20 χρόνια! Τα «Καθημερινά» εξακολουθούν και γράφουν ιστορία κάθε μέρα τόσο ηλεκτρονικά όσο και εντύπως. Η κυοφορία τους κράτησε ένα πενθήμερο και είδαν τα πρώτα τυπογραφικά στοιχεία να τα απαθανατίζουν στις 15 Σεπτεμβρίου 1987στον πάλαι ποτέ «Χιακό Λαό». Μια εφημερίδα που κυριαρχούσε στον έντυπο χώρο εκείνης της εποχής. Η συνεννόηση με τον τότε διευθυντή της το συγχωρεμένο Αλέκο Μάλη κατέληξε...
20 χρόνια! Τα «Καθημερινά» εξακολουθούν και γράφουν ιστορία κάθε μέρα τόσο ηλεκτρονικά όσο και εντύπως. Η κυοφορία τους κράτησε ένα πενθήμερο και είδαν τα πρώτα τυπογραφικά στοιχεία να τα απαθανατίζουν στις 15 Σεπτεμβρίου 1987στον πάλαι ποτέ «Χιακό Λαό». Μια εφημερίδα που κυριαρχούσε στον έντυπο χώρο εκείνης της εποχής. Η συνεννόηση με τον τότε διευθυντή της το συγχωρεμένο Αλέκο Μάλη κατέληξε...
Ανέκαθεν είχα την απορία πώς έζησαν οι άνθρωποι πριν από µας, κάτω από ποιες συνθήκες µεγάλωσαν, τι απασχολούσε τους παππούδες και τις γιαγιάδες µας.
Άνθρωποι που δεν µπορούν να µιλήσουν, που όµως έβλεπαν την ίδια θάλασσα µε µας, περπάτησαν στους ίδιους δρόµους, γεύονταν τους ίδιους καρπούς, είχαν τα δικά τους βάσανα και καηµούς, έζησαν, γλέντησαν, πόνεσαν, ανάθρεψαν παιδιά, άλλοι έφυγαν...
Ανέκαθεν είχα την απορία πώς έζησαν οι άνθρωποι πριν από µας, κάτω από ποιες συνθήκες µεγάλωσαν, τι απασχολούσε τους παππούδες και τις γιαγιάδες µας.
Άνθρωποι που δεν µπορούν να µιλήσουν, που όµως έβλεπαν την ίδια θάλασσα µε µας, περπάτησαν στους ίδιους δρόµους, γεύονταν τους ίδιους καρπούς, είχαν τα δικά τους βάσανα και καηµούς, έζησαν, γλέντησαν, πόνεσαν, ανάθρεψαν παιδιά, άλλοι έφυγαν...
Τιμώντας τη μνήμη του Φώτη Αγγουλέ, 60 χρόνια από τον θάνατό του και 90 χρόνια από την κυκλοφορία της πρώτης ποιητικής του συλλογής, πραγματοποιούμε την ανατύπωσή της....
Τιμώντας τη μνήμη του Φώτη Αγγουλέ, 60 χρόνια από τον θάνατό του και 90 χρόνια από την κυκλοφορία της πρώτης ποιητικής του συλλογής, πραγματοποιούμε την ανατύπωσή της....
Όταν πρωτοέφυγα από το νησί μας για τις σπουδές μου σε ξένη χώρα, συναντήθηκα και συναναστράφηκα με παιδιά από όλη την Ελλάδα και όχι μόνο. Άλλοι από χωριά και άλλοι από πόλεις. Καθένας κουβαλούσε στην ομιλία του και
στην προφορά του τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γλώσσας του τόπου του, καθώς και τις συνήθειες. Επόμενο ήταν να μην ακούγονται οι ντόπιες λέξεις της ιδιαίτερης του καθενός...
Όταν πρωτοέφυγα από το νησί μας για τις σπουδές μου σε ξένη χώρα, συναντήθηκα και συναναστράφηκα με παιδιά από όλη την Ελλάδα και όχι μόνο. Άλλοι από χωριά και άλλοι από πόλεις. Καθένας κουβαλούσε στην ομιλία του και
στην προφορά του τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γλώσσας του τόπου του, καθώς και τις συνήθειες. Επόμενο ήταν να μην ακούγονται οι ντόπιες λέξεις της ιδιαίτερης του καθενός...
