Yπάρχουν λέξεις που κάποιοι τις αγνοούν ενώ για κάποιους άλλους συμπυκνώνουν ολόκληρα σύμπαντα; Ο τίτλος του πρώτου βιβλίου της Γλυκερίας Πατραμάνη είναι μια τέτοια λέξη που σημαίνει ένα απλό γλυκό από τα μέρη του Πόντου με ξερά φρούτα και σιρόπι από ζάχαρη ή πετιμέζι. «Η γιαγιά έφτιαχνε ένα γλυκό από δαμάσκηνα, το χοσάφι. Το φυλούσε σε ένα βάζο στο ντουλάπι, σαν...
Yπάρχουν λέξεις που κάποιοι τις αγνοούν ενώ για κάποιους άλλους συμπυκνώνουν ολόκληρα σύμπαντα; Ο τίτλος του πρώτου βιβλίου της Γλυκερίας Πατραμάνη είναι μια τέτοια λέξη που σημαίνει ένα απλό γλυκό από τα μέρη του Πόντου με ξερά φρούτα και σιρόπι από ζάχαρη ή πετιμέζι. «Η γιαγιά έφτιαχνε ένα γλυκό από δαμάσκηνα, το χοσάφι. Το φυλούσε σε ένα βάζο στο ντουλάπι, σαν...
Μια τιτάνια προσπάθεια εκτυλίσσεται στις 1056 σελίδες του τρίτομου έργου της Άννας Μαραγκού, με την συμβολή των εικόνων του Πέτρου Φιάκκα, να μην ισχύσουν τα κοντά χίλια χρόνια πριν ειπωμένα λόγια της Άννας Κομνηνής ότι «ο χρόνος παρασύρει και παραλλάζει τα πάντα και τα καταποντίζει στο βυθό της αφάνειας». Όχι, λένε οι συνδημιουργοί του βιβλίου «Περπατώντας στο βασίλειο της...
Μια τιτάνια προσπάθεια εκτυλίσσεται στις 1056 σελίδες του τρίτομου έργου της Άννας Μαραγκού, με την συμβολή των εικόνων του Πέτρου Φιάκκα, να μην ισχύσουν τα κοντά χίλια χρόνια πριν ειπωμένα λόγια της Άννας Κομνηνής ότι «ο χρόνος παρασύρει και παραλλάζει τα πάντα και τα καταποντίζει στο βυθό της αφάνειας». Όχι, λένε οι συνδημιουργοί του βιβλίου «Περπατώντας στο βασίλειο της...
Τα κείμενα αυτής της συλλογής χαρακτηρίζονται αφηγήματα επειδή δεν ακολουθούν κατά κανόνα τη δομή του κλασικού διηγήματος. Ο αναγνώστης θα συναντήσει στο βιβλίο, μεταξύ άλλων, σημειώσεις ημερολογίου, ποιητικό μονόλογο, θεατρικό δρώμενο και σχέδιο σεναρίου.
Ο κύριος άξονας είναι η επανάληψη, η επιστροφή στην αρχή, η κυκλική κίνηση και γενικά η τάση για το αυτοαναιρούμενο σε πρώτη ματιά –...
Τα κείμενα αυτής της συλλογής χαρακτηρίζονται αφηγήματα επειδή δεν ακολουθούν κατά κανόνα τη δομή του κλασικού διηγήματος. Ο αναγνώστης θα συναντήσει στο βιβλίο, μεταξύ άλλων, σημειώσεις ημερολογίου, ποιητικό μονόλογο, θεατρικό δρώμενο και σχέδιο σεναρίου.
Ο κύριος άξονας είναι η επανάληψη, η επιστροφή στην αρχή, η κυκλική κίνηση και γενικά η τάση για το αυτοαναιρούμενο σε πρώτη ματιά –...
Με σκηνικό τη Νέα Ζηλανδία, το Ανατολικό Βερολίνο, το Λονδίνο, την Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και τη Μάλτα, μία νουβέλα και οχτώ διηγήματα ξετυλίγονται, λυρικά αντλημένα από την πραγματικότητα υπό το κοσμοπολίτικο πρίσμα ενός διπλωμάτη, από την εφηβεία του μέχρι την αφυπηρέτησή του.
Κόσμοι μακρινοί συγκλίνουν, από τον Μάορι ήρωα της μάχης της Κρήτης, στα Χριστούγεννα στο Βερολίνο του τείχους,...
