσα στο κάποτε, στο τώρα και στο αύριο, όταν πια δεν είναι αρκετό ό,τι έχει δοθεί και ό,τι έχει κατακτηθεί. Μια επιστροφή στον πυρήνα της ύπαρξης. Με αφετηρία την «ανατροπή που έρχεται χωρίς να σε ρωτήσει» οι Χώροι αναμονής αποτελούν μια ποιητική προσπάθεια...
ΔΕΥΤΕΡΗ ποιητική συλλογή για τον Αριστείδη Τσαλδάρη, που αυτή τη φορά επανέρχεται με εξομολογητική διάθεση, αντλώντας ευθέως από το βιωματικό υλικό, αλλά από την απόσταση του αναστοχασμού και δίχως να συναισθηματολογεί. Μια ποιητική ανάπλαση συμβάντων, με ημερολογιακή διάρθρωση και ευρηματικά περάσματα, διανθισμένη με διακειμενικές ή πραγματολογικές αναφορές....
ΔΕΥΤΕΡΗ ποιητική συλλογή για τον Αριστείδη Τσαλδάρη, που αυτή τη φορά επανέρχεται με εξομολογητική διάθεση, αντλώντας ευθέως από το βιωματικό υλικό, αλλά από την απόσταση του αναστοχασμού και δίχως να συναισθηματολογεί. Μια ποιητική ανάπλαση συμβάντων, με ημερολογιακή διάρθρωση και ευρηματικά περάσματα, διανθισμένη με διακειμενικές ή πραγματολογικές αναφορές....
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
Οι σταγόνες του ωκεανού
είναι ένα συνηθισμένο δωμάτιο
κάθε μέρα βλέπει το νερό
να πέφτει από τη στεριά στη θάλασσα
έξω από την επιφάνειά του
οι σταγόνες αλλάζουν τις προτεραιότητες
το νερό δεν έχει τέλος
* * *
ΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ
Το βλέμμα έχει όλα τα στοιχεία της ζωής
κινείται συνεχώς
ο ωκεανός
σταθεροποιείται
στους δυο λοβούς της καρδιάς
έχει...
ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
Οι σταγόνες του ωκεανού
είναι ένα συνηθισμένο δωμάτιο
κάθε μέρα βλέπει το νερό
να πέφτει από τη στεριά στη θάλασσα
έξω από την επιφάνειά του
οι σταγόνες αλλάζουν τις προτεραιότητες
το νερό δεν έχει τέλος
* * *
ΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΧΑΓΗΣ
Το βλέμμα έχει όλα τα στοιχεία της ζωής
κινείται συνεχώς
ο ωκεανός
σταθεροποιείται
στους δυο λοβούς της καρδιάς
έχει...
Πρόκειται για μια ποιητική σύνθεση, που αναπτύσσεται με την ανέλιξη μιας μουσικής φούγκας σε σαράντα δύο μέρη. Μέσα στην αχλύ του αναθρώσκοντος καπνού από τα θρυλικά τσιγάρα Έθνος εξαιρετικά, που παρηγορητικά συνόδευσαν το βίο των γενεών των παππούδων μας, κινούνται και αναθάλλουν οι ίσκιοι της μνήμης.
Οι καραβοτσακισμένες γενιές των πολέμων του ΄22 και του ΄40 περπατούν μέσα στα βρεγμένα...
Πρόκειται για μια ποιητική σύνθεση, που αναπτύσσεται με την ανέλιξη μιας μουσικής φούγκας σε σαράντα δύο μέρη. Μέσα στην αχλύ του αναθρώσκοντος καπνού από τα θρυλικά τσιγάρα Έθνος εξαιρετικά, που παρηγορητικά συνόδευσαν το βίο των γενεών των παππούδων μας, κινούνται και αναθάλλουν οι ίσκιοι της μνήμης.
Οι καραβοτσακισμένες γενιές των πολέμων του ΄22 και του ΄40 περπατούν μέσα στα βρεγμένα...
