Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (1851-1911) ανδρώθηκε μέσα στην ταραγμένη περίοδο των πρώτων χρόνων της οικοδόμησης του ελληνικού κράτους. Τότε όπου όλα τα ζητήματα ήταν υπό συζήτηση και οι ιδεολογικοπολιτικές αντιπαραθέσεις επί παντός του επιστητού σε ημερήσια διάταξη. Τότε, στις απαρχές της συγκρότησης εκείνου του νέου κρατικού υποκειμένου ετίθεντο επιτακτικά τα ζητήματα φυλετικής και πολιτισμικής...
Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (1851-1911) ανδρώθηκε μέσα στην ταραγμένη περίοδο των πρώτων χρόνων της οικοδόμησης του ελληνικού κράτους. Τότε όπου όλα τα ζητήματα ήταν υπό συζήτηση και οι ιδεολογικοπολιτικές αντιπαραθέσεις επί παντός του επιστητού σε ημερήσια διάταξη. Τότε, στις απαρχές της συγκρότησης εκείνου του νέου κρατικού υποκειμένου ετίθεντο επιτακτικά τα ζητήματα φυλετικής και πολιτισμικής...
Ο αθλητής της πυγολαμπίδας Αυτό που καθιστά ένα ποιητικό νοούμενον «τελειότητα» δεν είναι κάτι άλλο παρά από την απαλή ζεστή απαλάμη στο μάγουλο πρόσωπο με πρόσωπο εις την όψη ενός κίονα. Το μη θολούμενον αποζητάει εάν τ’ αγαπούνε προσοχή με την κόγχη του εθνόσημου σε στάση που να ανήκει σε αυτό όπως καταφέρνει αόρατο κι όσο ιδιωτεύει ο αθλητής της πυγολαμπίδας με την σημαία ν’...
Ο αθλητής της πυγολαμπίδας Αυτό που καθιστά ένα ποιητικό νοούμενον «τελειότητα» δεν είναι κάτι άλλο παρά από την απαλή ζεστή απαλάμη στο μάγουλο πρόσωπο με πρόσωπο εις την όψη ενός κίονα. Το μη θολούμενον αποζητάει εάν τ’ αγαπούνε προσοχή με την κόγχη του εθνόσημου σε στάση που να ανήκει σε αυτό όπως καταφέρνει αόρατο κι όσο ιδιωτεύει ο αθλητής της πυγολαμπίδας με την σημαία ν’...
Σε έναν υποθετικό κόσμο διάφορα πριγκιπάτα συνέχεια πολεμάνε μεταξύ τους, επικρατεί ένα χάος και ο λαός βασανίζεται. Κάποτε όμως βρίσκονται οι άνθρωποι, που καταφέρνουν να σταματήσουν τον πόλεμο και να δημιουργήσουν μια ιδανική πολιτεία υπό την ηγεσία ενός σοφού και τίμιου βασιλιά. Το σύμβολό του είναι μια χρυσή μάσκα η οποία κρύβει το πρόσωπό του. Θα μπορέσει όμως ο βασιλιάς να αντισταθεί...
Σε έναν υποθετικό κόσμο διάφορα πριγκιπάτα συνέχεια πολεμάνε μεταξύ τους, επικρατεί ένα χάος και ο λαός βασανίζεται. Κάποτε όμως βρίσκονται οι άνθρωποι, που καταφέρνουν να σταματήσουν τον πόλεμο και να δημιουργήσουν μια ιδανική πολιτεία υπό την ηγεσία ενός σοφού και τίμιου βασιλιά. Το σύμβολό του είναι μια χρυσή μάσκα η οποία κρύβει το πρόσωπό του. Θα μπορέσει όμως ο βασιλιάς να αντισταθεί...
Όπως μαρτυρά και ο τίτλος του, το βιβλίο επιδίδεται σε μία αναψηλάφηση αυτής της ετεροβαρούς σχέσης που υφίσταται μεταξύ του Τουρισμού και του Τόπου.
Οι συνέπειες από την εισβολή του φαινομένου του τουρισμού σε μία απροετοίμαστη χώρα είναι τεράστιες και έχουν προκαλέσει βαθιά τραύματα τόσο στο σώμα (τοπίο, περιβάλλον, οικισμοί, θάλασσες, παραλίες) όσο και στον ευαίσθητο πυρήνα του τόπου...
Όπως μαρτυρά και ο τίτλος του, το βιβλίο επιδίδεται σε μία αναψηλάφηση αυτής της ετεροβαρούς σχέσης που υφίσταται μεταξύ του Τουρισμού και του Τόπου.
Οι συνέπειες από την εισβολή του φαινομένου του τουρισμού σε μία απροετοίμαστη χώρα είναι τεράστιες και έχουν προκαλέσει βαθιά τραύματα τόσο στο σώμα (τοπίο, περιβάλλον, οικισμοί, θάλασσες, παραλίες) όσο και στον ευαίσθητο πυρήνα του τόπου...
