Και σε επισκέπτεται η ποίηση
κλείνοντας την ερημιά στον ύπνο.
Σε επισκέπτεται το σκέλεθρο ή κάποιο άστρο,
η γυμνή πάντοτε πεμπτουσία
Το ποίημά σου έφερε στον νου μου τον κρυπτικό αλλά και διάφανο λόγο του Ουνγκαρέτι. Εκείνος έγραφε την Allegria di naugragi μέσα στο τραύμα του Α Παγκοσμίου Πολέμου και του αναδυόμενου ολέθρου που υπήρξε για την ανθρωπότητα ο 20ος αιώνας με τη βία και τους...
Και σε επισκέπτεται η ποίηση
κλείνοντας την ερημιά στον ύπνο.
Σε επισκέπτεται το σκέλεθρο ή κάποιο άστρο,
η γυμνή πάντοτε πεμπτουσία
Το ποίημά σου έφερε στον νου μου τον κρυπτικό αλλά και διάφανο λόγο του Ουνγκαρέτι. Εκείνος έγραφε την Allegria di naugragi μέσα στο τραύμα του Α Παγκοσμίου Πολέμου και του αναδυόμενου ολέθρου που υπήρξε για την ανθρωπότητα ο 20ος αιώνας με τη βία και τους...
Η αγάπη.
Μόνο τη φανταζόμαστε και είναι ακριβώς όπως τη φανταστήκαμε.
Δεν έχει σημασία που γερνά το σώμα.
Το συναίσθημα ανθίζει παρά την τρομακτική ξηρασία.
Εγώ πιο πολύ θα πενθώ όχι γι’ αυτά που έχασα,
αλλά για όσα δεν πρόλαβα να χάσω.
*
Αφήγημα σε δεκαπέντε πράξεις με τρεις ήρωες
Πρόσωπα
Αυτός: μιλά κυρίως στον εαυτό του- με πλάγια γράμματα
Εκείνη: η αφηγήτρια
Η Άλλη: η...
Η αγάπη.
Μόνο τη φανταζόμαστε και είναι ακριβώς όπως τη φανταστήκαμε.
Δεν έχει σημασία που γερνά το σώμα.
Το συναίσθημα ανθίζει παρά την τρομακτική ξηρασία.
Εγώ πιο πολύ θα πενθώ όχι γι’ αυτά που έχασα,
αλλά για όσα δεν πρόλαβα να χάσω.
*
Αφήγημα σε δεκαπέντε πράξεις με τρεις ήρωες
Πρόσωπα
Αυτός: μιλά κυρίως στον εαυτό του- με πλάγια γράμματα
Εκείνη: η αφηγήτρια
Η Άλλη: η...
2013-2021 Για καιρό φωτογράφιζα το φως της στιγμής κι όχι τ’ αντικείμενα που φώτιζε· μα σα θέλησα να φωτογραφίσω θεματικά, βρέθηκα σ’ αδιέξοδο: πώς φωτογραφίζει κανείς ένα θέμα, όταν είναι το ερέθισμα το τυχαίο φως; Ξεπέρασα τ’ αδιέξοδο μ’ αναζήτηση συνειδητή, πέφτοντας όμως τυχαία στο πρώτο μου θέμα, τη διπλή φύση της παλιάς πόλης της Καβάλας, της<br...
2013-2021 Για καιρό φωτογράφιζα το φως της στιγμής κι όχι τ’ αντικείμενα που φώτιζε· μα σα θέλησα να φωτογραφίσω θεματικά, βρέθηκα σ’ αδιέξοδο: πώς φωτογραφίζει κανείς ένα θέμα, όταν είναι το ερέθισμα το τυχαίο φως; Ξεπέρασα τ’ αδιέξοδο μ’ αναζήτηση συνειδητή, πέφτοντας όμως τυχαία στο πρώτο μου θέμα, τη διπλή φύση της παλιάς πόλης της Καβάλας, της<br...
Το Ποιήματα μιας γοτθικής βραδιάς είναι μια μικρή ποιητική ενότητα -γραμμένη εξ ολοκλήρου σε μια νύχτα-, με ποιήματα ερωτικά-λυρικά, με φανερή μετα-ρομαντική ατμόσφαιρα και έναν διαισθητικό συμβολισμό. Τόπος σκοτεινός, μελαγχολικός, παρακείμενος- ως παράλληλη πραγματικότητα-, μετά το τέλος του έρωτα, μετά το τέλος της λήθης, μετά το τέλος της προσωπικής μυθολογίας δυο ανθρώπων / που είναι...