Με σκηνικό τη Νέα Ζηλανδία, το Ανατολικό Βερολίνο, το Λονδίνο, την Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και τη Μάλτα, μία νουβέλα και οχτώ διηγήματα ξετυλίγονται, λυρικά αντλημένα από την πραγματικότητα υπό το κοσμοπολίτικο πρίσμα ενός διπλωμάτη, από την εφηβεία του μέχρι την αφυπηρέτησή του.
Κόσμοι μακρινοί συγκλίνουν, από τον Μάορι ήρωα της μάχης της Κρήτης, στα Χριστούγεννα στο Βερολίνο του τείχους,...
Στη Σίφνο των αρχών του 20ού αιώνα, η Στεργιανή παντρεύτηκε τον Σπυρίδωνα, ο οποίος σκοτώθηκε απ? τους Τσέτες το ’22 στη Σμύρνη. Απ? το γάμο τους γεννήθηκε ο Αγγελές, που μικροπαντρεύτηκε τη Μαργαρώ. Έκαναν δυο παιδιά, την Άννα/Αννι? και το Σπυριδωνάκι/Σπύ. Ο Αγγελές χάθηκε στον ελληνοϊταλικ? πόλεμο το ‘41, αφήνοντας ορφαν? απ? πατέρα τα παιδιά του. Ο Φραγκίσκος Πατριαρχέας (1896-1992),...
Στη Σίφνο των αρχών του 20ού αιώνα, η Στεργιανή παντρεύτηκε τον Σπυρίδωνα, ο οποίος σκοτώθηκε απ? τους Τσέτες το ’22 στη Σμύρνη. Απ? το γάμο τους γεννήθηκε ο Αγγελές, που μικροπαντρεύτηκε τη Μαργαρώ. Έκαναν δυο παιδιά, την Άννα/Αννι? και το Σπυριδωνάκι/Σπύ. Ο Αγγελές χάθηκε στον ελληνοϊταλικ? πόλεμο το ‘41, αφήνοντας ορφαν? απ? πατέρα τα παιδιά του. Ο Φραγκίσκος Πατριαρχέας (1896-1992),...
Μια ερωτική αφήγηση στην Αθήνα στις αρχές του εικοστού αιώνα. Ο κυρ Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και ο παπα-Νικόλας ο Πλανάς περνούν αθόρυβα πιο δίπλα.
Ένας ηλικιωμένος άντρας με περίεργο όνομα γκρεμίζει το σπίτι του. Ένα μικρό παιδί τον κοιτάζει σιωπηλό.
Προσπάθειες ενός μόνου ανθρώπου μεσάνυχτα να περιγράψει...
Μια ερωτική αφήγηση στην Αθήνα στις αρχές του εικοστού αιώνα. Ο κυρ Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και ο παπα-Νικόλας ο Πλανάς περνούν αθόρυβα πιο δίπλα.
Ένας ηλικιωμένος άντρας με περίεργο όνομα γκρεμίζει το σπίτι του. Ένα μικρό παιδί τον κοιτάζει σιωπηλό.
Προσπάθειες ενός μόνου ανθρώπου μεσάνυχτα να περιγράψει...
Η Ήβη, μια δραστήρια και ατίθαση δημοσιογράφος, χωρίζει στα τριάντα τέσσερα κι αναγκάζεται να επιστρέψει στο πατρικό της. Η Πηνελόπη, παντρεμένη με Τουρκοκύπριο, ζει στο Βαρώσι και ψάχνει τον γιο της, που έχει μεγαλώσει στην άλλη πλευρά. Δύο γυναίκες που επέλεξαν να ζήσουν αντισυμβατικά σε ένα νησί όπου κυριαρχεί άλλη τάξη πραγμάτων. Σμίγουν οι ζωές τους και συναντιούνται το 2004, παραμονές του...
Η Ήβη, μια δραστήρια και ατίθαση δημοσιογράφος, χωρίζει στα τριάντα τέσσερα κι αναγκάζεται να επιστρέψει στο πατρικό της. Η Πηνελόπη, παντρεμένη με Τουρκοκύπριο, ζει στο Βαρώσι και ψάχνει τον γιο της, που έχει μεγαλώσει στην άλλη πλευρά. Δύο γυναίκες που επέλεξαν να ζήσουν αντισυμβατικά σε ένα νησί όπου κυριαρχεί άλλη τάξη πραγμάτων. Σμίγουν οι ζωές τους και συναντιούνται το 2004, παραμονές του...