Από ποιον κυκλαδίτικο κενταυρίωνα
δραπέτευσες Τοξότης
κι ήρθες στο Δάσος να εγκατασταθείς
ποδοπατώντας των σωθικών μου τη χλωρίδα;
Άλλο μαγικό πλάσμα κανένα δεν απέμεινε.
Μόνο εσύ.
Που στέκεις με την τόση περηφάνια
Να κόβεσαι και να φωτίζεσαι
απ? των φεγγαριών σου τα δρεπάνια....
Από ποιον κυκλαδίτικο κενταυρίωνα
δραπέτευσες Τοξότης
κι ήρθες στο Δάσος να εγκατασταθείς
ποδοπατώντας των σωθικών μου τη χλωρίδα;
Άλλο μαγικό πλάσμα κανένα δεν απέμεινε.
Μόνο εσύ.
Που στέκεις με την τόση περηφάνια
Να κόβεσαι και να φωτίζεσαι
απ? των φεγγαριών σου τα δρεπάνια....
Αυτο το διαμάντι της λυρικής πεζογραφίας, που αρχικά ηχογραφήθηκε για το ραδιόφωνο και δύο χρόνια αργότερα, το 1954, κυκλοφόρησε σε βιβλίο, εξακολουθεί να μαγεύει μικρούς και μεγάλους για πάνω από μισό αιώνα, αποτελώντας πλέον ένα σύγχρονο κλασικό έργο. Ο Ντύλαν Τόμας, από τους πιο σημαντικούς και συναρπαστικούς αγγλόφωνους ποιητές του 20ου αιώνα, παραδίδει μια απολαυστική ποιητική πρόζα με τις...
Αυτο το διαμάντι της λυρικής πεζογραφίας, που αρχικά ηχογραφήθηκε για το ραδιόφωνο και δύο χρόνια αργότερα, το 1954, κυκλοφόρησε σε βιβλίο, εξακολουθεί να μαγεύει μικρούς και μεγάλους για πάνω από μισό αιώνα, αποτελώντας πλέον ένα σύγχρονο κλασικό έργο. Ο Ντύλαν Τόμας, από τους πιο σημαντικούς και συναρπαστικούς αγγλόφωνους ποιητές του 20ου αιώνα, παραδίδει μια απολαυστική ποιητική πρόζα με τις...
ΣΤΗ ΝΕΑ συλλογή του Γιώργου Κατραούρα, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, είναι άλλος ο χρόνος των ποιημάτων: αυτή τη φορά μένει να στραγγίζει πάνω από τις δυο φλέγουσες εστίες της ύπαρξης, τον έρωτα και τον θάνατο, που, αντικριστά η μία στην άλλη, δεν παύουν να καίνε σαν αρχαίες δάδες.
* * *
ΦΕΥΓΩ ΜΑΖΙ ΜΟΥ
Δεν υπάρχει στο θάνατο
παρά μόνο
κάτι από γέλιο
φλόγισε τα λόγια σου
ήρεμα
για να...
ΣΤΗ ΝΕΑ συλλογή του Γιώργου Κατραούρα, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, είναι άλλος ο χρόνος των ποιημάτων: αυτή τη φορά μένει να στραγγίζει πάνω από τις δυο φλέγουσες εστίες της ύπαρξης, τον έρωτα και τον θάνατο, που, αντικριστά η μία στην άλλη, δεν παύουν να καίνε σαν αρχαίες δάδες.
* * *
ΦΕΥΓΩ ΜΑΖΙ ΜΟΥ
Δεν υπάρχει στο θάνατο
παρά μόνο
κάτι από γέλιο
φλόγισε τα λόγια σου
ήρεμα
για να...
Ένας περι-ποιητής φυτών κρατώντας το ημερολόγιο (απόπειρας) επαναπατρισμού του. H χλωρίδα ως πρόσχημα, ανεξαρτήτως γεωγραφίας. Μια απέριττη φωτο-σύνθεση που μετασχηματίζει ανεπαίσθητα το φυτικό σε ανθρώπινο. Ερωτικές ταξιανθίες που ανασαίνουν, διψούν, (γεω)πονούν, φυλλορροούν και αναμετρώνται με τις ρίζες τους....
