Η θερμοκρασία ανεβαίνει, οι πάγοι λιώνουν, οι ωκεανοί διαστέλλονται. Τεράστιες ποσότητες υδάτων κατακλύζουν την ξηρά, ολόκληρες πολιτείες καταποντίζονται. Ο ήρωας του βιβλίου, σαν άλλος Νώε, επιβιώνει εξήντα περίπου μέρες, αφού έρχεται αντιμέτωπος με ποικίλα πρακτικά, υπαρξιακά και ηθικά ζητήματα. Στην Κιβωτό του, εκτός από τον σκύλο τουτον Παρασκευά, τον συντροφεύουν συγγραφείς, στοχαστές και...
Η θερμοκρασία ανεβαίνει, οι πάγοι λιώνουν, οι ωκεανοί διαστέλλονται. Τεράστιες ποσότητες υδάτων κατακλύζουν την ξηρά, ολόκληρες πολιτείες καταποντίζονται. Ο ήρωας του βιβλίου, σαν άλλος Νώε, επιβιώνει εξήντα περίπου μέρες, αφού έρχεται αντιμέτωπος με ποικίλα πρακτικά, υπαρξιακά και ηθικά ζητήματα. Στην Κιβωτό του, εκτός από τον σκύλο τουτον Παρασκευά, τον συντροφεύουν συγγραφείς, στοχαστές και...
To Ανεπιτήρητο Παραγωγικό Ζώο –του οποίου την ιστορία θα μάθουμε σε άλλο βιβλίο– γυρνά νύχτα στους δρόμους μιας πολιτείας σε παρακμή, ώσπου χάνει τον δρόμο για το σπίτι του. Το κλείνουν στο Απομονωτήριο, ένα ίδρυμα για την ενδυνάμωση λοιμυπόπτων ζώων με ιδιαιτερότητες. Κάθε νύχτα και άλλο ζώο παίρνει τον λόγο και διηγείται την ιστορία του άγριου βασανισμού του. Αφηγούνται βίαιες ιστορίες από...
To Ανεπιτήρητο Παραγωγικό Ζώο –του οποίου την ιστορία θα μάθουμε σε άλλο βιβλίο– γυρνά νύχτα στους δρόμους μιας πολιτείας σε παρακμή, ώσπου χάνει τον δρόμο για το σπίτι του. Το κλείνουν στο Απομονωτήριο, ένα ίδρυμα για την ενδυνάμωση λοιμυπόπτων ζώων με ιδιαιτερότητες. Κάθε νύχτα και άλλο ζώο παίρνει τον λόγο και διηγείται την ιστορία του άγριου βασανισμού του. Αφηγούνται βίαιες ιστορίες από...
Θ’ απολογηθεί κανείς για το σταφύλι;
Πώς γίνεται ο ίδιος Θεός να δημιούργησε
το σταφύλι και τον άνθρωπο
το τέλειο και το ατελές
τη μέθη και την προδοσία;
Πώς γίνεται να νόθεψε με αίμα το κρασί;
Στα σίγουρα δύο θεοί υπάρχουν
ο ένας κοιμάται τον ύπνο μου
ο άλλος ερωτεύεται τα κορίτσια μου.
Πρέπει να βρω μια επανάληψη
να επιβεβαιώσω την ύπαρξή μου....
Θ’ απολογηθεί κανείς για το σταφύλι;
Πώς γίνεται ο ίδιος Θεός να δημιούργησε
το σταφύλι και τον άνθρωπο
το τέλειο και το ατελές
τη μέθη και την προδοσία;
Πώς γίνεται να νόθεψε με αίμα το κρασί;
Στα σίγουρα δύο θεοί υπάρχουν
ο ένας κοιμάται τον ύπνο μου
ο άλλος ερωτεύεται τα κορίτσια μου.
Πρέπει να βρω μια επανάληψη
να επιβεβαιώσω την ύπαρξή μου....
