Από τότε που συνειδητοποίησε τη θνητότητά του, ο άνθρωπος επιθυμεί να γίνει αθάνατος, να γίνει Θεός. Αυτό που δεν κατάφεραν οι θρησκείες και η φιλοσοφία μέσα στην ιστορία θέτουν ως στόχο οι θιασώτες του ψηφιακού υπερανθρωπισμού και του τεχνικού ή του κριτικού μετανθρωπισμού: την αθανασία και την αιωνιότητα. Ωστόσο, η ζωή είναι συνυφασμένη οντολογικά με τον θάνατο. Ύπαρξη και ανυπαρξία...
Από τότε που συνειδητοποίησε τη θνητότητά του, ο άνθρωπος επιθυμεί να γίνει αθάνατος, να γίνει Θεός. Αυτό που δεν κατάφεραν οι θρησκείες και η φιλοσοφία μέσα στην ιστορία θέτουν ως στόχο οι θιασώτες του ψηφιακού υπερανθρωπισμού και του τεχνικού ή του κριτικού μετανθρωπισμού: την αθανασία και την αιωνιότητα. Ωστόσο, η ζωή είναι συνυφασμένη οντολογικά με τον θάνατο. Ύπαρξη και ανυπαρξία...
Το παρόν βιβλίο διερευνά τις βιβλικές απηχήσεις, όπως επίσης τις προτυπώσεις του Τιμίου Σταυρού, στους ύμνους της Κυριακής της Σταυροπροσκυνήσεως. Η αξιοποίηση των προτυπώσεων στους ύμνους της «εορτής της τρίτης προσκύνησης του Σταυρού», τα πρόσωπα που συνθέτουν τη συγκεκριμένη βιβλική διήγηση, σημαίνουν, μεταξύ άλλων, την αδιάλειπτη παρουσία του Θεού στην εγκόσμια πραγματικότητα και την...
Το παρόν βιβλίο διερευνά τις βιβλικές απηχήσεις, όπως επίσης τις προτυπώσεις του Τιμίου Σταυρού, στους ύμνους της Κυριακής της Σταυροπροσκυνήσεως. Η αξιοποίηση των προτυπώσεων στους ύμνους της «εορτής της τρίτης προσκύνησης του Σταυρού», τα πρόσωπα που συνθέτουν τη συγκεκριμένη βιβλική διήγηση, σημαίνουν, μεταξύ άλλων, την αδιάλειπτη παρουσία του Θεού στην εγκόσμια πραγματικότητα και την...
Ο συλλογικός τόμος επέχει θέση ελάχιστου φόρου τιμής και αναγνώρισης στους καθηγητές Αθανάσιο Γκότοβο και Παναγιώτη Παπακωνσταντίνου για το πολύπλευρο και πολυσχιδές ακαδημαϊκό τους έργο. Οι δύο καθηγητές υπηρέτησαν στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συνέβαλλαν με το υψηλής ποιότητας διδακτικό και ερευνητικό τους έργο στην ανάπτυξη της Παιδαγωγικής...
Ο συλλογικός τόμος επέχει θέση ελάχιστου φόρου τιμής και αναγνώρισης στους καθηγητές Αθανάσιο Γκότοβο και Παναγιώτη Παπακωνσταντίνου για το πολύπλευρο και πολυσχιδές ακαδημαϊκό τους έργο. Οι δύο καθηγητές υπηρέτησαν στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και συνέβαλλαν με το υψηλής ποιότητας διδακτικό και ερευνητικό τους έργο στην ανάπτυξη της Παιδαγωγικής...
Το ευσύνοπτο αυτό βιβλίο περιλαμβάνει δύο μελέτες, οι οποίες αφορούν στο μυθιστόρημα Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη.
Η πρώτη μελέτη τιτλοφορείται Ο Καπετ?ν Μιχάλης. Η τέχνη της πατροκτονίας και συνιστά μία διεπιστημονική θεώρηση του έργου (λογοτεχνική και ψυχολογική-εγκληματολογική), η οποία καταλήγει σε μία πρωτότυπη συνολική πρόταση για την intentio auctoris.
Η δεύτερη μελέτη φέρει...
Το ευσύνοπτο αυτό βιβλίο περιλαμβάνει δύο μελέτες, οι οποίες αφορούν στο μυθιστόρημα Ο Καπετάν Μιχάλης του Νίκου Καζαντζάκη.
