Το διήγημα Ένας καλλιτέχνης της πείνας, το κύκνειο άσμα του Franz Kafka, αφηγείται τη ζωή ενός ανώνυμου και ξεχασμένου πλέον καλλιτέχνη, ο οποίος, αν και γνώρισε την επαγγελματική καταξίωση, δεν κατόρθωσε να ικανοποιήσει την «πείνα» του λόγω του μειωμένου ενδιαφέροντος του κοινού για την τέχνη του. Οι Αφορισμοί, γραμμένοι σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους, σε μια πρώτη ανάγνωση φαίνονται...
Το διήγημα Ένας καλλιτέχνης της πείνας, το κύκνειο άσμα του Franz Kafka, αφηγείται τη ζωή ενός ανώνυμου και ξεχασμένου πλέον καλλιτέχνη, ο οποίος, αν και γνώρισε την επαγγελματική καταξίωση, δεν κατόρθωσε να ικανοποιήσει την «πείνα» του λόγω του μειωμένου ενδιαφέροντος του κοινού για την τέχνη του. Οι Αφορισμοί, γραμμένοι σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους, σε μια πρώτη ανάγνωση φαίνονται...
«Δε μιλούσε πια, ούτ’ έγραφε. (Το ξανάπες.) Και πριν και μετά ’ταν όλα ταχτοποιημένα. Μετά ’μως δεν είχε θέση γι’ αυτόν. (Στον Μπαρτ το διάβασε.) Στενοχωριόταν που τό ’βλεπε, και δεν ημπορούσε. Βόγκαγε. Απ’ όταν το κατάλαβε, δεν ξανα’ρωτεύτηκε. (Γέλια.) Ήταν ήδη πολύ αργά. Το κουβαλάει ακόμα, φαίνεται.»
Μια ηθελημένα ασταθής ισορροπία μεταξύ θεατρικής πρόζας, πεζού λόγου, ακόμη και πεζολογίας,...
«Δε μιλούσε πια, ούτ’ έγραφε. (Το ξανάπες.) Και πριν και μετά ’ταν όλα ταχτοποιημένα. Μετά ’μως δεν είχε θέση γι’ αυτόν. (Στον Μπαρτ το διάβασε.) Στενοχωριόταν που τό ’βλεπε, και δεν ημπορούσε. Βόγκαγε. Απ’ όταν το κατάλαβε, δεν ξανα’ρωτεύτηκε. (Γέλια.) Ήταν ήδη πολύ αργά. Το κουβαλάει ακόμα, φαίνεται.»
Μια ηθελημένα ασταθής ισορροπία μεταξύ θεατρικής πρόζας, πεζού λόγου, ακόμη και πεζολογίας,...