Τίποτε δεν περνά κανένας όγκος
Δεν θεραπεύεται χάπια ματζούνια
Oροί ενέσεις χημειοθεραπείες
Oμοιοπαθητική
Ευρώπη Ευρώπη
Είσαι η αρρώστια που γιατρειά δεν παίρνει
Είσαι η ασθένεια που δεν καταλήγει
Η πιο αυτοάνοση πάθηση απ’ όλες
Ο ιός ο πιο ραγδαίος του πλανήτη
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΒΛΙΟ μοιράζονται τρία ανεξάρτητα μεταξύ τους έργα, γραμμένα τη διετία 2022-2023. Το...
Τίποτε δεν περνά κανένας όγκος
Δεν θεραπεύεται χάπια ματζούνια
Oροί ενέσεις χημειοθεραπείες
Oμοιοπαθητική
Ευρώπη Ευρώπη
Είσαι η αρρώστια που γιατρειά δεν παίρνει
Είσαι η ασθένεια που δεν καταλήγει
Η πιο αυτοάνοση πάθηση απ’ όλες
Ο ιός ο πιο ραγδαίος του πλανήτη
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΒΛΙΟ μοιράζονται τρία ανεξάρτητα μεταξύ τους έργα, γραμμένα τη διετία 2022-2023. Το...
Επτά αλληλένδετα διηγήματα, με το τέλος του καθενός να δίνει το λάκτισμα για την εκκίνηση του επόμενου. Οι κεντρικοί ήρωες, παίκτες γύρω απ’ το ίδιο τραπέζι αλλά και αθύρματα της Τύχης και του Χρόνου, είναι δεμένοι τόσο μεταξύ τους όσο και με το περιβάλλον με ορατά ή αόρατα νήματα. Έτσι, κάθε πτώση προκαλεί ένα κύμα νέων αλυσιδωτών πτώσεων που άλλοτε είναι καταστροφικές και άλλοτε γίνονται...
Επτά αλληλένδετα διηγήματα, με το τέλος του καθενός να δίνει το λάκτισμα για την εκκίνηση του επόμενου. Οι κεντρικοί ήρωες, παίκτες γύρω απ’ το ίδιο τραπέζι αλλά και αθύρματα της Τύχης και του Χρόνου, είναι δεμένοι τόσο μεταξύ τους όσο και με το περιβάλλον με ορατά ή αόρατα νήματα. Έτσι, κάθε πτώση προκαλεί ένα κύμα νέων αλυσιδωτών πτώσεων που άλλοτε είναι καταστροφικές και άλλοτε γίνονται...
ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΣΗΜΑΙΝΕΙ καταγράφω τα πολλαπλά σενάρια της φαντασίας για κάτι που πρόκειται να γίνει. Όσο είμαστε στην αρχή, υπάρχει η ελευθερία της δοκιμής – διαφορετικές εκδοχές οδηγούν σε διαφορετικές πορείες. Σταδιακά όμως καλούμαστε να επιλέξουμε.
Αν το σχέδιο προορίζεται για κήπο, τότε όλα γίνονται ακόμα πιο ρευστά. Η πρώτη ύλη αλλάζει χρώμα και πρόσωπα, γίνεται σώμα που ανθίζει και ερημώνει στο...
ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΣΗΜΑΙΝΕΙ καταγράφω τα πολλαπλά σενάρια της φαντασίας για κάτι που πρόκειται να γίνει. Όσο είμαστε στην αρχή, υπάρχει η ελευθερία της δοκιμής – διαφορετικές εκδοχές οδηγούν σε διαφορετικές πορείες. Σταδιακά όμως καλούμαστε να επιλέξουμε.
Αν το σχέδιο προορίζεται για κήπο, τότε όλα γίνονται ακόμα πιο ρευστά. Η πρώτη ύλη αλλάζει χρώμα και πρόσωπα, γίνεται σώμα που ανθίζει και ερημώνει στο...
ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ της γερμανόφωνης λογοτεχνίας, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα, το απόκοσμο επηρεάζει δραστικά την αποτύπωση της πραγματικότητας. Αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό μοιράζονται τα διηγήματα που συναπαρτίζουν το βιβλίο: και στα τρία κάτι απόκοσμο εισβάλλει σε ένα κατά τα λοιπά ρεαλιστικό περιβάλλον, χωρίς να προσφέρεται ωστόσο η δυνατότητα λογικής εξήγησης. Κατ’ αυτόν τον...
ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ της γερμανόφωνης λογοτεχνίας, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα, το απόκοσμο επηρεάζει δραστικά την αποτύπωση της πραγματικότητας. Αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό μοιράζονται τα διηγήματα που συναπαρτίζουν το βιβλίο: και στα τρία κάτι απόκοσμο εισβάλλει σε ένα κατά τα λοιπά ρεαλιστικό περιβάλλον, χωρίς να προσφέρεται ωστόσο η δυνατότητα λογικής εξήγησης. Κατ’ αυτόν τον...
ΘΕΜΑ ΜΟΥ και πάλι ο χρόνος. Η γραφή με βοηθάει να καταλάβω καλύτερα τη ζωή, με όλες τις αποχρώσεις και τις αντιφάσεις της, τόσο τη δική μου όσο και των άλλων.
Η ματιά μου εστιάζει στο διαφορετικό ή στο πρωτότυπο αλλά και στην κοινοτοπία, απ? όπου μπορεί να αντλήσει κανείς τη σοφία της καθημερινότητας. Η διάθεση, και κατ’ επέκταση η οπτική μου γωνία, παραμένει νηφάλια, εξεταστική, ειρωνική,...
ΘΕΜΑ ΜΟΥ και πάλι ο χρόνος. Η γραφή με βοηθάει να καταλάβω καλύτερα τη ζωή, με όλες τις αποχρώσεις και τις αντιφάσεις της, τόσο τη δική μου όσο και των άλλων.
Η ματιά μου εστιάζει στο διαφορετικό ή στο πρωτότυπο αλλά και στην κοινοτοπία, απ? όπου μπορεί να αντλήσει κανείς τη σοφία της καθημερινότητας. Η διάθεση, και κατ’ επέκταση η οπτική μου γωνία, παραμένει νηφάλια, εξεταστική, ειρωνική,...
ΕΝΤΟΝΑ ΠΑΘΗ και ακραία αισθήματα –έρωτας, ζήλια, θλίψη, τάση για αυτοκτονία– διασταυρώνονται, στο μυθιστόρημα της Αγγέλας Καστρινάκη, με μια προσπάθεια κατανόησης του εαυτού και των άλλων μέσα από τη λογική ανάλυση. Σχέσεις στήνονται και σχέσεις διαλύονται. Πρόσωπα διεκδικούν την ευτυχία τους και άλλα προσπαθούν να αντέξουν τις διαψεύσεις. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες και στις πιο...
ΕΝΤΟΝΑ ΠΑΘΗ και ακραία αισθήματα –έρωτας, ζήλια, θλίψη, τάση για αυτοκτονία– διασταυρώνονται, στο μυθιστόρημα της Αγγέλας Καστρινάκη, με μια προσπάθεια κατανόησης του εαυτού και των άλλων μέσα από τη λογική ανάλυση. Σχέσεις στήνονται και σχέσεις διαλύονται. Πρόσωπα διεκδικούν την ευτυχία τους και άλλα προσπαθούν να αντέξουν τις διαψεύσεις. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες και στις πιο...
Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗ είναι υπάλληλος σε διαφημιστικό γραφείο, σύζυγος λογιστή και μητέρα δύο παιδιών στην Αθήνα της δεκαετίας του ’90, πριν από την οικονομική κρίση και με τους οικονομικούς μετανάστες να έχουν μόλις έλθει από την Αλβανία.
Ένα όνομα δεν είναι ωστόσο παρά ένα προσωπείο. Ποιά είναι στ’ αλήθεια η Μαργαρίτα;
Αυτή είναι η παράδοξη ιστορία της. Μια ιστορία για το αίνιγμα της...
Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗ είναι υπάλληλος σε διαφημιστικό γραφείο, σύζυγος λογιστή και μητέρα δύο παιδιών στην Αθήνα της δεκαετίας του ’90, πριν από την οικονομική κρίση και με τους οικονομικούς μετανάστες να έχουν μόλις έλθει από την Αλβανία.