Ακόμη ένα βιβλίο για την «μουσική επιστήμη» της αυτοκρατορίας της Κωνσταντινούπολης και των μετά από αυτήν, ίσαμε σήμερα, χρόνων, την
ψαλτική τέχνη των ορθόδοξων ναών. Ένα έργο που εξετάζει λεπτομερώς και παρουσιάζει εναργώς την Διαχρονική συμβολή της νήσου Χίου στην ανάπτυξη και εξέλιξη της Ψαλτικής τέχνης (ΙΔ’-α’ ήμισυ ΙΘ’ αι.)....
Ακόμη ένα βιβλίο για την «μουσική επιστήμη» της αυτοκρατορίας της Κωνσταντινούπολης και των μετά από αυτήν, ίσαμε σήμερα, χρόνων, την
ψαλτική τέχνη των ορθόδοξων ναών. Ένα έργο που εξετάζει λεπτομερώς και παρουσιάζει εναργώς την Διαχρονική συμβολή της νήσου Χίου στην ανάπτυξη και εξέλιξη της Ψαλτικής τέχνης (ΙΔ’-α’ ήμισυ ΙΘ’ αι.)....
Το χρονολογικό ιστορικό της Κατοχής περιλαμβάνεται στη «Ζωή στην Κατοχή» που προηγήθηκε. Όμως ήταν αδύνατο να περιληφθούν και πολλές άλλες περιπτώσεις που βασίζονταν σε μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων. Σκέφτηκα λοιπόν ότι θα μπορούσε να εκδοθεί ένα δεύτερο συμπληρωματικό βιβλίο προκειμένου να καλυφθεί επαρκώς εκείνη η τετραετία. Μια τετραετία που είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον λόγω όλων όσα λάβαιναν...
Το χρονολογικό ιστορικό της Κατοχής περιλαμβάνεται στη «Ζωή στην Κατοχή» που προηγήθηκε. Όμως ήταν αδύνατο να περιληφθούν και πολλές άλλες περιπτώσεις που βασίζονταν σε μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων. Σκέφτηκα λοιπόν ότι θα μπορούσε να εκδοθεί ένα δεύτερο συμπληρωματικό βιβλίο προκειμένου να καλυφθεί επαρκώς εκείνη η τετραετία. Μια τετραετία που είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον λόγω όλων όσα λάβαιναν...
Το έργο αυτό αποτελεί συμβολή στην ιστορία της ιστιοφόρου ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, κατά την περίοδο 1453-1850. Είναι προϊόν μακροχρόνιας έρευνας από ελληνικές, τουρκικές και βενετικές πηγές, καθώς και από αξιόπιστα περιηγητικά κείμενα. Αποτελεί συνέχεια της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια διδακτορικής διατριβής με θέμα «Οθωμανικά ναυπηγεία στον παραδοσιακό ελληνικό χώρο», υπό την...
Το έργο αυτό αποτελεί συμβολή στην ιστορία της ιστιοφόρου ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, κατά την περίοδο 1453-1850. Είναι προϊόν μακροχρόνιας έρευνας από ελληνικές, τουρκικές και βενετικές πηγές, καθώς και από αξιόπιστα περιηγητικά κείμενα. Αποτελεί συνέχεια της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια διδακτορικής διατριβής με θέμα «Οθωμανικά ναυπηγεία στον παραδοσιακό ελληνικό χώρο», υπό την...
Ο Τούκος ο Συρταρωτός αγνοείται. Η σκοτεινή μαγεία εξαπλώνεται σταδιακά και ο Τσεχούδος με τον Νούλη και την υπόλοιπη παρέα θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις, αλήθειες για τον κόσμο μα πάνω από όλα θα σαλπάρουν με πλοίο τον “Τσεχολλανδό” πέρα από την μαγευτική Σοράλτια. Τι κρύβει άραγε το συρτάρι; Τι μυστικά κουβαλά ο Τούκος και ποιος θα συνθέσει πρώτος το πεντάγραμμο της μουσικής;...