Ένα απροσδόκητο και σημαδιακό περιστατικό γίνεται αφορμή να αποφασίσει ο αφηγητής [Γιάννης, μισοάνεργος, φαντασιόπληκτος, έτοιμος να παραδοθεί σε ηδονικές προκλήσεις, παντρεμένος με την σχεδόν συνομήλική του κομμώτρια Νάνσυ] να εγκαταλείψει τον κινηματογράφο [εργάζεται περιστασιακά βοηθός οπερατέρ στην τηλεόραση] για να γίνει συγγραφέας, και να επανεξετάσει τη σχέση του με τη γυναίκα του και...
Ένα απροσδόκητο και σημαδιακό περιστατικό γίνεται αφορμή να αποφασίσει ο αφηγητής [Γιάννης, μισοάνεργος, φαντασιόπληκτος, έτοιμος να παραδοθεί σε ηδονικές προκλήσεις, παντρεμένος με την σχεδόν συνομήλική του κομμώτρια Νάνσυ] να εγκαταλείψει τον κινηματογράφο [εργάζεται περιστασιακά βοηθός οπερατέρ στην τηλεόραση] για να γίνει συγγραφέας, και να επανεξετάσει τη σχέση του με τη γυναίκα του και...
Ένα «θύμα συνωμοσίας» που φυλακίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα στο κράτος της Σερβίας με άγνωστο το γιατί, για να αποφυλακιστεί τρία χρόνια μετά αφού μέσα στις άθλιες συνθήκες της φυλακής είχε κολλήσει φυματίωση. Το τέχνασμα ήταν γνωστό εκείνη την εποχή προκειμένου να εξαλείψουν σιωπηρά και αποτελεσματικά πολιτικούς αντιπάλους. Αλλά ποια ήταν ακριβώς η «υπόθεση Κραγκούγιεβατς» και γιατί ο...
Ένα «θύμα συνωμοσίας» που φυλακίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα στο κράτος της Σερβίας με άγνωστο το γιατί, για να αποφυλακιστεί τρία χρόνια μετά αφού μέσα στις άθλιες συνθήκες της φυλακής είχε κολλήσει φυματίωση. Το τέχνασμα ήταν γνωστό εκείνη την εποχή προκειμένου να εξαλείψουν σιωπηρά και αποτελεσματικά πολιτικούς αντιπάλους. Αλλά ποια ήταν ακριβώς η «υπόθεση Κραγκούγιεβατς» και γιατί ο...
Μετά από δύο φίνα βιβλία διηγημάτων "Νυχτερινό ταξίδι" [Σαιξπηρικόν 2017] και "Η βιβλιοθήκη" [Το Ροδακιό 2019] ο εκ Θεσσαλονίκης Παύλος Ταμουρίδης, των θετικών επιστημών, επιχειρεί έξοδο στο θεατρικό σανίδι ακολουθώντας ένα δρομολόγιο προς τα ανάντη της καφκικής δίκης ... τρεις κρατούμενοι, τρεις δεσμοφύλακες και ο Ποιμήν εμπλέκονται σε ένα ιλαρό θρίλερ συνείδησης και κριτικής της...
Μετά από δύο φίνα βιβλία διηγημάτων "Νυχτερινό ταξίδι" [Σαιξπηρικόν 2017] και "Η βιβλιοθήκη" [Το Ροδακιό 2019] ο εκ Θεσσαλονίκης Παύλος Ταμουρίδης, των θετικών επιστημών, επιχειρεί έξοδο στο θεατρικό σανίδι ακολουθώντας ένα δρομολόγιο προς τα ανάντη της καφκικής δίκης ... τρεις κρατούμενοι, τρεις δεσμοφύλακες και ο Ποιμήν εμπλέκονται σε ένα ιλαρό θρίλερ συνείδησης και κριτικής της...
Μια τιτάνια προσπάθεια εκτυλίσσεται στις 1056 σελίδες του τρίτομου έργου της Άννας Μαραγκού, με την συμβολή των εικόνων του Πέτρου Φιάκκα, να μην ισχύσουν τα κοντά χίλια χρόνια πριν ειπωμένα λόγια της Άννας Κομνηνής ότι «ο χρόνος παρασύρει και παραλλάζει τα πάντα και τα καταποντίζει στο βυθό της αφάνειας». Όχι, λένε οι συνδημιουργοί του βιβλίου «Περπατώντας στο βασίλειο της Σαλαμίνας», θα τα...
