Περικλή Κοροβέση "Άπαντα". Η πορεία ενός συγγραφέα στο λογοτεχνικό στερέωμα, αρχής γενομένης με τους "Ανθρωποφύλακες", το 1969, έως τις "Παράπλευρες καθημερινές απώλειες", το 2013. Υπό τον όρο των "Απάντων" συγκεντρώνεται το σύνολο της δημοσιευμένης λογοτεχνικής του δημιουργίας, κείμενα πεζά και θεατρικά, τα οποία, υπό την μορφή διαρκούς προπαρασκευαστικής απόπειρας, όπως μαρτυρά και η ανάγνωση...
Περικλή Κοροβέση "Άπαντα". Η πορεία ενός συγγραφέα στο λογοτεχνικό στερέωμα, αρχής γενομένης με τους "Ανθρωποφύλακες", το 1969, έως τις "Παράπλευρες καθημερινές απώλειες", το 2013. Υπό τον όρο των "Απάντων" συγκεντρώνεται το σύνολο της δημοσιευμένης λογοτεχνικής του δημιουργίας, κείμενα πεζά και θεατρικά, τα οποία, υπό την μορφή διαρκούς προπαρασκευαστικής απόπειρας, όπως μαρτυρά και η ανάγνωση...
Ο Φίλιπ Γκλας διαμόρφωσε, σχεδόν μόνος του, τον ήχο που κυριάρχησε στην κλασική μουσική στο τέλη του 20ού αιώνα. Ωστόσο, στην αυτοβιογραφία του "Λέξεις χωρίς μουσική", που έλαβε εξαιρετικές κριτικές, δημιουργεί μια τελείως καινούργια και απρόσμενη φωνή. Είναι η φωνή ενός γεννημένου αφηγητή που διατυπώνει τις αναμνήσεις του με τέτοια γλαφυρότητα ώστε επιτρέπει στους αναγνώστες να βιώσουν στιγμές...
Ο Φίλιπ Γκλας διαμόρφωσε, σχεδόν μόνος του, τον ήχο που κυριάρχησε στην κλασική μουσική στο τέλη του 20ού αιώνα. Ωστόσο, στην αυτοβιογραφία του "Λέξεις χωρίς μουσική", που έλαβε εξαιρετικές κριτικές, δημιουργεί μια τελείως καινούργια και απρόσμενη φωνή. Είναι η φωνή ενός γεννημένου αφηγητή που διατυπώνει τις αναμνήσεις του με τέτοια γλαφυρότητα ώστε επιτρέπει στους αναγνώστες να βιώσουν στιγμές...
Το βιβλίο αυτό περιλαμβάνει αληθινές ιστορίες, που έχουν μείνει ζωντανά χαραγμένες στη μνήμη του συγγραφέα. Μια συναρπαστική αφήγηση µε έντονα δραματικά στοιχεία που καθηλώνουν τον αναγνώστη, προσφέροντάς του μια πανοραμική απεικόνιση του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα.
Οι μνήμες φτιάχνουν το ημερολόγιο της ζωής μας και την ιστορία της. Οι στίχοι που ακολουθούν αποτυπώνουν ανάγλυφα την πορεία...
Το βιβλίο αυτό περιλαμβάνει αληθινές ιστορίες, που έχουν μείνει ζωντανά χαραγμένες στη μνήμη του συγγραφέα. Μια συναρπαστική αφήγηση µε έντονα δραματικά στοιχεία που καθηλώνουν τον αναγνώστη, προσφέροντάς του μια πανοραμική απεικόνιση του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα.
Οι μνήμες φτιάχνουν το ημερολόγιο της ζωής μας και την ιστορία της. Οι στίχοι που ακολουθούν αποτυπώνουν ανάγλυφα την πορεία...
Τα κείμενα του βιβλίου, που αναφέρονται στα βιώματα του συγγραφέα ως παιδιού που μεγάλωνε σε οικογένεια μετακινούμενων κτηνοτρόφων, κατανέμονται στις ακόλουθες ενότητες: Α’ «Το σώμα θυμάται», Β’ «Στο Ντένισκο», Γ’ «Στο Μουσαλάρι», Δ’ «Πατρίδες και ξενιτιές» και Ε’ «Κλεμμένα λόγια». Το βιβλίο κλείνει με «Επίμετρο»....