Ο Τούκος ο Συρταρωτός αγνοείται. Η σκοτεινή μαγεία εξαπλώνεται σταδιακά και ο Τσεχούδος με τον Νούλη και την υπόλοιπη παρέα θα έρθουν αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις, αλήθειες για τον κόσμο μα πάνω από όλα θα σαλπάρουν με πλοίο τον “Τσεχολλανδό” πέρα από την μαγευτική Σοράλτια. Τι κρύβει άραγε το συρτάρι; Τι μυστικά κουβαλά ο Τούκος και ποιος θα συνθέσει πρώτος το πεντάγραμμο της μουσικής;...
Στη δεκαετία του 70 ένα μικρό κορίτσι γνωρίζει τον κόσμο στο ακριτικό νησί της Χίου. Κάτω από την ομπρέλα περισσής αγάπης από την οικογένεια και τον περίγυρο του ζει καθημερινά γεγονότα που του ανοίγουν διάπλατα διάφορα παράθυρα. Παράθυρα για να ατενίζει τη θάλασσα απέναντι από το σπίτι του, να παρατηρεί τους μύλους στα Ταμπάκικα, να χαίρεται τα παιχνίδια με τα γειτονόπουλα, να απολαμβάνει τις...
Στη δεκαετία του 70 ένα μικρό κορίτσι γνωρίζει τον κόσμο στο ακριτικό νησί της Χίου. Κάτω από την ομπρέλα περισσής αγάπης από την οικογένεια και τον περίγυρο του ζει καθημερινά γεγονότα που του ανοίγουν διάπλατα διάφορα παράθυρα. Παράθυρα για να ατενίζει τη θάλασσα απέναντι από το σπίτι του, να παρατηρεί τους μύλους στα Ταμπάκικα, να χαίρεται τα παιχνίδια με τα γειτονόπουλα, να απολαμβάνει τις...
Γεννήθηκα στην εποχή που ο σπόρος του φυτρώνει,
μ’ ακόμα κρύβεται στη γη, μη βγει και πέσει χιόνι.
Ήμουν το πρώτο τους παιδί, το πρώτο τους εγγόνι.
Μου τα ’πανε με τα πουλιά στην άκρη στο χωράφι.
Μου τα ’πανε μες στη νυχτιά, με μόνο φως τ’ αστέρια.
Μου τα ’πανε στην τσικουδιά, στον ίσκιο μες στ’ αλώνι.
Μου τα ’πανε στη σιγαλιά των τζιτζικιών οι βόμβοι.
Μου τα ’πανε στην κούραση, με λιγοστές...
Γεννήθηκα στην εποχή που ο σπόρος του φυτρώνει,
μ’ ακόμα κρύβεται στη γη, μη βγει και πέσει χιόνι.
Ήμουν το πρώτο τους παιδί, το πρώτο τους εγγόνι.
Μου τα ’πανε με τα πουλιά στην άκρη στο χωράφι.
Μου τα ’πανε μες στη νυχτιά, με μόνο φως τ’ αστέρια.
Μου τα ’πανε στην τσικουδιά, στον ίσκιο μες στ’ αλώνι.
Μου τα ’πανε στη σιγαλιά των τζιτζικιών οι βόμβοι.
Μου τα ’πανε στην κούραση, με λιγοστές...
Ένα διαχρονικό και σκληρό μυθιστόρημα για την αιώνια σφαγή που αποκαλείται κλειτοριδεκτομή, που υφίστανται οι γυναίκες στο όνομα του έρωτα και της θρησκείας. Βασισμένο στη ζωή μιας γυναίκας, θύμα των παραδόσεων και της ψευδο-ηθικής...
Ένα ρέκβιεμ εστιασμένο στη ζωή της Μαλίκα, μιας αφανούς επαναστάτριας της Αλεξάνδρειας, η οποία θα έχει την τελευταία λέξη για τη ζωή και τη χαρά της μονάκριβης...
