«Πενθώ, πενθώ μέρες τώρα / Το μολύβι μου από μόνο του έβγαλε φτερά και κάθε / και κάθε φορά που ένας λυγμός μου γινότανε λέξεις αυτό πετούσε μακριά μου». Στο ποίημά της «Δεν συνηθίζω», δηλώνει την άρνησή της να δεχτεί τη βία, τους πολέμους, αλλά και την αδυναμία της Ποίησης να κάνει κάτι δραστικό, για όλα αυτά. «Και συ, Ποίηση, πού χάθηκες; Ξεχάστηκες σαν υπνοβάτης, ανάμεσα σε άγραφες κόλλες;»....
«Πενθώ, πενθώ μέρες τώρα / Το μολύβι μου από μόνο του έβγαλε φτερά και κάθε / και κάθε φορά που ένας λυγμός μου γινότανε λέξεις αυτό πετούσε μακριά μου». Στο ποίημά της «Δεν συνηθίζω», δηλώνει την άρνησή της να δεχτεί τη βία, τους πολέμους, αλλά και την αδυναμία της Ποίησης να κάνει κάτι δραστικό, για όλα αυτά. «Και συ, Ποίηση, πού χάθηκες; Ξεχάστηκες σαν υπνοβάτης, ανάμεσα σε άγραφες κόλλες;»....
Ο ρομαντικός Hermann Hesse υποστήριζε ότι η μελέτη της Ιστορίας σημαίνει υποταγή στο χάος, με ταυτόχρονη διατήρηση της πίστεως στο νόημα και την τάξη. Πράγματι, η ιδεαλιστική παράδοση της γενέτειράς του, που θεμελίωσε γνωσιολογικά τον όρο “Φιλοσοφία της Ιστορίας”, κατέβαλλε κοπιώδεις προσπάθειες για να εντοπίσει -ή απλώς να προβάλει- λογικά σχήματα, αρχές και νόμους στην ατελεύτητη ροή των...
Ο ρομαντικός Hermann Hesse υποστήριζε ότι η μελέτη της Ιστορίας σημαίνει υποταγή στο χάος, με ταυτόχρονη διατήρηση της πίστεως στο νόημα και την τάξη. Πράγματι, η ιδεαλιστική παράδοση της γενέτειράς του, που θεμελίωσε γνωσιολογικά τον όρο “Φιλοσοφία της Ιστορίας”, κατέβαλλε κοπιώδεις προσπάθειες για να εντοπίσει -ή απλώς να προβάλει- λογικά σχήματα, αρχές και νόμους στην ατελεύτητη ροή των...
O Leo Strauss (1899-1973) συνιστά μία κρίσιμη μορφή μέσα στον κανόνα της Ηπειρωτικής Φιλοσοφίας. Η μακρά πορεία ενός γερμανoεβραίου από τη Βαϊμάρη στην Αμερική δεν σηματοδότησε μόνο το «τραύμα» της Γερμανίας και της Ευρώπης από την τραγική εμπειρία του ναζισμού, αλλά μεταπολεμικά στις ΗΠΑ, σε ένα υψηλό ακαδημαϊκό συγκείμενο, και τη μετάβαση της σύγχρονης πολιτικής επιστήμης από την...
O Leo Strauss (1899-1973) συνιστά μία κρίσιμη μορφή μέσα στον κανόνα της Ηπειρωτικής Φιλοσοφίας. Η μακρά πορεία ενός γερμανoεβραίου από τη Βαϊμάρη στην Αμερική δεν σηματοδότησε μόνο το «τραύμα» της Γερμανίας και της Ευρώπης από την τραγική εμπειρία του ναζισμού, αλλά μεταπολεμικά στις ΗΠΑ, σε ένα υψηλό ακαδημαϊκό συγκείμενο, και τη μετάβαση της σύγχρονης πολιτικής επιστήμης από την...
Ο τόμος που κρατάτε στα χέρια σας αποτελεί ένα πανόραμα της ποίησης της γραμμένης από άνδρες γεννημένους εντός του εικοστού αιώνα, με αρχή τον σπουδαίο Γιώργο Θέμελη. Αποτελεί οφειλόμενο -κατά κάποιον τρόπο -συμπλήρωμα του αντίστοιχου τόμου για τις γυναίκες, που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ζήτρος το 2020 με τον τίτλο >… Εξαρχής...
Ο τόμος που κρατάτε στα χέρια σας αποτελεί ένα πανόραμα της ποίησης της γραμμένης από άνδρες γεννημένους εντός του εικοστού αιώνα, με αρχή τον σπουδαίο Γιώργο Θέμελη. Αποτελεί οφειλόμενο -κατά κάποιον τρόπο -συμπλήρωμα του αντίστοιχου τόμου για τις γυναίκες, που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ζήτρος το 2020 με τον τίτλο >… Εξαρχής...
Το βιβλίο “Σοφοκλής Αντιγόνη” του Ι. Μπάρμπα περιλαμβάνει κείμενο κατά τις εκδόσεις Oxford, φιλολογική μετάφραση, σχόλια ποικίλα και ερμηνευτική προσέγγιση μορφής και περιεχομένου. Η τραγωδία αυτή και ο “Οιδίπους Τύραννος” θεωρούνται ως οι σημαντικότερες του Σοφοκλή. Η τραγωδία αρχίζει με τον διάλογο και τη σύγκρουση των δύο αδελφών, της Αντιγόνης και της Ισμήνης. Η Αντιγόνη μετά την ενημέρωση...