Η κουλτούρα του βιασμού είναι μια έννοια που εισήχθη τη δεκαετία του 1970 για να απεικονίσει τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι κοινωνίες κατηγορούν τα θύματα σεξουαλικής επίθεσης και τείνουν να εξομαλύνουν την ανδρική βία. Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι η κουλτούρα του βιασμού εξακολουθεί να θεωρείται ένας αμφιλεγόμενος όρος. Διάφοροι μελετητές επιχειρηματολογούν με σκεπτικισμό σχετικά...
Η κουλτούρα του βιασμού είναι μια έννοια που εισήχθη τη δεκαετία του 1970 για να απεικονίσει τους διάφορους τρόπους με τους οποίους οι κοινωνίες κατηγορούν τα θύματα σεξουαλικής επίθεσης και τείνουν να εξομαλύνουν την ανδρική βία. Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι η κουλτούρα του βιασμού εξακολουθεί να θεωρείται ένας αμφιλεγόμενος όρος. Διάφοροι μελετητές επιχειρηματολογούν με σκεπτικισμό σχετικά...
...Τα Έθιμα -σχεδόν στο σύνολό τους- ως θεμελιακά στοιχεία της Ελληνικής Παράδοσης, στοχεύουν μέσα από τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των ανθρώπων στη μετάδοση της μαγείας, της γοητείας, του συναρπαστικού.
Τα Κάλαντα δεν εξαιρούνται από αυτήν την παραδοχή, διευρύνουν τη συμβολικότητα των εθίμων, ενώ προσθέτουν ένα επιπλέον στοιχείο: αυτό της σαγήνης. Το δίχτυ που «αιχμαλωτίζει» κυρίως τα...
...Τα Έθιμα -σχεδόν στο σύνολό τους- ως θεμελιακά στοιχεία της Ελληνικής Παράδοσης, στοχεύουν μέσα από τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των ανθρώπων στη μετάδοση της μαγείας, της γοητείας, του συναρπαστικού.
Τα Κάλαντα δεν εξαιρούνται από αυτήν την παραδοχή, διευρύνουν τη συμβολικότητα των εθίμων, ενώ προσθέτουν ένα επιπλέον στοιχείο: αυτό της σαγήνης. Το δίχτυ που «αιχμαλωτίζει» κυρίως τα...
Για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας Η δράση της ιστορίας εξελίσσεται στη Βυζαντινή αυτοκρατορία και ξεκινάει το 995 μ.Χ. Είναι η εποχή που ο βασιλιάς της Βουλγαρίας Σαμουήλ, επιτίθεται στο Βυζάντιο. Ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Βασίλειος Β΄, αναθέτει μια μυστική και επικίνδυνη αποστολή στον νεαρό Αλέξιο Αργυρό. Ο Αλέξιος είναι αρραβωνιασμένος με τη Θέκλα,...
Για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας Η δράση της ιστορίας εξελίσσεται στη Βυζαντινή αυτοκρατορία και ξεκινάει το 995 μ.Χ. Είναι η εποχή που ο βασιλιάς της Βουλγαρίας Σαμουήλ, επιτίθεται στο Βυζάντιο. Ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Βασίλειος Β΄, αναθέτει μια μυστική και επικίνδυνη αποστολή στον νεαρό Αλέξιο Αργυρό. Ο Αλέξιος είναι αρραβωνιασμένος με τη Θέκλα,...
ΝΑ ΣΟΥ ΕΞΗΓΗΘΩ ΑΣΦΑΛΩΣ για ό,τι με κάνει να αισθάνομαι την νεότητά σου στο έπακρον της προσμονής μου μιας και απαιτείται για αυτό καθαρότητα και αγνότητα σίγουρη που να επιστρέφει πίσω και σε εμένα μιας θέαινας σαν και σένα από το διπλανό χάδι που υπόκειται να ‘ναι όπως κάτι που δεν επιβάλλεται αλλά προϋπάρχει στους κανόνες της ζωής και των ερχομών στα λεπτά δάχτυλά σου με μελάνι που εγγράφεται...
ΝΑ ΣΟΥ ΕΞΗΓΗΘΩ ΑΣΦΑΛΩΣ για ό,τι με κάνει να αισθάνομαι την νεότητά σου στο έπακρον της προσμονής μου μιας και απαιτείται για αυτό καθαρότητα και αγνότητα σίγουρη που να επιστρέφει πίσω και σε εμένα μιας θέαινας σαν και σένα από το διπλανό χάδι που υπόκειται να ‘ναι όπως κάτι που δεν επιβάλλεται αλλά προϋπάρχει στους κανόνες της ζωής και των ερχομών στα λεπτά δάχτυλά σου με μελάνι που εγγράφεται...
