Μετά από τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο η ζώνη επιρροής της Σοβιετικής Ένωσης είχε μεγαλώσει, ενώ ριζοσπαστικές αλλαγές επηρέαζαν σε μεγάλο βαθμό το γεωπολιτικό τοπίο τόσο στην Ευρώπη όσο και στην παγκόσμια σκηνή. Σε αυτό το σημείο ο ελληνικός Εμφύλιος πόλεμος δεν αποτελούσε μόνο εσωτερικό θέμα της Ελλάδας, αλλά και ένα ζήτημα που θα μπορούσε να καθορίσει μια νέα πραγματικότητα για όλη την ευρύτερη...
Μετά από τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο η ζώνη επιρροής της Σοβιετικής Ένωσης είχε μεγαλώσει, ενώ ριζοσπαστικές αλλαγές επηρέαζαν σε μεγάλο βαθμό το γεωπολιτικό τοπίο τόσο στην Ευρώπη όσο και στην παγκόσμια σκηνή. Σε αυτό το σημείο ο ελληνικός Εμφύλιος πόλεμος δεν αποτελούσε μόνο εσωτερικό θέμα της Ελλάδας, αλλά και ένα ζήτημα που θα μπορούσε να καθορίσει μια νέα πραγματικότητα για όλη την ευρύτερη...
«Το µόνο που δεν χάρισες, που δεν µπορείς να κάψεις, είναι αυτή η πένα σου που έχεις για να γράψεις. Αυτή που ζει µε δανεικά, µε ψίχουλα αγάπης. Που αίµα κάνει τη φωτιά της παγωµένης στάχτης. Κάνεις πως ζεις και προχωράς φορώντας δεκανίκια. Κλαίγοντας µε χαµόγελο. Λειψός, απ’ όλα τα άλλα. Χωρίς καρδιά, ψυχή, φωνή, έρωτα και τραγούδι. Φορώντας αλεξίπτωτο τα λόγια τα µεγάλα»....
«Το µόνο που δεν χάρισες, που δεν µπορείς να κάψεις, είναι αυτή η πένα σου που έχεις για να γράψεις. Αυτή που ζει µε δανεικά, µε ψίχουλα αγάπης. Που αίµα κάνει τη φωτιά της παγωµένης στάχτης. Κάνεις πως ζεις και προχωράς φορώντας δεκανίκια. Κλαίγοντας µε χαµόγελο. Λειψός, απ’ όλα τα άλλα. Χωρίς καρδιά, ψυχή, φωνή, έρωτα και τραγούδι. Φορώντας αλεξίπτωτο τα λόγια τα µεγάλα»....
Ο λοχαγός του γαλλικού στρατού Ντρέυφους καταδικάζεται για εσχάτη προδοσία. Ο γαλλικός λαός διχάζεται. Η «υπόθεση Ντρέυφους» είναι, όµως, µόνο η επιφάνεια της κρίσης. Κάτω από αυτή µαίνεται η άγρια σύγκρουση δύο µεγάλων ιδεών, δύο αντιλήψεων, δύο κόσµων: της ?ηµοκρατίας και του µιλιταριστικού Απολυταρχισµού. Ο Ζολά, υπέρµαχος των ιδανικών της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της δηµοκρατίας,...
Ο λοχαγός του γαλλικού στρατού Ντρέυφους καταδικάζεται για εσχάτη προδοσία. Ο γαλλικός λαός διχάζεται. Η «υπόθεση Ντρέυφους» είναι, όµως, µόνο η επιφάνεια της κρίσης. Κάτω από αυτή µαίνεται η άγρια σύγκρουση δύο µεγάλων ιδεών, δύο αντιλήψεων, δύο κόσµων: της ?ηµοκρατίας και του µιλιταριστικού Απολυταρχισµού. Ο Ζολά, υπέρµαχος των ιδανικών της δικαιοσύνης, της ελευθερίας και της δηµοκρατίας,...