Το Ποιήματα μιας γοτθικής βραδιάς είναι μια μικρή ποιητική ενότητα -γραμμένη εξ ολοκλήρου σε μια νύχτα-, με ποιήματα ερωτικά-λυρικά, με φανερή μετα-ρομαντική ατμόσφαιρα και έναν διαισθητικό συμβολισμό. Τόπος σκοτεινός, μελαγχολικός, παρακείμενος- ως παράλληλη πραγματικότητα-, μετά το τέλος του έρωτα, μετά το τέλος της λήθης, μετά το τέλος της προσωπικής μυθολογίας δυο ανθρώπων / που είναι...
Ένα χαλασμένο καζανάκι. Δέκα κιλά δαμάσκηνα. Ένα ελαφρώς χρησιμοποιημένο φακελάκι μέντα. Είκοσι αυγά σε μια κατσαρόλα: δέκα καμένα και δέκα άβραστα, αυτά του πάνω ορόφου. Τα υλικά από τα οποία συντίθενται τα μεγάλα πολιτικά και φιλοσοφικά διλήμματα. Ίσως και όχι. Αλλά πάλι, γιατί όχι;
Πόσα ζητήματα πολιτικής φιλοσοφίας μπορεί να κρύβονται πίσω από μια συγκατοίκηση δύο καθημερινών ανθρώπων -του...
Ένα χαλασμένο καζανάκι. Δέκα κιλά δαμάσκηνα. Ένα ελαφρώς χρησιμοποιημένο φακελάκι μέντα. Είκοσι αυγά σε μια κατσαρόλα: δέκα καμένα και δέκα άβραστα, αυτά του πάνω ορόφου. Τα υλικά από τα οποία συντίθενται τα μεγάλα πολιτικά και φιλοσοφικά διλήμματα. Ίσως και όχι. Αλλά πάλι, γιατί όχι;
Πόσα ζητήματα πολιτικής φιλοσοφίας μπορεί να κρύβονται πίσω από μια συγκατοίκηση δύο καθημερινών ανθρώπων -του...
Η μικρή συλλογή ποιημάτων που έχετε στα χέρια σας, απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από ποιήματα για την Γάζα,γραμμένα από Παλαιστίνιους ποιητές, ή κι από άλλους άραβες που ένιωσαν την ανάγκη να τοποθετηθούν απέναντι στο καίριο αυτό ζήτημα που συγκλονίζει τον κόσμο μας. Έτσι πέρα από την παραστατικότητα και τη ζωντάνια τους, το έντονο αίσθημα της κατάφορης αδικίας που τα διατρέχει, τα ποιήματα εκθέτουν...
Η μικρή συλλογή ποιημάτων που έχετε στα χέρια σας, απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από ποιήματα για την Γάζα,γραμμένα από Παλαιστίνιους ποιητές, ή κι από άλλους άραβες που ένιωσαν την ανάγκη να τοποθετηθούν απέναντι στο καίριο αυτό ζήτημα που συγκλονίζει τον κόσμο μας. Έτσι πέρα από την παραστατικότητα και τη ζωντάνια τους, το έντονο αίσθημα της κατάφορης αδικίας που τα διατρέχει, τα ποιήματα εκθέτουν...
ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΤΗ «στατική», μονοδιάστατη, ρομαντική και συντηρητική της φύση, η σύγχρονη Αραβική ποίηση και δη των γυναικών απεκδύεται την πάλαι ποτέ «ροπή» της προς τον έρωτα και τις επικλήσεις του, την ανεπίδοτη αγάπη και κάνει ένα τεράστιο βήμα προς μια ποίηση πολυδιάσπαση, πολύπλευρη, πολυσχιδή, και βαθιά υπαρξιακή, αποτυπώνοντας στην ποιητική της έκφραση οικουμενικά ζητήματα...
ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΤΗ «στατική», μονοδιάστατη, ρομαντική και συντηρητική της φύση, η σύγχρονη Αραβική ποίηση και δη των γυναικών απεκδύεται την πάλαι ποτέ «ροπή» της προς τον έρωτα και τις επικλήσεις του, την ανεπίδοτη αγάπη και κάνει ένα τεράστιο βήμα προς μια ποίηση πολυδιάσπαση, πολύπλευρη, πολυσχιδή, και βαθιά υπαρξιακή, αποτυπώνοντας στην ποιητική της έκφραση οικουμενικά ζητήματα...
Κλείσε τα μάτια, τώρα θα ζωγραφίσουμε μαζί. Ο μεγάλος Ιρλανδός ζωγράφος Francis Bacon ετοιμοθάνατος στη Μαδρίτη. Θραυσματικά στιγμιότυπα από τη ζωή του και πρόσωπα, η κριτική για το έργο του, όψεις της δημιουργικής διαδικασίας και της εκρηκτικής προσωπικότητάς του ισορροπούν σε μια σειρά από επτά πίνακες φτιαγμένους από λέξεις, με αποκορύφωμα ίσως τη στιγμή που ο ίδιος ο Porter απευθύνεται...
Κλείσε τα μάτια, τώρα θα ζωγραφίσουμε μαζί. Ο μεγάλος Ιρλανδός ζωγράφος Francis Bacon ετοιμοθάνατος στη Μαδρίτη. Θραυσματικά στιγμιότυπα από τη ζωή του και πρόσωπα, η κριτική για το έργο του, όψεις της δημιουργικής διαδικασίας και της εκρηκτικής προσωπικότητάς του ισορροπούν σε μια σειρά από επτά πίνακες φτιαγμένους από λέξεις, με αποκορύφωμα ίσως τη στιγμή που ο ίδιος ο Porter απευθύνεται...
Η Έλλη είναι μία νεαρή γυναίκα ψυχολογικά εξαντλημένη, κυρίως από έναν εξ αμελείας φόνο μίας γυναίκας που έχει διαπράξει, ο οποίος δεν έχει εξακριβωθεί. Αποκαλύπτει το μυστικό της στον Ανδρέα, τον συνάδερφό της, τον οποίο εμπιστεύεται αναζητώντας τη λύτρωσή της. Το μυστικό της αποκαλύπτεται στην αστυνομία με έναν παράδοξο τρόπο. Εκείνη υποκινούμενη από το βιαστικό συμπέρασμά της εκδικείται...
Η Έλλη είναι μία νεαρή γυναίκα ψυχολογικά εξαντλημένη, κυρίως από έναν εξ αμελείας φόνο μίας γυναίκας που έχει διαπράξει, ο οποίος δεν έχει εξακριβωθεί. Αποκαλύπτει το μυστικό της στον Ανδρέα, τον συνάδερφό της, τον οποίο εμπιστεύεται αναζητώντας τη λύτρωσή της. Το μυστικό της αποκαλύπτεται στην αστυνομία με έναν παράδοξο τρόπο. Εκείνη υποκινούμενη από το βιαστικό συμπέρασμά της εκδικείται...
Το έργο δομείται σε τρεις σκηνές, όπου στην πρώτη με τον τίτλο «Σύνδεση με Ευρώπη» επιχειρείται η καταγραφή της περιρρέουσας ατμόσφαιρας του Νεοελληνικού Διαφωτισμού με τις ιδεολογικές αφετηρίες και τους εμπνευσμένους πρωταγωνιστές του, από τον Ρήγα Βελεστινλή με τον «Θούριο» και τη «Μεγάλη Χάρτα της Ελλάδος» έως τη Γαλλική Επανάσταση, που επηρεάσθηκε από την Αμερικανική του 1776 και μετέφερε...
Το έργο δομείται σε τρεις σκηνές, όπου στην πρώτη με τον τίτλο «Σύνδεση με Ευρώπη» επιχειρείται η καταγραφή της περιρρέουσας ατμόσφαιρας του Νεοελληνικού Διαφωτισμού με τις ιδεολογικές αφετηρίες και τους εμπνευσμένους πρωταγωνιστές του, από τον Ρήγα Βελεστινλή με τον «Θούριο» και τη «Μεγάλη Χάρτα της Ελλάδος» έως τη Γαλλική Επανάσταση, που επηρεάσθηκε από την Αμερικανική του 1776 και μετέφερε...