«Πρόκειται για ένα ψηφιδωτό έργο, με καθεμιά από τις δεκαπέντε ψηφίδες του να σκιαγραφεί μια γλυκιά και μια πικρή πλευρά της ζωής· όχι όμως για να θολώσει τα όρια μεταξύ Καλού και Κακού, όπως προσπαθούν να κάνουν εδώ και χρόνια διάφοροι «εναλλακτικοί» συγγραφείς, συμπλέοντας με τις δυνάμεις της εποχής, που θέλουν πολίτες σε σύγχυση αξιών, για να μπορούν να τους χειραγωγούν προς την αιωνιότητα...
«Πρόκειται για ένα ψηφιδωτό έργο, με καθεμιά από τις δεκαπέντε ψηφίδες του να σκιαγραφεί μια γλυκιά και μια πικρή πλευρά της ζωής· όχι όμως για να θολώσει τα όρια μεταξύ Καλού και Κακού, όπως προσπαθούν να κάνουν εδώ και χρόνια διάφοροι «εναλλακτικοί» συγγραφείς, συμπλέοντας με τις δυνάμεις της εποχής, που θέλουν πολίτες σε σύγχυση αξιών, για να μπορούν να τους χειραγωγούν προς την αιωνιότητα...
Μετα-Νεωτερική Ποιητική Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΑΡΑ ΓΕ εξαρτάται πάντοτε η κάθε άποψη σε πόσα ακρογιάλια χρειάστηκε να γίνεις _Είδωλο. τα κτίσματα μιας απέραντης παιδικής ηλικίας και ακτής σημαίνουν το πώς θα αντικρίσεις τα εξήντα τετραγωνικά της ευτυχίας σου. φυσικά δεν ξεχνάς την επίσης δόκιμη ιστορία που διαπραγματεύεται την Ανατομική περασμένα...
Μετα-Νεωτερική Ποιητική Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΑΡΑ ΓΕ εξαρτάται πάντοτε η κάθε άποψη σε πόσα ακρογιάλια χρειάστηκε να γίνεις _Είδωλο. τα κτίσματα μιας απέραντης παιδικής ηλικίας και ακτής σημαίνουν το πώς θα αντικρίσεις τα εξήντα τετραγωνικά της ευτυχίας σου. φυσικά δεν ξεχνάς την επίσης δόκιμη ιστορία που διαπραγματεύεται την Ανατομική περασμένα...
«Δεν έχω συγγενείς από όλη μου τη ζωή προσπάθησα να φτιάξω μια πετρώδη νεότητα»΄ (Οδυσσέας Ελύτης) Γεννήθηκα τον Ιούνιο, την εποχή των πρώτων κερασιών. Η πρώτη μου γνωριμία με την ποίηση έγινε το 1986 με τον Αρτύρ Ρεμπώ ο οποίος εκτός από ποιητής ήτο και γκάγκστερ στο «Μιαν εποχή στην κόλαση». Το πρώτο μου βιβλίο το συνέθεσα το 1989, με τίτλο «Σε χρόνο...
«Δεν έχω συγγενείς από όλη μου τη ζωή προσπάθησα να φτιάξω μια πετρώδη νεότητα»΄ (Οδυσσέας Ελύτης) Γεννήθηκα τον Ιούνιο, την εποχή των πρώτων κερασιών. Η πρώτη μου γνωριμία με την ποίηση έγινε το 1986 με τον Αρτύρ Ρεμπώ ο οποίος εκτός από ποιητής ήτο και γκάγκστερ στο «Μιαν εποχή στην κόλαση». Το πρώτο μου βιβλίο το συνέθεσα το 1989, με τίτλο «Σε χρόνο...
Μια μέρα από εκείνες τις δύσκολες, τις μελαγχολικές, κράτησα στην παλάμη μου τη λέξη «θάνατος» και θέλησα να «παίξω». «Θα τη γυρίσω ανάποδα», σκέφτηκα «θα κάνω και έναν αναγραμματισμό». Έτσι λοιπόν, δημιουργήθηκε μια πολύ όμορφη λέξη. Η λέξη «Σονάτα». Μα πρόσεξε, στο τέλος, περίσσευε ένα γράμμα. Το γράμμα «θήτα». Η λέξη «Σονάτα» όμως, ήρθε...
Μια μέρα από εκείνες τις δύσκολες, τις μελαγχολικές, κράτησα στην παλάμη μου τη λέξη «θάνατος» και θέλησα να «παίξω». «Θα τη γυρίσω ανάποδα», σκέφτηκα «θα κάνω και έναν αναγραμματισμό». Έτσι λοιπόν, δημιουργήθηκε μια πολύ όμορφη λέξη. Η λέξη «Σονάτα». Μα πρόσεξε, στο τέλος, περίσσευε ένα γράμμα. Το γράμμα «θήτα». Η λέξη «Σονάτα» όμως, ήρθε...