«Από εσένα, Κουφογκαφατζή, δεν θέλω τίποτα για τα φετινά Χριστούγεννα, μπορείς να ξεκουραστείς. Αρκετά έχεις κάνει τόσα χρόνια. Το μόνο που θέλω να κάνεις είναι να κλείσεις καλά την πόρτα στο ανώι γιατί μπαίνει κρύο».
«Ναι, εντάξει Αϊ Βασίλη, να κλείσω την πόρτα στο κατώι».
«Όχι! Στο ανώι, Κουφογκαφατζή! Βάλε σε παρακαλώ στο αυτί σου το χωνί για να ακούς καλύτερα».
«Εντάξει! Εντάξει! Το...
«Από εσένα, Κουφογκαφατζή, δεν θέλω τίποτα για τα φετινά Χριστούγεννα, μπορείς να ξεκουραστείς. Αρκετά έχεις κάνει τόσα χρόνια. Το μόνο που θέλω να κάνεις είναι να κλείσεις καλά την πόρτα στο ανώι γιατί μπαίνει κρύο».
«Ναι, εντάξει Αϊ Βασίλη, να κλείσω την πόρτα στο κατώι».
«Όχι! Στο ανώι, Κουφογκαφατζή! Βάλε σε παρακαλώ στο αυτί σου το χωνί για να ακούς καλύτερα».
«Εντάξει! Εντάξει! Το...
«... Μέσα από την πιο ωµή πραγµατικότητα, έναν υπόκοσµο που µορφάζει, δακρύζει, οραµατίζεται, καυγαδίζει κι αναβράζει σαν υποχθόνια µυρµηγκιά, η φαντασία προβάλλεται καθώς ένα κοινωνικά νόθο, κι όµως αδιαµφισβήτητα γνήσιο κατά τους φυσικούς νόµους, παιδί του. Το συνειδητά γκροτέσκο πλέκεται εδώ αυτόµατα µε το φανταστικό. Ο ουρανοκατέβατος ταχυδακτυλουργός που θ’ αναταράξει τον κοσµάκη της...
«... Μέσα από την πιο ωµή πραγµατικότητα, έναν υπόκοσµο που µορφάζει, δακρύζει, οραµατίζεται, καυγαδίζει κι αναβράζει σαν υποχθόνια µυρµηγκιά, η φαντασία προβάλλεται καθώς ένα κοινωνικά νόθο, κι όµως αδιαµφισβήτητα γνήσιο κατά τους φυσικούς νόµους, παιδί του. Το συνειδητά γκροτέσκο πλέκεται εδώ αυτόµατα µε το φανταστικό. Ο ουρανοκατέβατος ταχυδακτυλουργός που θ’ αναταράξει τον κοσµάκη της...
Ένα μωσαϊκό διηγημάτων… Για έρωτες που πονούν και έρωτες που ποθούν. Για έρωτες που μπλέκονται και έρωτες που λύνονται. Για έρωτες τυχερούς που βίαια διακόπηκαν νωρίς και τους άλλους, που ξέφτισαν από την προσδοκία της αθανασίας τους.
Και γύρω τους, μέσα τους, άνθρωποι, με τις ιστορίες και τις αμαρτίες τους, με τα απωθημένα και τα «πορθημένα» θέλω τους.
Με πληθωρικότητα και ωμότητα, με βαθύ...
Ένα μωσαϊκό διηγημάτων… Για έρωτες που πονούν και έρωτες που ποθούν. Για έρωτες που μπλέκονται και έρωτες που λύνονται. Για έρωτες τυχερούς που βίαια διακόπηκαν νωρίς και τους άλλους, που ξέφτισαν από την προσδοκία της αθανασίας τους.
Και γύρω τους, μέσα τους, άνθρωποι, με τις ιστορίες και τις αμαρτίες τους, με τα απωθημένα και τα «πορθημένα» θέλω τους.
Με πληθωρικότητα και ωμότητα, με βαθύ...
