Πόσοι θάνατοι χωράνε σε ένα ημερολόγιο; Μα όσες και οι μέρες του ημερολογίου!· και ακόμη περισσότεροι.Περιτριγυριζόμαστε από τόσο θάνατο, αλλά δε μιλάμε εύκολα για αυτόν. Και συνήθως, όταν το κάνουμε, το κάνουμε κάπως άτσαλα και γραφικά. Σε αυτά τα είκοσι τέσσερα σύντομα διηγήματα –τα οποία ομοιάζουν σε φωτογραφικά κλικ– η Κάτια Μαγγιώρου δίνει στον θάνατο διαφορετικές οπτικές, βάζοντάς τον...
Πόσοι θάνατοι χωράνε σε ένα ημερολόγιο; Μα όσες και οι μέρες του ημερολογίου!· και ακόμη περισσότεροι.Περιτριγυριζόμαστε από τόσο θάνατο, αλλά δε μιλάμε εύκολα για αυτόν. Και συνήθως, όταν το κάνουμε, το κάνουμε κάπως άτσαλα και γραφικά. Σε αυτά τα είκοσι τέσσερα σύντομα διηγήματα –τα οποία ομοιάζουν σε φωτογραφικά κλικ– η Κάτια Μαγγιώρου δίνει στον θάνατο διαφορετικές οπτικές, βάζοντάς τον...
Στο Βουκουρέστι, την Πρωτεύουσα της Ρουμανίας αναφέρεται το τελευταίο βιβλίο του Πρέσβεως ε.τ. Γεωργίου Διον. Πουκαμισά, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε. Τιτλοφορείται “Στην Πρωτεύουσα της Βλαχίας”, απευθύνεται σε “ψαγμένους” της ιστορίας και “ποτίζει” με έντονα αποτυπώματα άψυχες, κατά τα λοιπά, πόλεις, όπου η Ελλάδα και ό,τι αυτή συνοψίζει πέρασε με τρόπο ανεξίτηλο. Το Βουκουρέστι είναι μία από...
Στο Βουκουρέστι, την Πρωτεύουσα της Ρουμανίας αναφέρεται το τελευταίο βιβλίο του Πρέσβεως ε.τ. Γεωργίου Διον. Πουκαμισά, το οποίο μόλις κυκλοφόρησε. Τιτλοφορείται “Στην Πρωτεύουσα της Βλαχίας”, απευθύνεται σε “ψαγμένους” της ιστορίας και “ποτίζει” με έντονα αποτυπώματα άψυχες, κατά τα λοιπά, πόλεις, όπου η Ελλάδα και ό,τι αυτή συνοψίζει πέρασε με τρόπο ανεξίτηλο. Το Βουκουρέστι είναι μία από...
Η πόλη αλλάζει δίχως να κοιτάζει τα μονοπάτια της δικής σου ζωής. Βόλτες με χάρτες, χωρίς GPS, εκεί που τα φιλιά, τα χάδια και τα χαστούκια της μοίρας έμοιαζαν με μυστικούς σελιδοδείκτες - κάτω από την ταμπέλα με το όνομα της οδού.Αφού δεν υπάρχει κινητό, καμιά αλλαγή στο πρόγραμμα της ημέρας ή στο ξεφάντωμα της νύχτας.Οχτώ μικρά διηγήματα, σαν σκόρπιες, κλεμμένες σημειώσεις από τα ημερολόγια...
Η πόλη αλλάζει δίχως να κοιτάζει τα μονοπάτια της δικής σου ζωής. Βόλτες με χάρτες, χωρίς GPS, εκεί που τα φιλιά, τα χάδια και τα χαστούκια της μοίρας έμοιαζαν με μυστικούς σελιδοδείκτες - κάτω από την ταμπέλα με το όνομα της οδού.Αφού δεν υπάρχει κινητό, καμιά αλλαγή στο πρόγραμμα της ημέρας ή στο ξεφάντωμα της νύχτας.Οχτώ μικρά διηγήματα, σαν σκόρπιες, κλεμμένες σημειώσεις από τα ημερολόγια...
