«Είναι η γνωστή ιστορία: οι μεγάλοι βασιλιάδες, οι ισχυροί, που κάποια πράγματα τα αντιλαμβάνονται, ανέκαθεν πλήρωναν τους γελωτοποιούς της Αυλής, ώστε να παρουσιάζουν, μπροστά σε ένα κοινό αυλικών υψηλού επιπέδου, παραστάσεις που εμπεριείχαν σατιρικές αιχμές ή ακόμα και ασεβείς αναφορές στην εξουσία τους, στις αδικίες τους.
Έτσι οι αυλικοί μπορούσαν να αναφωνήσουν ενθουσιασμένοι: «Τι...
«Είναι η γνωστή ιστορία: οι μεγάλοι βασιλιάδες, οι ισχυροί, που κάποια πράγματα τα αντιλαμβάνονται, ανέκαθεν πλήρωναν τους γελωτοποιούς της Αυλής, ώστε να παρουσιάζουν, μπροστά σε ένα κοινό αυλικών υψηλού επιπέδου, παραστάσεις που εμπεριείχαν σατιρικές αιχμές ή ακόμα και ασεβείς αναφορές στην εξουσία τους, στις αδικίες τους.
Έτσι οι αυλικοί μπορούσαν να αναφωνήσουν ενθουσιασμένοι: «Τι...
«Αυτό το έργο ανήκει στις αφηγήτριές του, τις γυναίκες που μου μίλησαν για τη ζωή τους, τα προικιά και τα νυχτέρια, το προξενιό, τον έρωτα, τον γάμο, την επόμενη μέρα, αλλά και τη φτώχεια, τον εμφύλιο, τη σκληρότητα της ζωής, τις προσδοκίες και τις ματαιώσεις.
Πρόκειται για αφηγήσεις ζωής πέντε γυναικών του θεσσαλικού κάμπου, με τη μεγαλύτερη από αυτές να βρίσκεται στα 95 της, τη μικρότερη στα...
«Αυτό το έργο ανήκει στις αφηγήτριές του, τις γυναίκες που μου μίλησαν για τη ζωή τους, τα προικιά και τα νυχτέρια, το προξενιό, τον έρωτα, τον γάμο, την επόμενη μέρα, αλλά και τη φτώχεια, τον εμφύλιο, τη σκληρότητα της ζωής, τις προσδοκίες και τις ματαιώσεις.
Πρόκειται για αφηγήσεις ζωής πέντε γυναικών του θεσσαλικού κάμπου, με τη μεγαλύτερη από αυτές να βρίσκεται στα 95 της, τη μικρότερη στα...
Τα μικρο-διηγήματα των "Διαδοχικών ασυνεχειών" επικοινωνούν, δρασκελίζοντας το ένα στην ονειρική -ή, συχνότερα, εφιαλτική- περιοχή του άλλου. Το καθένα από αυτά αποτελεί έναν μικρόκοσμο, μια νησίδα, που μπορεί να ορίζεται από τα όρια μιας γυάλας ή ενός μπουκαλιού, δημιουργώντας μια αίσθηση εγκλωβισμού πότε ζοφερού και πότε προστατευτικού. Την ίδια στιγμή, οι μικρόκοσμοι αυτοί ενώνονται με...
Τα μικρο-διηγήματα των "Διαδοχικών ασυνεχειών" επικοινωνούν, δρασκελίζοντας το ένα στην ονειρική -ή, συχνότερα, εφιαλτική- περιοχή του άλλου. Το καθένα από αυτά αποτελεί έναν μικρόκοσμο, μια νησίδα, που μπορεί να ορίζεται από τα όρια μιας γυάλας ή ενός μπουκαλιού, δημιουργώντας μια αίσθηση εγκλωβισμού πότε ζοφερού και πότε προστατευτικού. Την ίδια στιγμή, οι μικρόκοσμοι αυτοί ενώνονται με...
Μερικές φορές, οι λέξεις χρειάζονται έναν ρυθμό
ώστε να βρουν τον δρόμο τους
και να φέρουν την εξέγερση στο μυαλό σου?
εκεί ακριβώς γεννιέται η ποίησή μου....
Μερικές φορές, οι λέξεις χρειάζονται έναν ρυθμό
ώστε να βρουν τον δρόμο τους
και να φέρουν την εξέγερση στο μυαλό σου?