Η πρώτη μελέτη τιτλοφορείται Ο Καπετ?ν Μιχάλης. Η τέχνη της πατροκτονίας και συνιστά μία διεπιστημονική θεώρηση του έργου (λογοτεχνική και ψυχολογική-εγκληματολογική), η οποία καταλήγει σε μία πρωτότυπη συνολική πρόταση για την intentio auctoris.
Η δεύτερη μελέτη φέρει...
Σκοπός του βιβλίου είναι η κριτική ανάλυση των λόγων και των πολιτικών της αυτοαξιολόγησης του σχολείου, όπως εκφράστηκαν θεσμικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό παράδειγμα κατά τη διάρκεια τριών διακριτών και διαδοχικών διακυβερνητικών περιόδων - "μεταρρυθμιστικών επεισοδίων" - (ΠΑΣΟΚ/ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ (2010-2015), ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (2015-2019), ΝΔ (2019-2023).
Η μελέτη διερευνά τη γενεαλογία, με όρους...
Σκοπός του βιβλίου είναι η κριτική ανάλυση των λόγων και των πολιτικών της αυτοαξιολόγησης του σχολείου, όπως εκφράστηκαν θεσμικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό παράδειγμα κατά τη διάρκεια τριών διακριτών και διαδοχικών διακυβερνητικών περιόδων - "μεταρρυθμιστικών επεισοδίων" - (ΠΑΣΟΚ/ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ (2010-2015), ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (2015-2019), ΝΔ (2019-2023).
Η μελέτη διερευνά τη γενεαλογία, με όρους...
Το εγχειρίδιο "Educational Playbook: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Παρέμβαση στα Γλωσσολογικά Επίπεδα" αποσκοπεί να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς, στους ειδικούς παιδαγωγούς, στους θεραπευτές και στους γονείς έναν πρακτικό οδηγό, για την κατανόηση και αντιμετώπιση των γλωσσικών δυσκολιών των μαθητών.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε σχεδόν...
Το εγχειρίδιο "Educational Playbook: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Παρέμβαση στα Γλωσσολογικά Επίπεδα" αποσκοπεί να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς, στους ειδικούς παιδαγωγούς, στους θεραπευτές και στους γονείς έναν πρακτικό οδηγό, για την κατανόηση και αντιμετώπιση των γλωσσικών δυσκολιών των μαθητών.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε σχεδόν...
Το συγκεκριμένο εγχειρίδιο σχεδιάστηκε για τους μαθητές των Γ΄ έως και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου που θέλουν να ανακαλύψουν τη χαρά της συγγραφής και να εξερευνήσουν τον απέραντο κόσμο των συνδυασμών των λέξεων και τη μετατροπή τους σε ιδέες.
Μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, δημιουργικά λεκτικά παιχνίδια και ευφάνταστες ασκήσεις, το βιβλίο αυτό υποστηρίζει τους μαθητές να...
Το συγκεκριμένο εγχειρίδιο σχεδιάστηκε για τους μαθητές των Γ΄ έως και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου που θέλουν να ανακαλύψουν τη χαρά της συγγραφής και να εξερευνήσουν τον απέραντο κόσμο των συνδυασμών των λέξεων και τη μετατροπή τους σε ιδέες.
Μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, δημιουργικά λεκτικά παιχνίδια και ευφάνταστες ασκήσεις, το βιβλίο αυτό υποστηρίζει τους μαθητές να...
Ο τόμος αυτός που τιτλοφορείται Λαϊκός λόγος και κοινωνική πραγματικότητα στην Αθήνα του 21ου αιώνα περιλαμβάνει μελετήματα, τα οποία αναφέρονται σε μορφές λαϊκού λόγου, που είναι διαρκώς παρούσες στην καθημερινή μας ζωή. Οι συζητήσεις στα εστιατόρια ή στην ουρά αναμονής για το ταμείο, το κουτσομπολιό στην καθημερινότητά μας, αλλά και στο διαδίκτυο, οι αστικοί θρύλοι και οι θεωρίες συνωμοσίας,...
Ο τόμος αυτός που τιτλοφορείται Λαϊκός λόγος και κοινωνική πραγματικότητα στην Αθήνα του 21ου αιώνα περιλαμβάνει μελετήματα, τα οποία αναφέρονται σε μορφές λαϊκού λόγου, που είναι διαρκώς παρούσες στην καθημερινή μας ζωή. Οι συζητήσεις στα εστιατόρια ή στην ουρά αναμονής για το ταμείο, το κουτσομπολιό στην καθημερινότητά μας, αλλά και στο διαδίκτυο, οι αστικοί θρύλοι και οι θεωρίες συνωμοσίας,...