Το βιβλίο “Σοφοκλής Αντιγόνη” του Ι. Μπάρμπα περιλαμβάνει κείμενο κατά τις εκδόσεις Oxford, φιλολογική μετάφραση, σχόλια ποικίλα και ερμηνευτική προσέγγιση μορφής και περιεχομένου. Η τραγωδία αυτή και ο “Οιδίπους Τύραννος” θεωρούνται ως οι σημαντικότερες του Σοφοκλή. Η τραγωδία αρχίζει με τον διάλογο και τη σύγκρουση των δύο αδελφών, της Αντιγόνης και της Ισμήνης. Η Αντιγόνη μετά την ενημέρωση...
Για να αποβεί κάποιος ικανός χρήστης κάποιας επιστήμης πρέπει να εξέλθει από τον εαυτό του και να κοιτάξει το ερευνητικό αντικείμενο από ψηλά, να το παρατηρήσει αμερόληπτα χωρίς την παραπλανητική του υποκειμενικότητα. Η επιστημονική αντικειμενικότητα εξέρχεται από τον περιορισμό της ανθρώπινης υποκειμενικότητας....
Για να αποβεί κάποιος ικανός χρήστης κάποιας επιστήμης πρέπει να εξέλθει από τον εαυτό του και να κοιτάξει το ερευνητικό αντικείμενο από ψηλά, να το παρατηρήσει αμερόληπτα χωρίς την παραπλανητική του υποκειμενικότητα. Η επιστημονική αντικειμενικότητα εξέρχεται από τον περιορισμό της ανθρώπινης υποκειμενικότητας....
Υπάρχει άραγε ένα αμετάβλητο και αιώνιο Είναι πέρα από τα αισθητά όντα; Τα Μετά τα φυσικά είναι από τα σημαντικότερα έργα του Αριστοτέλη αλλά και της αρχαιότητας. Το έργο αναφέρεται στην αριστοτελική έρευνα για τις πρώτες αρχές από τις οποίες αντλούν τα όντα την ύπαρξή τους. Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι το πρώτο μεταφυσικό σύγγραμμα στην ιστορία. Τα βιβλία Μ-Ν ασκούν...
Υπάρχει άραγε ένα αμετάβλητο και αιώνιο Είναι πέρα από τα αισθητά όντα; Τα Μετά τα φυσικά είναι από τα σημαντικότερα έργα του Αριστοτέλη αλλά και της αρχαιότητας. Το έργο αναφέρεται στην αριστοτελική έρευνα για τις πρώτες αρχές από τις οποίες αντλούν τα όντα την ύπαρξή τους. Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι το πρώτο μεταφυσικό σύγγραμμα στην ιστορία. Τα βιβλία Μ-Ν ασκούν...
Ο Διόνυσος καταφθάνει στη Θήβα από την Ασία και διεκδικεί να επιβάλει τη λατρεία του στην Ελλάδα με αφετηρία τη γενέτειρα πόλη.
Ο χορός του δράματος αποτελείται από τις Βάκχες της Λυδίας που συντροφεύουν το θεό στο ταξίδι του.
Παράλληλα, έχουν σχηματιστεί τρεις θίασοι μαινάδων στον Κιθαιρώνα από όλες τις γυναίκες της Θήβας, στις οποίες ο Διόνυσος ενέβαλε μανία.
Εκεί μεταφέρεται...
Ο Διόνυσος καταφθάνει στη Θήβα από την Ασία και διεκδικεί να επιβάλει τη λατρεία του στην Ελλάδα με αφετηρία τη γενέτειρα πόλη.
Ο χορός του δράματος αποτελείται από τις Βάκχες της Λυδίας που συντροφεύουν το θεό στο ταξίδι του.
Παράλληλα, έχουν σχηματιστεί τρεις θίασοι μαινάδων στον Κιθαιρώνα από όλες τις γυναίκες της Θήβας, στις οποίες ο Διόνυσος ενέβαλε μανία.
Εκεί μεταφέρεται...
Είχε έρθει η ώρα του γέρου! Με μια δυνατή κραυγή ξεσκέπασα τελείως το φανάρι και μπήκα μ ένα σάλτο στο δωμάτιο. Εκείνος έβγαλε μια στριγγλιά - μια μόνο. Την επόμενη στιγμή το είχα πετάξει στο πάτωμα και είχα ρίξει το βαρύ κρεββάτι πάνω του. Έπειτα χαμογέλασα χαρούμενος, βλέποντας πως το έργο μου είχε επιτελεστεί μέχρις εκεί. Αλλά, για αρκετή ώρα, η καρδιά συνέχιζε να χτυπά μ έναν πνιχτό ήχο....
Είχε έρθει η ώρα του γέρου! Με μια δυνατή κραυγή ξεσκέπασα τελείως το φανάρι και μπήκα μ ένα σάλτο στο δωμάτιο. Εκείνος έβγαλε μια στριγγλιά - μια μόνο. Την επόμενη στιγμή το είχα πετάξει στο πάτωμα και είχα ρίξει το βαρύ κρεββάτι πάνω του. Έπειτα χαμογέλασα χαρούμενος, βλέποντας πως το έργο μου είχε επιτελεστεί μέχρις εκεί. Αλλά, για αρκετή ώρα, η καρδιά συνέχιζε να χτυπά μ έναν πνιχτό ήχο....