Σαράντα τέσσερα ποιήματα που αναφέρονται στην έκρηξη των καθημερινών σκέψεων και πράξεων, στην ατέλειωτη πορεία του ανθρώπου προς μια θετική ουτοπία, στην οποία ο έρωτας και ο απόηχός του, το όραμα για την ανασύνθεση ενός κόσμου που κατακερματίζεται, η αγωνία και η διάψευση σηματοδοτούν μια γενέθλια ελπίδα στις παρυφές του θαύματος και της πλήρωσης των αισθήσεων....
Σαράντα τέσσερα ποιήματα που αναφέρονται στην έκρηξη των καθημερινών σκέψεων και πράξεων, στην ατέλειωτη πορεία του ανθρώπου προς μια θετική ουτοπία, στην οποία ο έρωτας και ο απόηχός του, το όραμα για την ανασύνθεση ενός κόσμου που κατακερματίζεται, η αγωνία και η διάψευση σηματοδοτούν μια γενέθλια ελπίδα στις παρυφές του θαύματος και της πλήρωσης των αισθήσεων....
Πυξίδα και δρόμος. Δύο λέξεις που πυροδοτούν την περιπέτεια, την αναζήτηση, τον προσανατολισμό. Βήματα που ξεκουράζονται και συνεχίζουν. Εικόνες που παγώνουν και χάνονται στον χώρο, τον χρόνο, το όνειρο. Μια διαδρομή που δεν έχει τέλος μπροστά στην έλξη για το άγνωστο.Η νέα ποιητική συλλογή της Μίκας Ντάκα με τίτλο Η πυξίδα έδειχνε στον δρόμο απαρτίζεται από 44 ποιήματα που αποτυπώνουν την...
Πυξίδα και δρόμος. Δύο λέξεις που πυροδοτούν την περιπέτεια, την αναζήτηση, τον προσανατολισμό. Βήματα που ξεκουράζονται και συνεχίζουν. Εικόνες που παγώνουν και χάνονται στον χώρο, τον χρόνο, το όνειρο. Μια διαδρομή που δεν έχει τέλος μπροστά στην έλξη για το άγνωστο.Η νέα ποιητική συλλογή της Μίκας Ντάκα με τίτλο Η πυξίδα έδειχνε στον δρόμο απαρτίζεται από 44 ποιήματα που αποτυπώνουν την...
Το ξεπέρασα, έτσι νομίζω, όπως πολλά άλλα στη ζωή μου. Μετάνιωσα όμως που δεν άνοιξα το στόμα μου να του πω δυο λογάκια: Το ότι μεγαλώνω δε με κάνει ανήμπορη και ανίκανη. Δε με βάζει σε διαδικασία απόσυρσης αλλά συνειδητοποιημένης ευχαρίστησης. Έχω γνώση. Αυτήν που δεν είχα ούτε στα 20 ούτε στα 30 ούτε στα 40. Κάποτε με ρώτησε κάποιος: «Γιατί λες την ηλικία σου, αφού μικροδείχνεις;» Ξέρεις...
Το ξεπέρασα, έτσι νομίζω, όπως πολλά άλλα στη ζωή μου. Μετάνιωσα όμως που δεν άνοιξα το στόμα μου να του πω δυο λογάκια: Το ότι μεγαλώνω δε με κάνει ανήμπορη και ανίκανη. Δε με βάζει σε διαδικασία απόσυρσης αλλά συνειδητοποιημένης ευχαρίστησης. Έχω γνώση. Αυτήν που δεν είχα ούτε στα 20 ούτε στα 30 ούτε στα 40. Κάποτε με ρώτησε κάποιος: «Γιατί λες την ηλικία σου, αφού μικροδείχνεις;» Ξέρεις...
Η πρώτη ποιητική συλλογή, Αντί αδράνειας, της Δώρας Λαϊνά, αποτελείται από τριάντα εννέα ποιήματα βιωματικού χαρακτήρα, στην οποία προβάλλεται η δράση της ψυχής έναντι της αδράνειας του νου. Ένα ταξίδι ανακάλυψης, όπου τα συναισθήματα σαν άλλα στοιχεία της φύσης συντροφεύουν τους στίχους και τους μετουσιώνουν σε δυναμικές εικόνες, τις οποίες καλούμαστε να εξερευνήσουμε, να ταυτιστούμε ίσως, και...
Η πρώτη ποιητική συλλογή, Αντί αδράνειας, της Δώρας Λαϊνά, αποτελείται από τριάντα εννέα ποιήματα βιωματικού χαρακτήρα, στην οποία προβάλλεται η δράση της ψυχής έναντι της αδράνειας του νου. Ένα ταξίδι ανακάλυψης, όπου τα συναισθήματα σαν άλλα στοιχεία της φύσης συντροφεύουν τους στίχους και τους μετουσιώνουν σε δυναμικές εικόνες, τις οποίες καλούμαστε να εξερευνήσουμε, να ταυτιστούμε ίσως, και...