Ένας περι-ποιητής φυτών κρατώντας το ημερολόγιο (απόπειρας) επαναπατρισμού του. H χλωρίδα ως πρόσχημα, ανεξαρτήτως γεωγραφίας. Μια απέριττη φωτο-σύνθεση που μετασχηματίζει ανεπαίσθητα το φυτικό σε ανθρώπινο. Ερωτικές ταξιανθίες που ανασαίνουν, διψούν, (γεω)πονούν, φυλλορροούν και αναμετρώνται με τις ρίζες τους....
ΤΡΟΠΙΣΜΟΙ
Ας φθαρώ λίγο λίγο
στο φως
λύγισέ με αλλιώς.
Κι όπως χάνομαι
προοδευτικά
στην πάχνη
απόηχος του κόσμου
γίνε
ή στάχτη.
* * *
Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ
Μέσα στα τείχη
άκου τη βαθιά σιωπή
τα παιδιά εξασκούνται
στη λήθη
οι τροφοί τα φιλούν
στα μαλλιά
κάποιο ποίημα
περιμένει την ώρα του
κάποιος λέει: είναι αργά....
ΤΡΟΠΙΣΜΟΙ
Ας φθαρώ λίγο λίγο
στο φως
λύγισέ με αλλιώς.
Κι όπως χάνομαι
προοδευτικά
στην πάχνη
απόηχος του κόσμου
γίνε
ή στάχτη.
* * *
Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ
Μέσα στα τείχη
άκου τη βαθιά σιωπή
τα παιδιά εξασκούνται
στη λήθη
οι τροφοί τα φιλούν
στα μαλλιά
κάποιο ποίημα
περιμένει την ώρα του
κάποιος λέει: είναι αργά....
ΓΙΑ ΝΑ ΓΑΛΗΝΕΥΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΝΑΡΚΙΣΣΑΣ: Αυτή η λατινική επιγραφή σε μια απόμερη γωνιά του βοτανικού κήπου της πόλης Μονπελλιέ, όπου σύχναζε ο νεαρός φοιτητής της Νομικής Πώλ Βαλερύ, υπήρξε καθοριστική για την ποιητική του ιδιοσυγκρασία. Κατά την παράδοση, η Νάρκισσα, κόρη του Άγγλου ποιητή Edward Young, είχε πεθάνει στο Μονπελλιέ προς το τέλος του 18ου αιώνα, αλλά δεν ενταφιάστηκε στο...
ΓΙΑ ΝΑ ΓΑΛΗΝΕΥΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΝΑΡΚΙΣΣΑΣ: Αυτή η λατινική επιγραφή σε μια απόμερη γωνιά του βοτανικού κήπου της πόλης Μονπελλιέ, όπου σύχναζε ο νεαρός φοιτητής της Νομικής Πώλ Βαλερύ, υπήρξε καθοριστική για την ποιητική του ιδιοσυγκρασία. Κατά την παράδοση, η Νάρκισσα, κόρη του Άγγλου ποιητή Edward Young, είχε πεθάνει στο Μονπελλιέ προς το τέλος του 18ου αιώνα, αλλά δεν ενταφιάστηκε στο...
Αναμετριέμαι με την απουσία σου κάθε δευτερόλεπτο. Επίπονο, ανυπέρβλητο θέμα η αγάπη. Πρέπει να επιστρατεύσω δύναμη περισσότερη από όση διαθέτω. Πρέπει να τα κάνω όλα. Προπαντός να τα θυμηθώ όλα απ την αρχή. Αυτή είναι η αντιμετώπιση. Μια εγρήγορση της μνήμης που ολοένα ζεσταίνεται και τήκεται. Γίνεται δάκρυα πο υυπερχειλίζουν τον βυθό μου και εκτίθενται στο φως. Στο νωπό αεράκι που δροσίζει το...