Ένα διαχρονικό και σκληρό μυθιστόρημα για την αιώνια σφαγή που αποκαλείται κλειτοριδεκτομή, που υφίστανται οι γυναίκες στο όνομα του έρωτα και της θρησκείας. Βασισμένο στη ζωή μιας γυναίκας, θύμα των παραδόσεων και της ψευδο-ηθικής...
Ένα ρέκβιεμ εστιασμένο στη ζωή της Μαλίκα, μιας αφανούς επαναστάτριας της Αλεξάνδρειας, η οποία θα έχει την τελευταία λέξη για τη ζωή και τη χαρά της μονάκριβης...
Στις επόμενες σελίδες του πονήματος τούτου, παρατίθενται αποσπάσματα από το εγκόλπιο σημειωματάριο του στρατιώτη του Κωνσταντίνου Δημ. Κεφαλονίκα. Με ανείπωτο δέος και τα χέρια τρεμάμενα, σκύβοντας κανείς πάνω σ αυτό το υλικό, κοινωνεί μιας εποχής τόσο μακριά χρονικά πια από μας, μα και τόσο κοντά μας πάντα....
Στις επόμενες σελίδες του πονήματος τούτου, παρατίθενται αποσπάσματα από το εγκόλπιο σημειωματάριο του στρατιώτη του Κωνσταντίνου Δημ. Κεφαλονίκα. Με ανείπωτο δέος και τα χέρια τρεμάμενα, σκύβοντας κανείς πάνω σ αυτό το υλικό, κοινωνεί μιας εποχής τόσο μακριά χρονικά πια από μας, μα και τόσο κοντά μας πάντα....
Το τρίτο βιβλίο της με τίτλο «Το δέντρο στην άκρη του δάσους» (2024) είναι παραμύθι που εστιάζει στο πρόβλημα του εκφοβισμού στις ανθρώπινες σχέσεις. Ανεξάρτητα από το αν εμφανίζεται στο σχολείο, στον εργασιακό χώρο, στην οικογένεια ή σε οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων, ο εκφοβισμός έχει δραματικές συνέπειες για τα θύματα, για τον θύτη, αλλά και για όσους αδιαφορούν, ενώ γνωρίζουν την ύπαρξη του...
Το τρίτο βιβλίο της με τίτλο «Το δέντρο στην άκρη του δάσους» (2024) είναι παραμύθι που εστιάζει στο πρόβλημα του εκφοβισμού στις ανθρώπινες σχέσεις. Ανεξάρτητα από το αν εμφανίζεται στο σχολείο, στον εργασιακό χώρο, στην οικογένεια ή σε οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων, ο εκφοβισμός έχει δραματικές συνέπειες για τα θύματα, για τον θύτη, αλλά και για όσους αδιαφορούν, ενώ γνωρίζουν την ύπαρξη του...
Είναι πεπεισμένος πως εκείνο το «μοιραίο» απόγευμα στο Μπάτλερ, είχε τον «Θεό» μαζί του κι έτσι κατάφερε να γλιτώσει με μια ενοχλητική γρατζουνιά στο αυτί. Μπορεί ο «Θεός» του Τραμπ να είχε «κέφια» για τον… «εκλεκτό» του, αλλά μην ξεχνάμε ότι ένας πολίτης σκοτώθηκε κι άλλοι δύο είδαν τον «χάρο» με τα μάτια τους. Παρά τρίχα ο φανατικός της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ, δεν πλήρωσε το πιστεύω του: «Kάθε...
Είναι πεπεισμένος πως εκείνο το «μοιραίο» απόγευμα στο Μπάτλερ, είχε τον «Θεό» μαζί του κι έτσι κατάφερε να γλιτώσει με μια ενοχλητική γρατζουνιά στο αυτί. Μπορεί ο «Θεός» του Τραμπ να είχε «κέφια» για τον… «εκλεκτό» του, αλλά μην ξεχνάμε ότι ένας πολίτης σκοτώθηκε κι άλλοι δύο είδαν τον «χάρο» με τα μάτια τους. Παρά τρίχα ο φανατικός της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ, δεν πλήρωσε το πιστεύω του: «Kάθε...