Τα κείμενα του βιβλίου, που αναφέρονται στα βιώματα του συγγραφέα ως παιδιού που μεγάλωνε σε οικογένεια μετακινούμενων κτηνοτρόφων, κατανέμονται στις ακόλουθες ενότητες: Α’ «Το σώμα θυμάται», Β’ «Στο Ντένισκο», Γ’ «Στο Μουσαλάρι», Δ’ «Πατρίδες και ξενιτιές» και Ε’ «Κλεμμένα λόγια». Το βιβλίο κλείνει με «Επίμετρο»....
Αυτό που λέμε «Σαββόπουλος» δεν υπάρχει. Ο Σαββόπουλος είναι ένας ρόλος που τον έπλασα σιγά σιγά με τα χρόνια: Ο τύπος με τα στρόγγυλα γυαλιά, τις τιράντες, αργότερα το γενάκι, που βγαίνει στη σκηνή, φτιάχνει αυτά τα τραγούδια, κάνει σχόλια και λέει ιστορίες. Είναι ο «Σάββο», όπως τον έλεγε ο συγχωρεμένος ο Τάσος Φαληρέας. Είναι ένας άλλος. Εγώ είμαι εγώ. Χώνομαι πολλές...
Αυτό που λέμε «Σαββόπουλος» δεν υπάρχει. Ο Σαββόπουλος είναι ένας ρόλος που τον έπλασα σιγά σιγά με τα χρόνια: Ο τύπος με τα στρόγγυλα γυαλιά, τις τιράντες, αργότερα το γενάκι, που βγαίνει στη σκηνή, φτιάχνει αυτά τα τραγούδια, κάνει σχόλια και λέει ιστορίες. Είναι ο «Σάββο», όπως τον έλεγε ο συγχωρεμένος ο Τάσος Φαληρέας. Είναι ένας άλλος. Εγώ είμαι εγώ. Χώνομαι πολλές...
Μια αποκαλυπτική βιογραφία του πανεπιστήμονα και μάγου δρα Τζων Ντη, δημιουργού των "Κλειδιών του Ενώχ", της "Ιερογλυφικής Μονάδας", ο οποίος επηρέασε όσο κανένας το ρεύμα του Εσωτερισμού από τον 19ο αιώνα έως σήμερα.
Ο δρ Τζων Ντη, ήταν, αδιαφιλονίκητα, μια περίπτωση πολυσχιδούς και περίπλοκης προσωπικότητας, αλλά με χαρακτήρα αδαμάντινο και με έμφυτη την περιέργεια για το πώς λειτουργεί ο...
Μια αποκαλυπτική βιογραφία του πανεπιστήμονα και μάγου δρα Τζων Ντη, δημιουργού των "Κλειδιών του Ενώχ", της "Ιερογλυφικής Μονάδας", ο οποίος επηρέασε όσο κανένας το ρεύμα του Εσωτερισμού από τον 19ο αιώνα έως σήμερα.
Ο δρ Τζων Ντη, ήταν, αδιαφιλονίκητα, μια περίπτωση πολυσχιδούς και περίπλοκης προσωπικότητας, αλλά με χαρακτήρα αδαμάντινο και με έμφυτη την περιέργεια για το πώς λειτουργεί ο...
Βίος και πολιτεία του αρχιεπισκόπου Φινλανδίας Παύλου (1914-1988). Το έργο και η δράση του για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Φινλανδίας. Λειτουργική αναγέννηση, πνευματικότητα, προσευχή, διαχείριση κρίσεων, διαπολιτισμικότητα, διαθρησκευτικότητα, διεθνείς σχέσεις. Μια σημαντική σύγχρονη μορφή της Παγκόσμιας Ορθοδοξίας. Ο «πατέρας αρχιεπίσκοπος» κυρός Παύλος βιογραφείται από τη μοναχή Χριστοδούλη,...
Βίος και πολιτεία του αρχιεπισκόπου Φινλανδίας Παύλου (1914-1988). Το έργο και η δράση του για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Φινλανδίας. Λειτουργική αναγέννηση, πνευματικότητα, προσευχή, διαχείριση κρίσεων, διαπολιτισμικότητα, διαθρησκευτικότητα, διεθνείς σχέσεις. Μια σημαντική σύγχρονη μορφή της Παγκόσμιας Ορθοδοξίας. Ο «πατέρας αρχιεπίσκοπος» κυρός Παύλος βιογραφείται από τη μοναχή Χριστοδούλη,...