«Το να επιζήσεις χωρίς να αρνηθείς τίποτα από τον ηθικό σου κόσμο» αναφέρει ο Πρίμο Λέβι για τους εκτοπισμένους στα στρατόπεδα του θανάτου, «εκτός από περιπτώσεις μεγάλης εύνοιας της τύχης, ήταν δυνατόν μόνο σε ελάχιστους και αυτοί ήταν άνθρωποι ανώτεροι, από τη στόφα των αγίων ή των μαρτύρων»
Σ’ αυτό το μικρό βιβλίο γίνεται λόγος για φωτιά.
Μια φωτιά που καίει αλλά δεν καταστρέφει.
Κάνει...
«Το να επιζήσεις χωρίς να αρνηθείς τίποτα από τον ηθικό σου κόσμο» αναφέρει ο Πρίμο Λέβι για τους εκτοπισμένους στα στρατόπεδα του θανάτου, «εκτός από περιπτώσεις μεγάλης εύνοιας της τύχης, ήταν δυνατόν μόνο σε ελάχιστους και αυτοί ήταν άνθρωποι ανώτεροι, από τη στόφα των αγίων ή των μαρτύρων»
Σ’ αυτό το μικρό βιβλίο γίνεται λόγος για φωτιά.
Μια φωτιά που καίει αλλά δεν καταστρέφει.
Κάνει...
Η θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης του Mezirow (1978) προσελκύει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον ερευνητών διαφορετικών επιστημονικών πεδίων, καθώς μπορεί να αξιοποιηθεί πέρα από τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και σε άλλα πεδία, όπως στον χώρο των επιχειρήσεων και των δημόσιων οργανισμών. Αποτελεί μια καινοτόμα προσέγγιση για την ατομική αλλαγή και ανάπτυξη των εργαζομένων, αλλά και για τον...
Η θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης του Mezirow (1978) προσελκύει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον ερευνητών διαφορετικών επιστημονικών πεδίων, καθώς μπορεί να αξιοποιηθεί πέρα από τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και σε άλλα πεδία, όπως στον χώρο των επιχειρήσεων και των δημόσιων οργανισμών. Αποτελεί μια καινοτόμα προσέγγιση για την ατομική αλλαγή και ανάπτυξη των εργαζομένων, αλλά και για τον...
Πώς θα μάθουμε να μιλάμε μόνο για όσα έχουμε κατανοήσει,αντί να φαντασιωνόμαστε ότι προχωρήσαμε τάχα πνευματικά, αναμασώντας πατερικά αποφθέγματα για καταστάσεις που δεν έχουμε ζήσει; Παρερμηνεύουμε την έννοια της άσκησης και της ποιμαντικής όταν μεταφέρουμε μηχανιστικά στην καθημερινότητα μια απομίμηση του τρόπου ζωής άλλων εποχών, λες και βρισκόμαστε στην έρημο τον 4ο αιώνα μ.Χ. Πώς θα...
Πώς θα μάθουμε να μιλάμε μόνο για όσα έχουμε κατανοήσει,αντί να φαντασιωνόμαστε ότι προχωρήσαμε τάχα πνευματικά, αναμασώντας πατερικά αποφθέγματα για καταστάσεις που δεν έχουμε ζήσει; Παρερμηνεύουμε την έννοια της άσκησης και της ποιμαντικής όταν μεταφέρουμε μηχανιστικά στην καθημερινότητα μια απομίμηση του τρόπου ζωής άλλων εποχών, λες και βρισκόμαστε στην έρημο τον 4ο αιώνα μ.Χ. Πώς θα...
Αυτήν την γη διάλεξε ο Θεός να εμφανιστεί, να συνάψει με τον άνθρωπο, Διαθήκη, να δώσει τον Νόμο του και να τον ονομάσει "περιούσιο λαό".
Εκεί έγινε η Ενανθρώπησή του , η Σάρκωση, η Σταύρωση και η Ανάστασή Του.
Σημεία αναφοράς για ολόκληρο τον κόσμο αποτελούν τα Ιερά Προσκυνήματα στην Αγία Γη, εκεί που περπάτησε, δίδαξε, θαυματούργησε και θυσιάστηκε.
Απέναντι σε αυτήν την θεία πρόνοια και...