εκεί ακριβώς γεννιέται η ποίησή μου....
Με αυτή τη δεύτερη και συμπληρωμένη έκδοση της Ωδής που δεν έγραψα και άλλες ιστορίες, η Γιώτα Τεμπρίδου επιστρέφει στο (μικρο-)διήγημα και στη συμπυκνωμένη του δυναμική. Είναι αλήθεια πως κανείς ποτέ δεν έγραψε ωδή για ένα αυγό που δεν ήθελε να σπάσει, για τον καφέ που έκοψε, για ένα χαρτάκι που κατάπιε ή που αναζήτησε στα σπλάχνα ενός άντρα, για μια σκληρή λογοτεχνική αναμέτρηση μέσα σε ένα...
Με αυτή τη δεύτερη και συμπληρωμένη έκδοση της Ωδής που δεν έγραψα και άλλες ιστορίες, η Γιώτα Τεμπρίδου επιστρέφει στο (μικρο-)διήγημα και στη συμπυκνωμένη του δυναμική. Είναι αλήθεια πως κανείς ποτέ δεν έγραψε ωδή για ένα αυγό που δεν ήθελε να σπάσει, για τον καφέ που έκοψε, για ένα χαρτάκι που κατάπιε ή που αναζήτησε στα σπλάχνα ενός άντρα, για μια σκληρή λογοτεχνική αναμέτρηση μέσα σε ένα...
Χωρίς τη διεξαγωγή πολέμου στο εξωτερικό και χωρίςΟι «πόλεμοι», όχι ο πόλεμος: τούτη είναι η δεύτερη θέση μας. Οι «πόλεμοι» ως θεμέλιο της εσωτερικής τάξης και η εξωτερική τάξη ως οργανωτική αρχή της κοινωνίας. Οι πόλεμοι – όχι μόνο οι ταξικοί, αλλά και οι στρατιωτικοί, οι εμφύλιοι, οι έμφυλοι και οι φυλετικοί – ενσωματώνονται με τέτοια συστηματικότητα στον ορισμό του Κεφαλαίου, ώστε το Das...
Χωρίς τη διεξαγωγή πολέμου στο εξωτερικό και χωρίςΟι «πόλεμοι», όχι ο πόλεμος: τούτη είναι η δεύτερη θέση μας. Οι «πόλεμοι» ως θεμέλιο της εσωτερικής τάξης και η εξωτερική τάξη ως οργανωτική αρχή της κοινωνίας. Οι πόλεμοι – όχι μόνο οι ταξικοί, αλλά και οι στρατιωτικοί, οι εμφύλιοι, οι έμφυλοι και οι φυλετικοί – ενσωματώνονται με τέτοια συστηματικότητα στον ορισμό του Κεφαλαίου, ώστε το Das...
Στο βιβλίο αυτό υπερασπιζόμαστε έναν ντελεζιανό μαρξισμό, όχι ως μία ακόμη ιδεολογία, αλλά ως ένα προτεινόμενο μοντέλο για την ανακατασκευή της υλιστικής αντίληψης της ιστορίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης πέρα από το Κράτος. Επιχειρούμε έτσι να σκιαγραφήσουμε τη δυνατότητα μιας νομαδικής διαλεκτικής, την οποία τοποθετούμε στα όρια της παράδοσης του ιστορικού και διαλεκτικού υλισμού. Η...
Στο βιβλίο αυτό υπερασπιζόμαστε έναν ντελεζιανό μαρξισμό, όχι ως μία ακόμη ιδεολογία, αλλά ως ένα προτεινόμενο μοντέλο για την ανακατασκευή της υλιστικής αντίληψης της ιστορίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης πέρα από το Κράτος. Επιχειρούμε έτσι να σκιαγραφήσουμε τη δυνατότητα μιας νομαδικής διαλεκτικής, την οποία τοποθετούμε στα όρια της παράδοσης του ιστορικού και διαλεκτικού υλισμού. Η...
Η Ινδουίστρια χήρα ανεβαίνει στη νεκρική πυρά του πεθαµένου συζύγου της και αυτοπυρπολείται. Αυτό είναι το έθιµο της θυσίας της χήρας […] Η κατάργησή του από τους Βρετανούς κατανοήθηκε ως µια περίπτωση που «Λευκοί άντρες σώζουν σκούρες γυναίκες από σκούρους άντρες» […] Ο µόνος αντίλογος που έχει ακουστεί είναι το επιχείρηµα του ινδικού νατιβισµού, µια παρωδία της νοσταλγίας των χαµένων...