«Είχα ανάγκη να γράψω, για να θυμηθώ τα χρόνια της αθωότητας, να χαρώ, να χαμογελάσω, να γελάσω, να κλάψω… Με το που μπαίναμε στο χωριό, εμείς οι εισβολείς του καλοκαιριού, η μύτη μου γινόταν πλακουτσωτή και κόκκινη από την πίεση, αφού την είχα κολλημένη στο τζάμι του αυτοκινήτου. Τα υπόλοιπα παράθυρα ήταν ανοιχτά, όμως το δικό μου απαγορευόταν. Το ταξί σταματούσε στον κεντρικό δρόμο και μόλις...
«Είχα ανάγκη να γράψω, για να θυμηθώ τα χρόνια της αθωότητας, να χαρώ, να χαμογελάσω, να γελάσω, να κλάψω… Με το που μπαίναμε στο χωριό, εμείς οι εισβολείς του καλοκαιριού, η μύτη μου γινόταν πλακουτσωτή και κόκκινη από την πίεση, αφού την είχα κολλημένη στο τζάμι του αυτοκινήτου. Τα υπόλοιπα παράθυρα ήταν ανοιχτά, όμως το δικό μου απαγορευόταν. Το ταξί σταματούσε στον κεντρικό δρόμο και μόλις...
Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας έζησε όπως ήθελε και είχε τους δικούς του αξιακούς κανόνες, οι οποίοι τον δικαίωσαν, τόσο στην πορεία της καριέρας του, όσο και απέναντι στον σκληρότερο κριτή, τον χρόνο. Σαράντα χρόνια μετά το θάνατο του, η φωνή του συνεχίζει να ακούγεται σε κάθε ελληνικό σπίτι και να προσφέρει γέλιο από γενιά σε γενιά. Το βιβλίο αυτό είναι γραμμένο από...
Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας έζησε όπως ήθελε και είχε τους δικούς του αξιακούς κανόνες, οι οποίοι τον δικαίωσαν, τόσο στην πορεία της καριέρας του, όσο και απέναντι στον σκληρότερο κριτή, τον χρόνο. Σαράντα χρόνια μετά το θάνατο του, η φωνή του συνεχίζει να ακούγεται σε κάθε ελληνικό σπίτι και να προσφέρει γέλιο από γενιά σε γενιά. Το βιβλίο αυτό είναι γραμμένο από...
Αν και κα?ποιες φορε?ς αισθα?νθηκα μια σχετικη? αμηχανι?α, η? και φο?βο, διηγη?θηκα πολλα? πρα?γματα που ποτε? δεν ει?χα δημοσιοποιη?σει, γιατι? στην τελικη? δεν κα?νω κα?τι α?λλο απο? το να δει?χνω ποιος ει?μαι. Τι ε?χω να κρυ?ψω απο? τη στιγμη? που μου αρε?σει να ει?μαι διαφανη?ς;»Το βιβλι?ο για τη ζωη? του Ματι?ας Αλμε?ιδα δεν ει?ναι μια συμβατικη? βιογραφι?α. Ει?ναι «εκτο?ς συστη?ματος»,...
Αν και κα?ποιες φορε?ς αισθα?νθηκα μια σχετικη? αμηχανι?α, η? και φο?βο, διηγη?θηκα πολλα? πρα?γματα που ποτε? δεν ει?χα δημοσιοποιη?σει, γιατι? στην τελικη? δεν κα?νω κα?τι α?λλο απο? το να δει?χνω ποιος ει?μαι. Τι ε?χω να κρυ?ψω απο? τη στιγμη? που μου αρε?σει να ει?μαι διαφανη?ς;»Το βιβλι?ο για τη ζωη? του Ματι?ας Αλμε?ιδα δεν ει?ναι μια συμβατικη? βιογραφι?α. Ει?ναι «εκτο?ς συστη?ματος»,...