Σ αυτό το αφιερωμένο στην Αγάπη βιβλίο-υφάδι, η Παρασκευή (Βούλα) Ν. Βερώνη εξακολουθεί να κινείται στον κυκλαδίτικο χώρο και συγκεκριμένα στη Μύκονο, τη γενέτειρά της, και στη γειτονική Νάξο. Με τα νήματα-στίχους της υφαίνει περιγραφές των ευφρόσυνων κι ενίοτε επώδυνων φάσεων και εκφάνσεων της αγάπης, διανθίζοντάς τες με εικόνες που αντλούνται από το φυσικό και αρχιτεκτονικό κάλλος των δύο...
Σ αυτό το αφιερωμένο στην Αγάπη βιβλίο-υφάδι, η Παρασκευή (Βούλα) Ν. Βερώνη εξακολουθεί να κινείται στον κυκλαδίτικο χώρο και συγκεκριμένα στη Μύκονο, τη γενέτειρά της, και στη γειτονική Νάξο. Με τα νήματα-στίχους της υφαίνει περιγραφές των ευφρόσυνων κι ενίοτε επώδυνων φάσεων και εκφάνσεων της αγάπης, διανθίζοντάς τες με εικόνες που αντλούνται από το φυσικό και αρχιτεκτονικό κάλλος των δύο...
Εμπειρίες που ωριμάζουν στη σκέψη, πέφτουν και προσγειώνονται στις σελίδες, γίνονται λίπασμα, φυτρώνουν νέοι συλλογισμοί που με τη σειρά τους αναρριχώνται στην εξελικτική πορεία της ζωής, βρίσκουν κάποιο άνοιγμα και πετάνε μακριά, για να μεταφέρουν τη γνώση στο επόμενο βίωμα. Έτσι, ως φύλλα και φτερά λειτουργούν αυτά εδώ τα ποιητικά πεζά, τα πεζά ποιήματα και τα εικαστικά στιγμιότυπα. Χωρίς...
Εμπειρίες που ωριμάζουν στη σκέψη, πέφτουν και προσγειώνονται στις σελίδες, γίνονται λίπασμα, φυτρώνουν νέοι συλλογισμοί που με τη σειρά τους αναρριχώνται στην εξελικτική πορεία της ζωής, βρίσκουν κάποιο άνοιγμα και πετάνε μακριά, για να μεταφέρουν τη γνώση στο επόμενο βίωμα. Έτσι, ως φύλλα και φτερά λειτουργούν αυτά εδώ τα ποιητικά πεζά, τα πεζά ποιήματα και τα εικαστικά στιγμιότυπα. Χωρίς...
Είκοσι εφτά μικρές ιστορίες.
Πρόσωπα που έφυγαν, που ξεριζώθηκαν απ’ τη μανία της μοίρας. Έρωτες που άνθισαν. Έρωτες που δεν πρόλαβαν να γεννηθούν.
Από εκείνη που δεν χόρεψε και στάθηκε απέναντι στους άγραφους νόμους του τόπου της μέχρι το ουράνιο τόξο όπου συναντούσε ο φτεροπόδαρος την κόρη του, από τον πρωτόπλαστο και την κυρία Ποθητή μέχρι την Κίρκη και τον Ρόκι, από την Αγιά στην Αμοργό...
Είκοσι εφτά μικρές ιστορίες.
Πρόσωπα που έφυγαν, που ξεριζώθηκαν απ’ τη μανία της μοίρας. Έρωτες που άνθισαν. Έρωτες που δεν πρόλαβαν να γεννηθούν.
Από εκείνη που δεν χόρεψε και στάθηκε απέναντι στους άγραφους νόμους του τόπου της μέχρι το ουράνιο τόξο όπου συναντούσε ο φτεροπόδαρος την κόρη του, από τον πρωτόπλαστο και την κυρία Ποθητή μέχρι την Κίρκη και τον Ρόκι, από την Αγιά στην Αμοργό...
Την πρώτη δεκαετία του 20. αιώνα μέλη του Αδερφάτου της Κωνσταντινούπολης, που ίδρυσε ο Φώτης Φωτιάδης, δημοσιεύουν παραμύθια στον Νουμά. Στοχεύουν στον εκπαιδευτικό δημοτικισμό και προκρίνουν κυρίως το λαϊκό παραμύθι.
Η παραγωγή παραμυθιών στο πλαίσιο της Παιδικής Βιβλιοθήκης του Εκπαιδευτικού Ομίλου, μέσα στη δεύτερη δεκαετία του 20. αιώνα, χαρακτηρίζεται από μια μετατόπιση του ενδιαφέροντος...