Τίτλος εµπνευσµένος από το χρώµα που επιβάλλει το «σύστηµα». Στόχος; Η υποταγή σου, στα µουλωχτά, στο σκοτάδι. Τα Μ.Μ.Ε; Συµπορεύονται µε το στηµένο παιχνίδι για πλήρη αποχαύνωση.
ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ
Όµως ο Χάρης και ο Αντρέας, κολλητοί φίλοι, µέσα σε αυτή την ιστορία δεν µασάνε κουτόχορτο. Ψάχνουν έστω για µια αλήθεια, που να στέκει. Η εντεκάχρονη αδερφή του Χάρη έχει απαχθεί και κανείς δεν βρίσκει...
Τίτλος εµπνευσµένος από το χρώµα που επιβάλλει το «σύστηµα». Στόχος; Η υποταγή σου, στα µουλωχτά, στο σκοτάδι. Τα Μ.Μ.Ε; Συµπορεύονται µε το στηµένο παιχνίδι για πλήρη αποχαύνωση.
ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ
Όµως ο Χάρης και ο Αντρέας, κολλητοί φίλοι, µέσα σε αυτή την ιστορία δεν µασάνε κουτόχορτο. Ψάχνουν έστω για µια αλήθεια, που να στέκει. Η εντεκάχρονη αδερφή του Χάρη έχει απαχθεί και κανείς δεν βρίσκει...
Τέσσερις υποθέσεις αναδύονται από τη δολοφονία που καλείται να διαλευκάνει ο αστυνόμος Παβέρης ένα βροχερό βράδυ στον δρόμο Φάραγγα-Παροικιάς. Τέσσερις ιστορίες στριφογυρνούν σε δίνη στο κεφάλι του. Μόνο μία είναι παράταιρη· αυτή που κρύβει πίσω της τη λύση. Ένας, δύο, τρεις φόνοι. Θα προλάβει να αποτρέψει τον τέταρτο;
«Η γραφή της Τέσης Παπαθανασίου είναι έντονη, συναρπαστική, πυκνή και...
Τέσσερις υποθέσεις αναδύονται από τη δολοφονία που καλείται να διαλευκάνει ο αστυνόμος Παβέρης ένα βροχερό βράδυ στον δρόμο Φάραγγα-Παροικιάς. Τέσσερις ιστορίες στριφογυρνούν σε δίνη στο κεφάλι του. Μόνο μία είναι παράταιρη· αυτή που κρύβει πίσω της τη λύση. Ένας, δύο, τρεις φόνοι. Θα προλάβει να αποτρέψει τον τέταρτο;
«Η γραφή της Τέσης Παπαθανασίου είναι έντονη, συναρπαστική, πυκνή και...
[…] Ο δοκιµασµένος στοχαστής Κωνσταντίνος Γεωργάτος µε εύσχηµο ποιητικό δοκιµιακό πεζόµορφο τρόπο, υπηρετώντας την «µικρή φόρµα» επιτυγχάνει να µεταδώσει υψηλά νοήµατα µε απλό κι απροσχηµάτιστο λόγο, απευθυνόµενος στο πλατύ κοινό.
Τα προβλήµατα της µεταβατικής, µεταιχµιακής εποχής µας χρησιµεύουν ως πρώτη ύλη για τον κβαντικό µετασχηµατισµό της θολής καθηµερινότητας σε ποιοτικό, ποιητικό...
[…] Ο δοκιµασµένος στοχαστής Κωνσταντίνος Γεωργάτος µε εύσχηµο ποιητικό δοκιµιακό πεζόµορφο τρόπο, υπηρετώντας την «µικρή φόρµα» επιτυγχάνει να µεταδώσει υψηλά νοήµατα µε απλό κι απροσχηµάτιστο λόγο, απευθυνόµενος στο πλατύ κοινό.
Τα προβλήµατα της µεταβατικής, µεταιχµιακής εποχής µας χρησιµεύουν ως πρώτη ύλη για τον κβαντικό µετασχηµατισµό της θολής καθηµερινότητας σε ποιοτικό, ποιητικό...