«Το βιβλίο αυτό δεν είναι αυτοβιογραφία» σημειώνει ο συγγραφέας στην εισαγωγή του «ούτε εγώ είμαι βιογράφος. Είναι ένα ταξίμι καρδιάς. Μια κατάθεση ψυχής για δύο φίλους. Τον Στέλιο Καζαντζίδη, την ‘’μεγάλη σημαία’’ του λαϊκού τραγουδιού, κατά τον Γιώργο Ζαμπέτα, και τον δημοσιογράφο Πάνο Γεραμάνη, που στήριξε για περίπου 40 χρόνια το καλό ελληνικό τραγούδι από το δικό του...
«Το βιβλίο αυτό δεν είναι αυτοβιογραφία» σημειώνει ο συγγραφέας στην εισαγωγή του «ούτε εγώ είμαι βιογράφος. Είναι ένα ταξίμι καρδιάς. Μια κατάθεση ψυχής για δύο φίλους. Τον Στέλιο Καζαντζίδη, την ‘’μεγάλη σημαία’’ του λαϊκού τραγουδιού, κατά τον Γιώργο Ζαμπέτα, και τον δημοσιογράφο Πάνο Γεραμάνη, που στήριξε για περίπου 40 χρόνια το καλό ελληνικό τραγούδι από το δικό του...
Ποιος ήταν ο Δημήτρης Β.; Ο ωραίος, τρυφερός, αυτόχειρας ποιητής, ο ευρυμαθής χημικός μηχανικός, ο σεμνός βαθυστόχαστος άνθρωπος, ο ευγενής νοσηλευόμενος, ο εν εξελίξει ζωγράφος; Όπως έγραφε ο ίδιος: «Μια χούφτα φως είναι η λάσπη μου, πράσινο πλατανόφυλλο η σκεπή μου, και μια αρμαθιά ελπίδες η ζωή μου». Ελπίδες που, αλίμονο, κάποια στιγμή στέρεψαν… Αυτοβιογραφικά κείμενα, περιγραφές από τη ζωή...
Ποιος ήταν ο Δημήτρης Β.; Ο ωραίος, τρυφερός, αυτόχειρας ποιητής, ο ευρυμαθής χημικός μηχανικός, ο σεμνός βαθυστόχαστος άνθρωπος, ο ευγενής νοσηλευόμενος, ο εν εξελίξει ζωγράφος; Όπως έγραφε ο ίδιος: «Μια χούφτα φως είναι η λάσπη μου, πράσινο πλατανόφυλλο η σκεπή μου, και μια αρμαθιά ελπίδες η ζωή μου». Ελπίδες που, αλίμονο, κάποια στιγμή στέρεψαν… Αυτοβιογραφικά κείμενα, περιγραφές από τη ζωή...
Στο βιβλίο αυτό ο Γιάννης Πριόβολος εστιάζει σε ένα πλήθος από προσωπικά –και όχι μόνο– βιώματα που αφορούν τα χρόνια της φοίτησής του στη Σχολή Ευελπίδων (1971-1975). Στέκεται με βλέμμα κριτικό και ελεύθερο στην τότε καθημερινότητα και αναδεικνύει γεγονότα που με τον καιρό οδηγήθηκαν με επιδεξιότητα στην αφάνεια, αν και, αναμφισβήτητα, άγγιξαν την Ιστορία. Στη Σχολή...
Στο βιβλίο αυτό ο Γιάννης Πριόβολος εστιάζει σε ένα πλήθος από προσωπικά –και όχι μόνο– βιώματα που αφορούν τα χρόνια της φοίτησής του στη Σχολή Ευελπίδων (1971-1975). Στέκεται με βλέμμα κριτικό και ελεύθερο στην τότε καθημερινότητα και αναδεικνύει γεγονότα που με τον καιρό οδηγήθηκαν με επιδεξιότητα στην αφάνεια, αν και, αναμφισβήτητα, άγγιξαν την Ιστορία. Στη Σχολή...
Το βιβλίο «Στα δυο στενά» αποτελείται από κείμενα που έγραψαν κρατούμενοι των φυλακών Τρικάλων κατά τη διάρκεια διετούς εργαστηρίου δημιουργικής γραφής που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 2ο Σ.Δ.Ε. (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας) των φυλακών και συντονιστή τον Νίκο Μάντζιο, συγγραφέα και δάσκαλο δημιουργικής γραφής. Οι συμμετέχοντες, άλλοι μαθητές του σχολείου κι άλλοι «εξωσχολικοί», άλλοι...