Ένα όνομα δεν είναι ωστόσο παρά ένα προσωπείο. Ποιά είναι στ’ αλήθεια η Μαργαρίτα;
Αυτή είναι η παράδοξη ιστορία της. Μια ιστορία για το αίνιγμα της...
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για ιστορίες ανάμνησης που έχουν ως έναυσμά τους ενθυμήματα από οικείους νεκρούς ή, γενικότερα, για ιστορίες ελεγειακές που αφορούν τη μοίρα ανθρώπων και ζώων. […]
Η ερήμωση και το ξερίζωμα περνούν ως αισθήσεις ψυχικές σε όλα σχεδόν τα διηγήματα του «Θησαυρού των αηδονιών». Ο παιδικός παράδεισος των αγροικιών στα πέριξ του προπολεμικού Πύργου, που καταστρέφεται με τον πόλεμο του ’40...
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για ιστορίες ανάμνησης που έχουν ως έναυσμά τους ενθυμήματα από οικείους νεκρούς ή, γενικότερα, για ιστορίες ελεγειακές που αφορούν τη μοίρα ανθρώπων και ζώων. […]
Η ερήμωση και το ξερίζωμα περνούν ως αισθήσεις ψυχικές σε όλα σχεδόν τα διηγήματα του «Θησαυρού των αηδονιών». Ο παιδικός παράδεισος των αγροικιών στα πέριξ του προπολεμικού Πύργου, που καταστρέφεται με τον πόλεμο του ’40...
Στις σελίδες αυτού του βιβλίου, αναμειγνύονται όλα σχεδόν τα είδη του λόγου, καταργώντας τα μεταξύ τους όρια. Το παραμύθι σμίγει με το δοκίμιο, το δοκίμιο με την ποίηση, η ποίηση με τη φυσική ιστορία... Πραγματικά όντα γίνονται φανταστικά, αφηρημένες έννοιες, αντικείμενα και φυσικά φαινόμενα αποκτούν ιδιότητες όντων, τέρατα εξανθρωπίζονται, άνθρωποι τερατοποιούνται, το ζωικό και το φυτικό...
Στις σελίδες αυτού του βιβλίου, αναμειγνύονται όλα σχεδόν τα είδη του λόγου, καταργώντας τα μεταξύ τους όρια. Το παραμύθι σμίγει με το δοκίμιο, το δοκίμιο με την ποίηση, η ποίηση με τη φυσική ιστορία... Πραγματικά όντα γίνονται φανταστικά, αφηρημένες έννοιες, αντικείμενα και φυσικά φαινόμενα αποκτούν ιδιότητες όντων, τέρατα εξανθρωπίζονται, άνθρωποι τερατοποιούνται, το ζωικό και το φυτικό...
Στο βιβλίο «Μικρές ιστορίες για την Ευρώπη» του Παναγιώτη Κορλίρα φιλοξενούνται δοκίμια γύρω από το θέμα της ευρωπαϊκής ταυτότητας. Χωρίς κάποια γραμμική εξέλιξη, η πορεία προς τη διαμόρφωση μιας ευρωπαϊκής αυτοσυνείδησης παρουσίασε πολλές διακυμάνσεις, περνώντας από περιόδους σύγκλισης και συναινέσεων σε περιόδους με έντονες αντιπαλότητες και δραματικές συγκρούσεις, ενώ στις μέρες μας έχει...
Στο βιβλίο «Μικρές ιστορίες για την Ευρώπη» του Παναγιώτη Κορλίρα φιλοξενούνται δοκίμια γύρω από το θέμα της ευρωπαϊκής ταυτότητας. Χωρίς κάποια γραμμική εξέλιξη, η πορεία προς τη διαμόρφωση μιας ευρωπαϊκής αυτοσυνείδησης παρουσίασε πολλές διακυμάνσεις, περνώντας από περιόδους σύγκλισης και συναινέσεων σε περιόδους με έντονες αντιπαλότητες και δραματικές συγκρούσεις, ενώ στις μέρες μας έχει...