ΑΣΤΟΧΙΑ ΥΛΙΚΟΥ
Αστοχία υλικού διέγνωσε ο ιερέας.
Σε όλη του τη ζωή θα ακούει με τα μάτια,
θα διαβάζει με τα χείλη και θα φιλάει με τα ακροδάχτυλα,
νηστεία μόνο από γέλια και μόνο κάθε Κυριακή
τα δάκρυα θα τρέχουν από τον αφαλό κάθε φορά που θα
χιονίζει.
Και από αγάπη πάτερ;
Με την αγάπη τι θα γίνει; ρώτησε ο νονός.
Ότι και με τον ύπνο τέκνον μου:
μισή ζωή θα πεθαίνει και την άλλη...
ΑΣΤΟΧΙΑ ΥΛΙΚΟΥ
Αστοχία υλικού διέγνωσε ο ιερέας.
Σε όλη του τη ζωή θα ακούει με τα μάτια,
θα διαβάζει με τα χείλη και θα φιλάει με τα ακροδάχτυλα,
νηστεία μόνο από γέλια και μόνο κάθε Κυριακή
τα δάκρυα θα τρέχουν από τον αφαλό κάθε φορά που θα
χιονίζει.
Και από αγάπη πάτερ;
Με την αγάπη τι θα γίνει; ρώτησε ο νονός.
Ότι και με τον ύπνο τέκνον μου:
μισή ζωή θα πεθαίνει και την άλλη...
ΑΓΟΡΑ
Στο έργο του Το Χρονικό της Τέχνης, ο Έρνστ Χ. Γκόμπριχ σχολιάζει ότι, το 19ο αιώνα, τα ιαπωνικά χαρακτικά που έφεραν επανάσταση στο είδος, εγκαταλείποντας τα παραδοσιακά θέματα για άλλα εμπνευσμένα από την καθημερινή ζωή, αν και εξυμνήθηκαν πολύ από τους γάλλους ιμπρεσιονιστές, περιφρονήθηκαν αντιθέτως από τους ιάπωνες συλλέκτες, οι οποίοι υπήρξαν υπέρμαχοι της παλαιάς σχολής. Ως εκ...
ΑΓΟΡΑ
Στο έργο του Το Χρονικό της Τέχνης, ο Έρνστ Χ. Γκόμπριχ σχολιάζει ότι, το 19ο αιώνα, τα ιαπωνικά χαρακτικά που έφεραν επανάσταση στο είδος, εγκαταλείποντας τα παραδοσιακά θέματα για άλλα εμπνευσμένα από την καθημερινή ζωή, αν και εξυμνήθηκαν πολύ από τους γάλλους ιμπρεσιονιστές, περιφρονήθηκαν αντιθέτως από τους ιάπωνες συλλέκτες, οι οποίοι υπήρξαν υπέρμαχοι της παλαιάς σχολής. Ως εκ...
ΑΝΑΘΕΜΑ
Το παιδί
πρέπει να βγει από την σπηλιά
δεν είναι εκεί η θέση του
το παιδί
πρέπει να παίζει με λουλούδια
να τιτιβίζει στον άνεμο
να χαίρεται
να γελά
να ζει
Ανάθεμα στους εχθρούς του
νόμιζαν μικρό σαν είναι
πως θα το τσακίσουν
γελάστηκαν
όλοι εμείς ξάγρυπνοι
πάνω από το πνεύμα μας
θα περάσουν
όλα τα τέρατα της γης
που τολμούν
παιδιά να αγγίζουν
Χρέος μας
όχι για...
ΑΝΑΘΕΜΑ
Το παιδί
πρέπει να βγει από την σπηλιά
δεν είναι εκεί η θέση του
το παιδί
πρέπει να παίζει με λουλούδια
να τιτιβίζει στον άνεμο
να χαίρεται
να γελά
να ζει
Ανάθεμα στους εχθρούς του
νόμιζαν μικρό σαν είναι
πως θα το τσακίσουν
γελάστηκαν
όλοι εμείς ξάγρυπνοι
πάνω από το πνεύμα μας
θα περάσουν
όλα τα τέρατα της γης
που τολμούν
παιδιά να αγγίζουν
Χρέος μας
όχι για...