Αναμετριέμαι με την απουσία σου κάθε δευτερόλεπτο. Επίπονο, ανυπέρβλητο θέμα η αγάπη. Πρέπει να επιστρατεύσω δύναμη περισσότερη από όση διαθέτω. Πρέπει να τα κάνω όλα. Προπαντός να τα θυμηθώ όλα απ την αρχή. Αυτή είναι η αντιμετώπιση. Μια εγρήγορση της μνήμης που ολοένα ζεσταίνεται και τήκεται. Γίνεται δάκρυα πο υυπερχειλίζουν τον βυθό μου και εκτίθενται στο φως. Στο νωπό αεράκι που δροσίζει το...
ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ του Γιάννη Πάσχου εξιστορεί μια επική ανδρική φιλία που ανθίζει στο περιθώριο της αθηναϊκής νύχτας. Ένας σύγχρονος ασυμβίβαστος Δάμων και ένας προκλητικά ιδιοφυής Φιντίας περιηγούνται στη σκοτεινή μεριά της κοινωνίας: Κάνουν παρέα με άτομα του υπόκοσμου, συχνάζουν σε οίκους ανοχής, όχι ως πελάτες, αλλά ως αγαπητά παιδιά των κοριτσιών, παίρνουν μέρος σε άγριες...
ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ του Γιάννη Πάσχου εξιστορεί μια επική ανδρική φιλία που ανθίζει στο περιθώριο της αθηναϊκής νύχτας. Ένας σύγχρονος ασυμβίβαστος Δάμων και ένας προκλητικά ιδιοφυής Φιντίας περιηγούνται στη σκοτεινή μεριά της κοινωνίας: Κάνουν παρέα με άτομα του υπόκοσμου, συχνάζουν σε οίκους ανοχής, όχι ως πελάτες, αλλά ως αγαπητά παιδιά των κοριτσιών, παίρνουν μέρος σε άγριες...
Τα Γράμματα στη θλίψη αποτελούν την τρίτη ποιητική συλλογή του Τάσου Μιχαηλίδη και έρχονται πέντε χρόνια μετά από τις Ασυνταξίες λαβυρίνθων. Η συλλογή είναι μια σύνθεση ποιητικών επιστολών από διάφορους αποστολείς προς τη θλίψη, που εκτείνονται χρονικά από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 22 Δεκεμβρίου. Η ένταση των επιστολογράφων κυμαίνεται από την απόγνωση μέχρι την υποκριτική εσωστρέφεια και τη...
Τα Γράμματα στη θλίψη αποτελούν την τρίτη ποιητική συλλογή του Τάσου Μιχαηλίδη και έρχονται πέντε χρόνια μετά από τις Ασυνταξίες λαβυρίνθων. Η συλλογή είναι μια σύνθεση ποιητικών επιστολών από διάφορους αποστολείς προς τη θλίψη, που εκτείνονται χρονικά από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 22 Δεκεμβρίου. Η ένταση των επιστολογράφων κυμαίνεται από την απόγνωση μέχρι την υποκριτική εσωστρέφεια και τη...
Η ΙΩΑΝΝΑ ΖΕΡΒΟΥ έκανε εντυπωσιακή πρώτη εμφάνιση στα ελληνικά γράμματα με τα Ίχνη (1978), όπου «ο δυναμικός και υπαινικτικός της λόγος πήγαινε κατευθείαν στο μυστήριο της ύπαρξης και μ έναν εκρηκτικό σπαραγμό αποκάλυπτε τα έγκατα του φύλου και της λειτουργίας του». Με τη νέα ποιητική της συλλογή Τάλαινες, όπου περιλαμβάνονται καινούργια αλλά και παλαιότερα ποιήματα, συνεχίζει την ποιητική της...
Η ΙΩΑΝΝΑ ΖΕΡΒΟΥ έκανε εντυπωσιακή πρώτη εμφάνιση στα ελληνικά γράμματα με τα Ίχνη (1978), όπου «ο δυναμικός και υπαινικτικός της λόγος πήγαινε κατευθείαν στο μυστήριο της ύπαρξης και μ έναν εκρηκτικό σπαραγμό αποκάλυπτε τα έγκατα του φύλου και της λειτουργίας του». Με τη νέα ποιητική της συλλογή Τάλαινες, όπου περιλαμβάνονται καινούργια αλλά και παλαιότερα ποιήματα, συνεχίζει την ποιητική της...