Το βιβλίο «Στα δυο στενά» αποτελείται από κείμενα που έγραψαν κρατούμενοι των φυλακών Τρικάλων κατά τη διάρκεια διετούς εργαστηρίου δημιουργικής γραφής που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το 2ο Σ.Δ.Ε. (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας) των φυλακών και συντονιστή τον Νίκο Μάντζιο, συγγραφέα και δάσκαλο δημιουργικής γραφής. Οι συμμετέχοντες, άλλοι μαθητές του σχολείου κι άλλοι «εξωσχολικοί», άλλοι...
"Για να είσαι διεθνής προσωπικότητα, πρέπει να είσαι πραγµατικά ο εαυτός σου. Να µη µιµείσαι. Όταν είσαι Έλληνας, να παραµένεις Έλληνας [...]. Αυτό έκανε η Μελίνα. Έτσι έγινε παγκόσµια σταρ και, σε φαντασιακό επίπεδο, θα είναι για πάντα η εικόνα της Ελλάδας". Κώστας ΓαβράςΧόλλυγουντ, Μπρόντγουεϋ, Μάρλον Μπράντο, Γκρέτα Γκάρµπο, Μάρλεν Ντίτριχ, Αριστοτέλης Ωνάσης, Ρόµπερτ Κέννεντυ, Τένεσσι...
"Για να είσαι διεθνής προσωπικότητα, πρέπει να είσαι πραγµατικά ο εαυτός σου. Να µη µιµείσαι. Όταν είσαι Έλληνας, να παραµένεις Έλληνας [...]. Αυτό έκανε η Μελίνα. Έτσι έγινε παγκόσµια σταρ και, σε φαντασιακό επίπεδο, θα είναι για πάντα η εικόνα της Ελλάδας". Κώστας ΓαβράςΧόλλυγουντ, Μπρόντγουεϋ, Μάρλον Μπράντο, Γκρέτα Γκάρµπο, Μάρλεν Ντίτριχ, Αριστοτέλης Ωνάσης, Ρόµπερτ Κέννεντυ, Τένεσσι...
Σπάμε τα δεσμά για το Ελληνικό Όνειρο Προτιμώ να μετανιώνω επειδή έκανα κάτι παρά επειδή δεν έκανα κάτι! James Hetfield (μέλος των Metallica) Η είσοδός μου στην πολιτική ήταν ένα ταξίδι γεμάτο προκλήσεις, ανατροπές και ουσιαστική προσωπική εξέλιξη. Η διαδρομή μου ξεκίνησε από έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο, αυτόν της επιχειρηματικότητας και της διασποράς, όπου...
Σπάμε τα δεσμά για το Ελληνικό Όνειρο Προτιμώ να μετανιώνω επειδή έκανα κάτι παρά επειδή δεν έκανα κάτι! James Hetfield (μέλος των Metallica) Η είσοδός μου στην πολιτική ήταν ένα ταξίδι γεμάτο προκλήσεις, ανατροπές και ουσιαστική προσωπική εξέλιξη. Η διαδρομή μου ξεκίνησε από έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο, αυτόν της επιχειρηματικότητας και της διασποράς, όπου...
Αναζητώ μια δραματουργική φόρμα, η οποία δανείζεται πολλά από το σύγχρονο μυθιστόρημα και χρησιμοποιεί τη μουσική, την ποίηση και το τραγούδι (άρα βρίσκεται κοντά στην όπερα), μια φόρμα μεγάλης διάρκειας, που θα παρουσιαστεί σε πολλά μέρη, σαν μια σειρά ταινιών που συγκροτούν ένα έργο και που θα μιλά για ό,τι πιο φιλόδοξο: την ενεργητικότητα, το σεξ, το νόημα της ζωής. - Φ.Φ. Κόπολα Η...
Αναζητώ μια δραματουργική φόρμα, η οποία δανείζεται πολλά από το σύγχρονο μυθιστόρημα και χρησιμοποιεί τη μουσική, την ποίηση και το τραγούδι (άρα βρίσκεται κοντά στην όπερα), μια φόρμα μεγάλης διάρκειας, που θα παρουσιαστεί σε πολλά μέρη, σαν μια σειρά ταινιών που συγκροτούν ένα έργο και που θα μιλά για ό,τι πιο φιλόδοξο: την ενεργητικότητα, το σεξ, το νόημα της ζωής. - Φ.Φ. Κόπολα Η...