Μια τιτάνια προσπάθεια εκτυλίσσεται στις 1056 σελίδες του τρίτομου έργου της Άννας Μαραγκού, με την συμβολή των εικόνων του Πέτρου Φιάκκα, να μην ισχύσουν τα κοντά χίλια χρόνια πριν ειπωμένα λόγια της Άννας Κομνηνής ότι «ο χρόνος παρασύρει και παραλλάζει τα πάντα και τα καταποντίζει στο βυθό της αφάνειας». Όχι, λένε οι συνδημιουργοί του βιβλίου «Περπατώντας στο βασίλειο της Σαλαμίνας», θα τα...
Όταν ήρθα εδώ όλα τα άλλα ζώα, καθώς είναι μεγαλύτερα από εμένα, με φώναζαν: «μικρό μου προσφυγολεμονόπουλο». Με βοήθησαν πολύ να ξεπεράσω τόσο το φόβο όσο και τη στεναχώρια μου που αποχωρίστηκα τους γονείς μου. Μου διηγήθηκαν τί τράβηξαν στο δικό τους ταξίδι μέχρι να φτάσουν εδώ στα Άγραφα για να ξεφύγουν από τους ανθρώπους, και κάθε χρόνο στις 20 Ιουνίου λέμε αυτές τις ιστορίες γιατί δε...
Όταν ήρθα εδώ όλα τα άλλα ζώα, καθώς είναι μεγαλύτερα από εμένα, με φώναζαν: «μικρό μου προσφυγολεμονόπουλο». Με βοήθησαν πολύ να ξεπεράσω τόσο το φόβο όσο και τη στεναχώρια μου που αποχωρίστηκα τους γονείς μου. Μου διηγήθηκαν τί τράβηξαν στο δικό τους ταξίδι μέχρι να φτάσουν εδώ στα Άγραφα για να ξεφύγουν από τους ανθρώπους, και κάθε χρόνο στις 20 Ιουνίου λέμε αυτές τις ιστορίες γιατί δε...
Διηγήσεις και λογοκλοπές από καταχωρήσεις της μνήμης για ανθρώπους, ζώα, μηχανές και συσκευές, που έζησαν στο παρασκήνιο των γεγονότων της σύγχρονης κυπριακής ιστορίας. Στην Αχέλεια της Πάφου. Έναν οικισμό στους πρόποδες ενός γήλοφου με ακακίες, που τον λέγαν Μωρόκαμπο. Για το δάχτυλο ενός παιδιού, φερειπείν, λίγο πριν πατήσει την σκανδάλη και για την απαγωγή ενός παππού...
Διηγήσεις και λογοκλοπές από καταχωρήσεις της μνήμης για ανθρώπους, ζώα, μηχανές και συσκευές, που έζησαν στο παρασκήνιο των γεγονότων της σύγχρονης κυπριακής ιστορίας. Στην Αχέλεια της Πάφου. Έναν οικισμό στους πρόποδες ενός γήλοφου με ακακίες, που τον λέγαν Μωρόκαμπο. Για το δάχτυλο ενός παιδιού, φερειπείν, λίγο πριν πατήσει την σκανδάλη και για την απαγωγή ενός παππού...
Ή η νεοελληνική μουσική και οι άλλοι Πως αναπτύχθηκε η μουσική στην Ελλάδα στα διακόσια χρόνια της ευρωπαϊκής της συμπόρευσης στο σύνορο Ανατολής και Δύσης, Βυζαντίου και Ασίας; Πώς έγινε το πέρασμα από το ανώνυμο στο ατομικό, το πέρασμα από την μονοφωνία στην πολυφωνία, από το σύστημα της ανατολικής Μεσογείου στο συγκερασμένο ευρωπαϊκό, από τη βαλκανική ύπαιθρο στη μοντέρνα...
Ή η νεοελληνική μουσική και οι άλλοι Πως αναπτύχθηκε η μουσική στην Ελλάδα στα διακόσια χρόνια της ευρωπαϊκής της συμπόρευσης στο σύνορο Ανατολής και Δύσης, Βυζαντίου και Ασίας; Πώς έγινε το πέρασμα από το ανώνυμο στο ατομικό, το πέρασμα από την μονοφωνία στην πολυφωνία, από το σύστημα της ανατολικής Μεσογείου στο συγκερασμένο ευρωπαϊκό, από τη βαλκανική ύπαιθρο στη μοντέρνα...