Ένας μολυσματικός ιός απειλεί τους κατοίκους μιας πόλης που ζουν σε περιορισμό. Έγκλειστοι όχι τόσο στον χώρο όσο στο μοναχικό «Εγώ», γίνονται όλοι πρωταγωνιστές μιας ανθρώπινης περιπέτειας, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με θεμελιακά ζητήματα: τον φόβο για το διαφορετικό, τη βία, τη μοναξιά, τους επώδυνους συμβιβασμούς, τις απρόσωπες σχέσεις, τον ναρκισσισμό του ψηφιακού κόσμου, την πληγωμένη...
Ένας μολυσματικός ιός απειλεί τους κατοίκους μιας πόλης που ζουν σε περιορισμό. Έγκλειστοι όχι τόσο στον χώρο όσο στο μοναχικό «Εγώ», γίνονται όλοι πρωταγωνιστές μιας ανθρώπινης περιπέτειας, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με θεμελιακά ζητήματα: τον φόβο για το διαφορετικό, τη βία, τη μοναξιά, τους επώδυνους συμβιβασμούς, τις απρόσωπες σχέσεις, τον ναρκισσισμό του ψηφιακού κόσμου, την πληγωμένη...
«Ο βρόχος και το δηλητήριο»: ένας παράξενος τίτλος, σχεδόν ερμητικός· και ο υπότιτλος αφήνει νεφελώδες το θέμα. Για ποια γυναίκα πρόκειται και ποιο ήταν το «Τρομερό Συμβάν»; Ο συγγραφέας μεταφέρει τον αναγνώστη στο μακρινό 1452, όταν η χήρα του φλωρεντινού δούκα της Αθήνας, Κιάρα Τζόρτζι Ατσαγιόλι, κυβερνούσε το δουκάτο. Με αυτόν τον τρόπο εισάγει τον αναγνώστη στο πολιτικό κλίμα της Αθήνας του...
«Ο βρόχος και το δηλητήριο»: ένας παράξενος τίτλος, σχεδόν ερμητικός· και ο υπότιτλος αφήνει νεφελώδες το θέμα. Για ποια γυναίκα πρόκειται και ποιο ήταν το «Τρομερό Συμβάν»; Ο συγγραφέας μεταφέρει τον αναγνώστη στο μακρινό 1452, όταν η χήρα του φλωρεντινού δούκα της Αθήνας, Κιάρα Τζόρτζι Ατσαγιόλι, κυβερνούσε το δουκάτο. Με αυτόν τον τρόπο εισάγει τον αναγνώστη στο πολιτικό κλίμα της Αθήνας του...
Μια παλιά κατάρα κι ένας χαμένος θησαυρός συνθέτουν το σκηνικό πέντε θανάτων σε ένα μικρό χωριό της ορεινής Αργολίδας. Ο ένας μετά τον άλλο, δύο γυναίκες και τρεις άντρες χάνουν τη ζωή τους, με την αστυνομία της περιοχής ν’ αδυνατεί να διαλευκάνει το μυστήριο.Ο αστυνόμος Δημήτρης Σαμαράς, που φτάνει από την Αθήνα για να αναλάβει την υπόθεση, διαπιστώνει πως τα στόματα των χωρικών, όπως και των...
Μια παλιά κατάρα κι ένας χαμένος θησαυρός συνθέτουν το σκηνικό πέντε θανάτων σε ένα μικρό χωριό της ορεινής Αργολίδας. Ο ένας μετά τον άλλο, δύο γυναίκες και τρεις άντρες χάνουν τη ζωή τους, με την αστυνομία της περιοχής ν’ αδυνατεί να διαλευκάνει το μυστήριο.Ο αστυνόμος Δημήτρης Σαμαράς, που φτάνει από την Αθήνα για να αναλάβει την υπόθεση, διαπιστώνει πως τα στόματα των χωρικών, όπως και των...
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η ιδέα ενός συγγραφέα που υπερβαίνει τα όρια της μονογλωσσίας -ο Τζόρτζ Στάινερ αναφέρεται στον τύπο του "γλωσσικά άστεγου"- είναι παγκοσμίως διαχρονικά παρούσα στην πολιτισμική ιστορία. Μένει να διερευνηθεί με ποιους όρους και σε ποια συμφραζόμενα ο εκάστοτε εργάτης του λόγου επιλέγει (ή αναγκάζεται) να διασχίσει γλωσσικά και εθνικά σύνορα για να δοκιμάσει τις...