Η Ινδουίστρια χήρα ανεβαίνει στη νεκρική πυρά του πεθαµένου συζύγου της και αυτοπυρπολείται. Αυτό είναι το έθιµο της θυσίας της χήρας […] Η κατάργησή του από τους Βρετανούς κατανοήθηκε ως µια περίπτωση που «Λευκοί άντρες σώζουν σκούρες γυναίκες από σκούρους άντρες» […] Ο µόνος αντίλογος που έχει ακουστεί είναι το επιχείρηµα του ινδικού νατιβισµού, µια παρωδία της νοσταλγίας των χαµένων...
Ένα μανιφέστο για τη φροντίδα και την απελευθέρωση Abolish the Family Πώς θα ήταν αν τη οικογένεια δεν αποτελούσε το μόνο μέρος που κάποιο άτομο θα ήλπιζε να αισθάνεται ασφάλεια, αγάπη, φροντίδα και αποδοχή; Θα μπορούσαμε άραγε να κάνουμε κάτι καλύτερο από την οικογένεια; Οφείλουμε να συζητήσουμε (περισσότερο) για την οικογένεια. Για όσα άτομα είναι τυχερά, η...
Ένα μανιφέστο για τη φροντίδα και την απελευθέρωση Abolish the Family Πώς θα ήταν αν τη οικογένεια δεν αποτελούσε το μόνο μέρος που κάποιο άτομο θα ήλπιζε να αισθάνεται ασφάλεια, αγάπη, φροντίδα και αποδοχή; Θα μπορούσαμε άραγε να κάνουμε κάτι καλύτερο από την οικογένεια; Οφείλουμε να συζητήσουμε (περισσότερο) για την οικογένεια. Για όσα άτομα είναι τυχερά, η...
Στο τρίτο μέρος της working class τριλογίας του, ο Αλμπέρτο παίρνει από το χέρι την κόρη του και
μέσα από κωμικοτραγικά οικογενειακά ανέκδοτα, ιστορίες ποδοσφαίρου με τη γεύση του χαλικιού
στο στόμα, επεισόδια ταξικής υπερηφάνειας, λουκούλλεια εργατικά κυριακάτικα τραπέζια και
συμβουλές μαστορικής παμπάλαιων αυτοκινήτων, τη σεργιανίζει (και μαζί κι εμάς) σε έναν κόσμο που
πολλοί βιάστηκαν να...
Στο τρίτο μέρος της working class τριλογίας του, ο Αλμπέρτο παίρνει από το χέρι την κόρη του και
μέσα από κωμικοτραγικά οικογενειακά ανέκδοτα, ιστορίες ποδοσφαίρου με τη γεύση του χαλικιού
στο στόμα, επεισόδια ταξικής υπερηφάνειας, λουκούλλεια εργατικά κυριακάτικα τραπέζια και
συμβουλές μαστορικής παμπάλαιων αυτοκινήτων, τη σεργιανίζει (και μαζί κι εμάς) σε έναν κόσμο που
πολλοί βιάστηκαν να...
Ποιήματα και νανο-διηγήματα που «απελευθερώνονται» δημιουργώντας μια πορεία για συνάντηση, έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στο προσωπικό και το πολιτικό, το ιδιωτικό και το δημόσιο, το δύσπεπτο και το λυρικό. Μια συλλογή γεμάτη ειλικρίνεια, που μας προσκαλεί να αναρωτηθούμε πάνω στην εαυτή, σαν προϊόν πολιτισμικής δημιουργίας. Να αναρωτηθούμε πάνω στα σώματα, που επανασυγκροτούν τις κοινωνικές...
Ποιήματα και νανο-διηγήματα που «απελευθερώνονται» δημιουργώντας μια πορεία για συνάντηση, έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στο προσωπικό και το πολιτικό, το ιδιωτικό και το δημόσιο, το δύσπεπτο και το λυρικό. Μια συλλογή γεμάτη ειλικρίνεια, που μας προσκαλεί να αναρωτηθούμε πάνω στην εαυτή, σαν προϊόν πολιτισμικής δημιουργίας. Να αναρωτηθούμε πάνω στα σώματα, που επανασυγκροτούν τις κοινωνικές...