Πάντα υπάρχει η Σαμαρκάνδη.
Κι αν τα μάτια σου στρέφονται αλλού
στον ουρανό ή στη φλούδα της γης
σε τόπους άγνωστους ως τώρα
για τις συντεταγμένες του χάρτη
σε κάποιο πρόσωπο που αποσπά την προσοχή
χωρίς να το αξίζει
πάντα υπάρχει η Σαμαρκάνδη
κι απ? των μαντατοφόρων της τις αντηχήσεις
απ? τους τεράστιους υπόγειους εξάντες
συνεχώς αναπηδά το δίκαιό της
το δίκαιό της, μα τον Θεό:...
Πάντα υπάρχει η Σαμαρκάνδη.
Κι αν τα μάτια σου στρέφονται αλλού
στον ουρανό ή στη φλούδα της γης
σε τόπους άγνωστους ως τώρα
για τις συντεταγμένες του χάρτη
σε κάποιο πρόσωπο που αποσπά την προσοχή
χωρίς να το αξίζει
πάντα υπάρχει η Σαμαρκάνδη
κι απ? των μαντατοφόρων της τις αντηχήσεις
απ? τους τεράστιους υπόγειους εξάντες
συνεχώς αναπηδά το δίκαιό της
το δίκαιό της, μα τον Θεό:...
ΒΑΛΘΗΚΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟ ΤΟ ΑΣΤΡΟΧΩΡΙ, άνθρωποι και ζώα, να φτιάξουν στη μεγάλη Αστροπλατεία ένα δέντρο χριστουγεννιάτικο, όχι όρθιο, αφού δεν θα έφθανε ποτέ τόσο ψηλά όσο θα χρειαζόταν, αλλά πλαγιαστό, με τα κλωνάρια του πάνω στο πλακόστρωτο να κοιτάνε προς τον ουρανό.
Γιατί όμως; Ποιος τους το ζήτησε; Πώς θα το στολίσουν, πώς θα το φωτίσουν; Τι μαγικό τελικά θα σκαρφιστούν για να στείλουν εκεί...
ΒΑΛΘΗΚΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟ ΤΟ ΑΣΤΡΟΧΩΡΙ, άνθρωποι και ζώα, να φτιάξουν στη μεγάλη Αστροπλατεία ένα δέντρο χριστουγεννιάτικο, όχι όρθιο, αφού δεν θα έφθανε ποτέ τόσο ψηλά όσο θα χρειαζόταν, αλλά πλαγιαστό, με τα κλωνάρια του πάνω στο πλακόστρωτο να κοιτάνε προς τον ουρανό.
Γιατί όμως; Ποιος τους το ζήτησε; Πώς θα το στολίσουν, πώς θα το φωτίσουν; Τι μαγικό τελικά θα σκαρφιστούν για να στείλουν εκεί...
Η λεμονιά της Ρουθ δημιουργήθηκε μέσα από μια (αυτοεθνογραφική) εξερεύνηση του μυθολογικού μοτίβου της κατάβασης στον Κάτω Κόσμο, και μέσα από τη διάβαση ενός μεθοριακού τοπίου όπου κάθε σημείο εισόδου είναι ένα άλμα προς την αναδιάρθρωση του εαυτού. Πρόκειται για μια διαδικασία χαρτογράφησης με οδηγό την ανάδυση της αινιγματικής μορφής της Ρουθ «μικροσκοπική, αρχαία, έγκλειστη μέσα στον...
Η λεμονιά της Ρουθ δημιουργήθηκε μέσα από μια (αυτοεθνογραφική) εξερεύνηση του μυθολογικού μοτίβου της κατάβασης στον Κάτω Κόσμο, και μέσα από τη διάβαση ενός μεθοριακού τοπίου όπου κάθε σημείο εισόδου είναι ένα άλμα προς την αναδιάρθρωση του εαυτού. Πρόκειται για μια διαδικασία χαρτογράφησης με οδηγό την ανάδυση της αινιγματικής μορφής της Ρουθ «μικροσκοπική, αρχαία, έγκλειστη μέσα στον...