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η ιδέα ενός συγγραφέα που υπερβαίνει τα όρια της μονογλωσσίας -ο Τζόρτζ Στάινερ αναφέρεται στον τύπο του "γλωσσικά άστεγου"- είναι παγκοσμίως διαχρονικά παρούσα στην πολιτισμική ιστορία. Μένει να διερευνηθεί με ποιους όρους και σε ποια συμφραζόμενα ο εκάστοτε εργάτης του λόγου επιλέγει (ή αναγκάζεται) να διασχίσει γλωσσικά και εθνικά σύνορα για να δοκιμάσει τις...
Ο Κωνσταντίνος Θεοτόκης ήταν πολύ μεγάλος για να χωρέσει σ’ αυτό το πολλά υποσχόμενο καλούπι. Γόνος ευγενών, όχι μόνο ως προς το αξίωμα αλλά και ως προς την καλλιέργεια ψυχής και πνεύματος, απεμπόλησε όλα τα οφίτσια για να αποσυρθεί στον τόπο που γεννήθηκε, στους Καρουσάδες, και να σταθεί στο πλευρό των χωρικών. Έμπρακτα, με την ιατρική και την προσωπική φροντίδα που τους παρείχε, αλλά και...
Ο Κωνσταντίνος Θεοτόκης ήταν πολύ μεγάλος για να χωρέσει σ’ αυτό το πολλά υποσχόμενο καλούπι. Γόνος ευγενών, όχι μόνο ως προς το αξίωμα αλλά και ως προς την καλλιέργεια ψυχής και πνεύματος, απεμπόλησε όλα τα οφίτσια για να αποσυρθεί στον τόπο που γεννήθηκε, στους Καρουσάδες, και να σταθεί στο πλευρό των χωρικών. Έμπρακτα, με την ιατρική και την προσωπική φροντίδα που τους παρείχε, αλλά και...
Το Symbiotica είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, που εκτυλίσσεται σε ένα ξένο και αφιλόξενο περιβάλλον. Το πλήρωμα του πρώτου διαστρικού σκάφους της ανθρωπότητας έρχεται αντιμέτωπο με ακραίες καταστάσεις αναγκάζοντας κάθε έναν από αυτούς να στραφεί στον εσωτερικό του κόσμο. Η αποδοχή των διάφορων εκφάνσεων του Εαυτού και η αυτοσυνειδησία οδηγούν σε διαφορετικά μονοπάτια που ωστόσο έχουν το σχήμα...
Το Symbiotica είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, που εκτυλίσσεται σε ένα ξένο και αφιλόξενο περιβάλλον. Το πλήρωμα του πρώτου διαστρικού σκάφους της ανθρωπότητας έρχεται αντιμέτωπο με ακραίες καταστάσεις αναγκάζοντας κάθε έναν από αυτούς να στραφεί στον εσωτερικό του κόσμο. Η αποδοχή των διάφορων εκφάνσεων του Εαυτού και η αυτοσυνειδησία οδηγούν σε διαφορετικά μονοπάτια που ωστόσο έχουν το σχήμα...
Ο Λόρενς Πάσμορ -αν και επιτυχημένος, ευκατάστατος και σωστός οικογενειάρχης- βουτάει μέρα με τη μέρα στην κατάθλιψη, από την οποία προσπαθεί εναγωνίως να θεραπευτεί με κάθε δυνατό τρόπο. Όμως το αίσθημα του ανικανοποίητου, η κρίση μέσης ηλικίας και το δαιδαλώδες μυαλό του τον οδηγούν σε κωμικοτραγικά γεγονότα που ποτέ δεν θα φανταζόταν, με αποτέλεσμα ο γάμος του, η ψυχική και σωματική του...
Ο Λόρενς Πάσμορ -αν και επιτυχημένος, ευκατάστατος και σωστός οικογενειάρχης- βουτάει μέρα με τη μέρα στην κατάθλιψη, από την οποία προσπαθεί εναγωνίως να θεραπευτεί με κάθε δυνατό τρόπο. Όμως το αίσθημα του ανικανοποίητου, η κρίση μέσης ηλικίας και το δαιδαλώδες μυαλό του τον οδηγούν σε κωμικοτραγικά γεγονότα που ποτέ δεν θα φανταζόταν, με αποτέλεσμα ο γάμος του, η ψυχική και σωματική του...