H Μάρτα «δραπετεύει» µε αεροπλάνο. Μια ζωή πετά µακριά από τις δύσκολες καταστάσεις… και από τον Ιάκωβο. Μόνο που αυτός είναι πια νεκρός κι εκείνη πρέπει να ταξιδέψει στην πατρίδα για την κηδεία του.
Η πτήση της θα αποδειχθεί πιο παράξενη απ’ ό,τι φαντάζεται.
Μνήµες, απωθηµένα, συναισθήµατα, καθώς και η απίστευτη περιπέτεια που της εξιστορεί ένας συνταξιδιώτης της, προκαλούν σεισµό στην πόλη...
H Μάρτα «δραπετεύει» µε αεροπλάνο. Μια ζωή πετά µακριά από τις δύσκολες καταστάσεις… και από τον Ιάκωβο. Μόνο που αυτός είναι πια νεκρός κι εκείνη πρέπει να ταξιδέψει στην πατρίδα για την κηδεία του.
Η πτήση της θα αποδειχθεί πιο παράξενη απ’ ό,τι φαντάζεται.
Μνήµες, απωθηµένα, συναισθήµατα, καθώς και η απίστευτη περιπέτεια που της εξιστορεί ένας συνταξιδιώτης της, προκαλούν σεισµό στην πόλη...
[…] ο Χριστοφής είναι ένας φιλόσοφος-ψυχολόγος που ταξιδεύει µε χρονοµηχανή και µελετά τους αξιόλογους ανθρώπους της Ιστορίας και τον περίγυρό τους, προσπαθώντας να κατανοήσει τις µεγαλειώδεις αντιφάσεις τους, την δύναµη και τις αδυναµίες τους, τα πάθη και την δηµιουργία, την επίδραση και την λησµονιά.
?ρ Φώτης Παπαθανασίου
Ιδιάζων φάρος στα Ελληνικά Γράµµατα. Ιδιοφυής, πρωτότυπος,...
[…] ο Χριστοφής είναι ένας φιλόσοφος-ψυχολόγος που ταξιδεύει µε χρονοµηχανή και µελετά τους αξιόλογους ανθρώπους της Ιστορίας και τον περίγυρό τους, προσπαθώντας να κατανοήσει τις µεγαλειώδεις αντιφάσεις τους, την δύναµη και τις αδυναµίες τους, τα πάθη και την δηµιουργία, την επίδραση και την λησµονιά.
?ρ Φώτης Παπαθανασίου
Ιδιάζων φάρος στα Ελληνικά Γράµµατα. Ιδιοφυής, πρωτότυπος,...
?εν έχω πατρίδα να επιστρέψω
Από ποια πατρίδα να εξοριστώ;
?έντρο που οι ρίζες του βρέχονται
Στο νερό του ποταµού
Που όλο τρέχει
Αν σταµατήσει, θα πεθάνει
Κι αν δεν σταµατήσει, πάλι θα πεθάνει.
«Στην ποίηση του Νταρουίς τα πάντα εκπορεύονται από το συναίσθηµα της απώλειας, της εσωτερικής ερήµωσης, της διάψευσης και του ψυχικού θανάτου µακριά από τον τόπο γέννησης ή καταγωγής. Προτάσσει...
?εν έχω πατρίδα να επιστρέψω
Από ποια πατρίδα να εξοριστώ;
?έντρο που οι ρίζες του βρέχονται
Στο νερό του ποταµού
Που όλο τρέχει
Αν σταµατήσει, θα πεθάνει
Κι αν δεν σταµατήσει, πάλι θα πεθάνει.
«Στην ποίηση του Νταρουίς τα πάντα εκπορεύονται από το συναίσθηµα της απώλειας, της εσωτερικής ερήµωσης, της διάψευσης και του ψυχικού θανάτου µακριά από τον τόπο γέννησης ή καταγωγής. Προτάσσει...