Στις 27-11-1999 έστειλαν Βρετανοί βετεράνοι του Β Παγκοσμίου Πολέμου να καταθέσω στεφάνι στον εορτασμό της Εθνικής Αντίστασης κατά των Γερμανών. Στο μικρόφωνο είπαν: "Το στεφάνι καταθέτουν Βρετανοί παλαιοί πολεμισταί του Β Παγκοσμίου Πολέμου βετεράνοι. Δεν ξεχνούν την προσφορά της πατρίδος μας κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, αγαπούν και τιμούν την Ελλάδα. Τους εκπροσωπώ ως υπηρετήσας στην 8η...
Στις 27-11-1999 έστειλαν Βρετανοί βετεράνοι του Β Παγκοσμίου Πολέμου να καταθέσω στεφάνι στον εορτασμό της Εθνικής Αντίστασης κατά των Γερμανών. Στο μικρόφωνο είπαν: "Το στεφάνι καταθέτουν Βρετανοί παλαιοί πολεμισταί του Β Παγκοσμίου Πολέμου βετεράνοι. Δεν ξεχνούν την προσφορά της πατρίδος μας κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, αγαπούν και τιμούν την Ελλάδα. Τους εκπροσωπώ ως υπηρετήσας στην 8η...
Ο αείμνηστος παππούς μας Αντώνης Γεωργίου Σκουτής ήταν στα παιδικά μάτια μας τη δεκαετία του 1970 ένας ιδιαίτερα χαμηλών τόνων άνθρωπος. Δεν μιλούσε ποτέ για την ιστορία του, που ήταν άρρηκτα συνυφασμένη με την τραγική μοίρα των αλύτρωτων μικρασιατικών πατρίδων. Χάσαμε έτσι την ευκαιρία να μεταλάβουμε απευθείας από το δισκοπότηρο της αυθεντικής μνήμης ενός ακούσιου πρωταγωνιστή του δράματος του...
Ο αείμνηστος παππούς μας Αντώνης Γεωργίου Σκουτής ήταν στα παιδικά μάτια μας τη δεκαετία του 1970 ένας ιδιαίτερα χαμηλών τόνων άνθρωπος. Δεν μιλούσε ποτέ για την ιστορία του, που ήταν άρρηκτα συνυφασμένη με την τραγική μοίρα των αλύτρωτων μικρασιατικών πατρίδων. Χάσαμε έτσι την ευκαιρία να μεταλάβουμε απευθείας από το δισκοπότηρο της αυθεντικής μνήμης ενός ακούσιου πρωταγωνιστή του δράματος του...
H ποιητική συλλογή Κιτρινίσαν οι σπάρτοι του Δημήτρη Κολόβη με σχέδια του Γεώργη Διλμπόη από τη συλλογή Παιχνίδια σε μαύρο-άσπρο:Τα άνθη της πέτρας....
H ποιητική συλλογή Κιτρινίσαν οι σπάρτοι του Δημήτρη Κολόβη με σχέδια του Γεώργη Διλμπόη από τη συλλογή Παιχνίδια σε μαύρο-άσπρο:Τα άνθη της πέτρας....
Ζούμε στην εποχή που τα διαζύγια είναι συχνό φαινόμενο. Μέσα από αυτό το παραμύθι θίγεται το θέμα του διαζυγίου και οι επιπτώσεις που έχουν στην ψυχολογία ενός παιδιού. Ένα βιβλίο με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν μικροί και μεγάλοι. Δεν είναι ταμπού να είσαι παιδί χωρισμένων γονιών. Δεν είναι ταμπού να ζητήσεις βοήθεια από ειδικούς. Αυτό που είναι σημαντικό είναι όλοι να αποδεχτούν την...
Ζούμε στην εποχή που τα διαζύγια είναι συχνό φαινόμενο. Μέσα από αυτό το παραμύθι θίγεται το θέμα του διαζυγίου και οι επιπτώσεις που έχουν στην ψυχολογία ενός παιδιού. Ένα βιβλίο με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν μικροί και μεγάλοι. Δεν είναι ταμπού να είσαι παιδί χωρισμένων γονιών. Δεν είναι ταμπού να ζητήσεις βοήθεια από ειδικούς. Αυτό που είναι σημαντικό είναι όλοι να αποδεχτούν την...