Ακροβατώντας ανάμεσα στην ποίηση και την ειρωνεία, τα οκτώ διηγήματα της συλλογής μάς μιλούν για τη χαμένη νιότη, το σεξ και τον θάνατο, τη μνήμη και τη λήθη, τη γλώσσα και τις έννοιές της. Η απαράμιλλη γραφή της συγγραφέως, αναμφίβολα φεμινιστική και βαθιά κριτική, αλλά όπως πάντα λυρική, αποκαλύπτεται σε κάθε αφήγηση, η οποία μέσω του πλουραλισμού της θεματικής της παλέτας προσπαθεί να...
Ακροβατώντας ανάμεσα στην ποίηση και την ειρωνεία, τα οκτώ διηγήματα της συλλογής μάς μιλούν για τη χαμένη νιότη, το σεξ και τον θάνατο, τη μνήμη και τη λήθη, τη γλώσσα και τις έννοιές της. Η απαράμιλλη γραφή της συγγραφέως, αναμφίβολα φεμινιστική και βαθιά κριτική, αλλά όπως πάντα λυρική, αποκαλύπτεται σε κάθε αφήγηση, η οποία μέσω του πλουραλισμού της θεματικής της παλέτας προσπαθεί να...
ΜΙΑ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΕΞΕΡΕΥΝΑ ΤΗΝΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ JOKER, ΑΥΤΌ ΤΟ COMIC ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΨΥΧΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΛΟΟΥΝ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ....
ΜΙΑ ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΕΞΕΡΕΥΝΑ ΤΗΝΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ JOKER, ΑΥΤΌ ΤΟ COMIC ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΨΥΧΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΛΟΟΥΝ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ....
Ανατρεπτικό μυθιστόρημα μυστηρίου με φόντο τον αινιγματικό θάνατο του γκαλερίστα Γιώργου Μαράτου στην Πάτρα. Ο πενηνταδυάχρονος Αλέκος Γουλιάμης είναι ένας πετυχημένος συγγραφέας βιβλίων λογοτεχνίας που έχει κατακτήσει μία μεγάλη μερίδα του αναγνωστικού κοινού.Όταν ο επιστήθιος φίλος του και διακεκριμένος ψυχίατρος Νίκος Βρανάς τον προτρέπει να γράψει ένα σενάριο για τη τηλεόραση, δεν έχει...
Ανατρεπτικό μυθιστόρημα μυστηρίου με φόντο τον αινιγματικό θάνατο του γκαλερίστα Γιώργου Μαράτου στην Πάτρα. Ο πενηνταδυάχρονος Αλέκος Γουλιάμης είναι ένας πετυχημένος συγγραφέας βιβλίων λογοτεχνίας που έχει κατακτήσει μία μεγάλη μερίδα του αναγνωστικού κοινού.Όταν ο επιστήθιος φίλος του και διακεκριμένος ψυχίατρος Νίκος Βρανάς τον προτρέπει να γράψει ένα σενάριο για τη τηλεόραση, δεν έχει...
Ο ήλιος, η θάλασσα, τα βουνά, τα ποτάμια, τα βοτάνια, τ’ αγρίμια, όλα στον τόπο μας είναι μικρά, ταπεινά, ήμερα, ανθρώπινα. Με τ’ όνομά του το καθένα, στέκουν πλάι μας γνώριμα, χαριτωμένα παρηγορητικά, λες κι είναι αγαπημένοι συγγενείς, γείτονες, φίλοι. Και τους θεούς τους τέτοιους τούς φαντάστηκαν οι Έλληνες? «ανθρώπειους», τρωτούς, κατ’ εικόνα και ομοίωση. Έτσι μετρημένα ιστορήθηκαν και οι...
Ο ήλιος, η θάλασσα, τα βουνά, τα ποτάμια, τα βοτάνια, τ’ αγρίμια, όλα στον τόπο μας είναι μικρά, ταπεινά, ήμερα, ανθρώπινα. Με τ’ όνομά του το καθένα, στέκουν πλάι μας γνώριμα, χαριτωμένα παρηγορητικά, λες κι είναι αγαπημένοι συγγενείς, γείτονες, φίλοι. Και τους θεούς τους τέτοιους τούς φαντάστηκαν οι Έλληνες? «ανθρώπειους», τρωτούς, κατ’ εικόνα και ομοίωση. Έτσι μετρημένα ιστορήθηκαν και οι...