ΜΠΟΣΤ
Λουκιανέ, τ’ ορκίζομαι αν τώρα ξαναζούμε
τους THEARTES λέω οφείλουμε να τους ευχαριστούμε.
Σαν αρχειοδίφεις δούλεψαν μαζί νύχτα και μέρα
να βγούμε απ’ τον τάφο μας να πάρουμε αέρα.
Σε όλους να αποδείξουμε εγώ θεατρικώς
πως είμαστε επίκαιροι κι εσύ ως μουσικός.
Η σάτιρά μου, όλοι λεν, είναι διαχρονική
και η δική σου μουσική η πιο μελωδική.
ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ
Δεν ξέρω, Μέντη μου, αν...
ΜΠΟΣΤ
Λουκιανέ, τ’ ορκίζομαι αν τώρα ξαναζούμε
τους THEARTES λέω οφείλουμε να τους ευχαριστούμε.
Σαν αρχειοδίφεις δούλεψαν μαζί νύχτα και μέρα
να βγούμε απ’ τον τάφο μας να πάρουμε αέρα.
Σε όλους να αποδείξουμε εγώ θεατρικώς
πως είμαστε επίκαιροι κι εσύ ως μουσικός.
Η σάτιρά μου, όλοι λεν, είναι διαχρονική
και η δική σου μουσική η πιο μελωδική.
ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ
Δεν ξέρω, Μέντη μου, αν...
Βασισμένο σε ιστορικά στοιχεία σχεδόν στην παραμικρή του λεπτομέρεια, περιγράφει την άνοδο και την πτώση του σερ Τόμας Μορ, του καγκελάριου της Αγγλίας την εποχή που ο Ερρίκος Η ανακήρυξε τον εαυτό του Υπέρτατη Κεφαλή της αγγλικής εκκλησίας. Ο βασιλιάς ήρθε σε ρήξη με τον Πάπα, όταν αυτός αρνήθηκε να ακυρώσει τον γάμο του με την Αικατερίνη της Αραγονίας για να παντρευτεί την Ανν Μπολέυν. Ο Μορ...
Βασισμένο σε ιστορικά στοιχεία σχεδόν στην παραμικρή του λεπτομέρεια, περιγράφει την άνοδο και την πτώση του σερ Τόμας Μορ, του καγκελάριου της Αγγλίας την εποχή που ο Ερρίκος Η ανακήρυξε τον εαυτό του Υπέρτατη Κεφαλή της αγγλικής εκκλησίας. Ο βασιλιάς ήρθε σε ρήξη με τον Πάπα, όταν αυτός αρνήθηκε να ακυρώσει τον γάμο του με την Αικατερίνη της Αραγονίας για να παντρευτεί την Ανν Μπολέυν. Ο Μορ...
Η Ιστορία και η ιστορία. Το ταξίδι της Μάρθας από τα Οθωμανικά Γανόχωρα, διά πυρός και σιδήρου, στην Καβάλα, στη Δράμα και στη Θεσσαλονίκη. Με το στανιό. Το ταξίδι του Γιώργη από το Οθωμανικό Μελένικο στη Δράμα του 1913 – όπου θα συναντούσε τη Μάρθα για να πορευτούν μαζί μέσα από τα καπνεργοστάσια και τους καπνεργατικούς αγώνες, μέσα από τη σφαγή της...
Η Ιστορία και η ιστορία. Το ταξίδι της Μάρθας από τα Οθωμανικά Γανόχωρα, διά πυρός και σιδήρου, στην Καβάλα, στη Δράμα και στη Θεσσαλονίκη. Με το στανιό. Το ταξίδι του Γιώργη από το Οθωμανικό Μελένικο στη Δράμα του 1913 – όπου θα συναντούσε τη Μάρθα για να πορευτούν μαζί μέσα από τα καπνεργοστάσια και τους καπνεργατικούς αγώνες, μέσα από τη σφαγή της...