Την πρώτη δεκαετία του 20. αιώνα μέλη του Αδερφάτου της Κωνσταντινούπολης, που ίδρυσε ο Φώτης Φωτιάδης, δημοσιεύουν παραμύθια στον Νουμά. Στοχεύουν στον εκπαιδευτικό δημοτικισμό και προκρίνουν κυρίως το λαϊκό παραμύθι.
Η παραγωγή παραμυθιών στο πλαίσιο της Παιδικής Βιβλιοθήκης του Εκπαιδευτικού Ομίλου, μέσα στη δεύτερη δεκαετία του 20. αιώνα, χαρακτηρίζεται από μια μετατόπιση του ενδιαφέροντος...
Η νέα ποιητική συλλογή, Εκρήγνυμαι, της Αντιγόνης Κατσαδήμα αποτελείται από σαράντα οκτώ ποιήματα, που είναι προϊόντα παρατήρησης του κόσμου και του αστικού τοπίου καθώς και συνομιλίας μαζί τους. Ενώ ο κόσμος ως έννοια αποκτά πολιτικές, κοινωνικές και υπαρξιακές διαστάσεις, η γραπτή απόδοσή του λειτουργεί ως απόσταγμα, στο οποίο η ποιητική γλώσσα έχει παρέμβει για να το διαποτίσει με τη δική...
Η νέα ποιητική συλλογή, Εκρήγνυμαι, της Αντιγόνης Κατσαδήμα αποτελείται από σαράντα οκτώ ποιήματα, που είναι προϊόντα παρατήρησης του κόσμου και του αστικού τοπίου καθώς και συνομιλίας μαζί τους. Ενώ ο κόσμος ως έννοια αποκτά πολιτικές, κοινωνικές και υπαρξιακές διαστάσεις, η γραπτή απόδοσή του λειτουργεί ως απόσταγμα, στο οποίο η ποιητική γλώσσα έχει παρέμβει για να το διαποτίσει με τη δική...
Η παρούσα έκδοση απευθύνεται στο ευρύ αναγνωστικό κοινό και για τον λόγο αυτόν τα περισσότερα επιγράμματα που επιλέχθηκαν είναι σατιρικά προκαλώντας ακόμα και σήμερα το γέλιο ή έστω το χαμόγελό μας.
Ο Μαρτιάλης έφερε το λατινικό επίγραμμα στην τελειότητα. Έγραψε πάνω από 1500 επιγράμματα, τα περισσότερα από τα οποία αναφέρονται σε αυτοκράτορες, αξιωματούχους, συγγραφείς, φιλοσόφους, δικηγόρους,...
Η παρούσα έκδοση απευθύνεται στο ευρύ αναγνωστικό κοινό και για τον λόγο αυτόν τα περισσότερα επιγράμματα που επιλέχθηκαν είναι σατιρικά προκαλώντας ακόμα και σήμερα το γέλιο ή έστω το χαμόγελό μας.
Ο Μαρτιάλης έφερε το λατινικό επίγραμμα στην τελειότητα. Έγραψε πάνω από 1500 επιγράμματα, τα περισσότερα από τα οποία αναφέρονται σε αυτοκράτορες, αξιωματούχους, συγγραφείς, φιλοσόφους, δικηγόρους,...
Ο Γρηγόρης ήταν πολύ ερωτευμένος μαζί μου. Εγώ πάλι, όσες προσπάθειες και αν έκανα, δεν κατάφερα να τον θελήσω ποτέ. Και πώς να γινόταν αυτό; Με τι προσόντα; Τις γλύκες τις έκανε όταν ήταν μαστουρωμένος, γιατί όταν έπινε τσίπουρο, αγρίευε. Ένα βράδυ, από τα πολλά, μπήκε μέσα στο σπίτι τρεκλίζοντας και βρωμώντας τσίπουρο και χασίσι. Εγώ κοιμόμουν στο κρεβάτι με το παιδί. Τραβάει το πάπλωμα και...
Ο Γρηγόρης ήταν πολύ ερωτευμένος μαζί μου. Εγώ πάλι, όσες προσπάθειες και αν έκανα, δεν κατάφερα να τον θελήσω ποτέ. Και πώς να γινόταν αυτό; Με τι προσόντα; Τις γλύκες τις έκανε όταν ήταν μαστουρωμένος, γιατί όταν έπινε τσίπουρο, αγρίευε. Ένα βράδυ, από τα πολλά, μπήκε μέσα στο σπίτι τρεκλίζοντας και βρωμώντας τσίπουρο και χασίσι. Εγώ κοιμόμουν στο κρεβάτι με το παιδί. Τραβάει το πάπλωμα και...