Αυτήν την γη διάλεξε ο Θεός να εμφανιστεί, να συνάψει με τον άνθρωπο, Διαθήκη, να δώσει τον Νόμο του και να τον ονομάσει "περιούσιο λαό".
Εκεί έγινε η Ενανθρώπησή του , η Σάρκωση, η Σταύρωση και η Ανάστασή Του.
Σημεία αναφοράς για ολόκληρο τον κόσμο αποτελούν τα Ιερά Προσκυνήματα στην Αγία Γη, εκεί που περπάτησε, δίδαξε, θαυματούργησε και θυσιάστηκε.
Απέναντι σε αυτήν την θεία πρόνοια και...
Ο πρωτοεκκλησιαστικός θεσμός της λεγομένης «Επισκοπικής Ακροάσεως», γνωστής εν συνεχεία ως «audientia episcopalis», ερείδεται σε βιβλικές υποδείξεις και ειδικότερα στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο (Ματθ. 18,15-17), καθώς και στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή του Παύλου (Α΄ Κορ. 6,1-8). Πρόκειται για δικαστική εξουσία του Επισκόπου, η οποία απέκτησε για πρώτη φορά νομική υπόσταση εκ μέρους της...
Ο πρωτοεκκλησιαστικός θεσμός της λεγομένης «Επισκοπικής Ακροάσεως», γνωστής εν συνεχεία ως «audientia episcopalis», ερείδεται σε βιβλικές υποδείξεις και ειδικότερα στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο (Ματθ. 18,15-17), καθώς και στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή του Παύλου (Α΄ Κορ. 6,1-8). Πρόκειται για δικαστική εξουσία του Επισκόπου, η οποία απέκτησε για πρώτη φορά νομική υπόσταση εκ μέρους της...
Η πανδημία ήρθε να αποδείξει όχι μόνο την ευθραυστότητα αλλά και την έντονη αλληλεπίδραση και αλληλοσύνδεση των χωρών. Τώρα απαιτείται μια από κοινού επείγουσα δράση για επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων που τίθενται αναφορικά με το Μέλλον της Εκπαίδευσης. Μιας εκπαίδευσης που θα πρέπει να συμβάλει όχι μόνο στην τήρηση της ανεκπλήρωτης υπόσχεσης για διασφάλιση του δικαιώματος σε ποιοτική...
Η πανδημία ήρθε να αποδείξει όχι μόνο την ευθραυστότητα αλλά και την έντονη αλληλεπίδραση και αλληλοσύνδεση των χωρών. Τώρα απαιτείται μια από κοινού επείγουσα δράση για επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων που τίθενται αναφορικά με το Μέλλον της Εκπαίδευσης. Μιας εκπαίδευσης που θα πρέπει να συμβάλει όχι μόνο στην τήρηση της ανεκπλήρωτης υπόσχεσης για διασφάλιση του δικαιώματος σε ποιοτική...
Γενιές και γενιές ανθρώπων έζησαν με την αναμονή ενός Λυτρωτή από την δυναστεία του θανάτου, ωσότου γεννήθηκε η Μητέρα του στη γη.
Η Ανύμφευτη κόρη, που με τη ζωή της έγινε η πύλη τ’ ουρανού.
Ολόκληρο το θαύμα που λέγεται Υπεραγία Θεοτόκος, από τις μέρες του Ιωακείμ και της Άννας, των αγίων γονιών της μέχρι και την Κοίμησή της, συνοψίζεται στις σελίδες αυτές με τρόπο ποιητικό και...
Γενιές και γενιές ανθρώπων έζησαν με την αναμονή ενός Λυτρωτή από την δυναστεία του θανάτου, ωσότου γεννήθηκε η Μητέρα του στη γη.
Η Ανύμφευτη κόρη, που με τη ζωή της έγινε η πύλη τ’ ουρανού.
Ολόκληρο το θαύμα που λέγεται Υπεραγία Θεοτόκος, από τις μέρες του Ιωακείμ και της Άννας, των αγίων γονιών της μέχρι και την Κοίμησή της, συνοψίζεται στις σελίδες αυτές με τρόπο ποιητικό και...
Στο παρόν βιβλίο μελετώνται ζητήματα που σχετίζονται με τη δομή και τη λειτουργία της δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συγκεκριμένα των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων- Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.).
Αναλύονται, εξελικτικά, τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στον χρόνο και προσδιορίζονται οι πολιτικές για την εκπαίδευσή τους, με αναφορά στην κείμενη νομοθεσία για τα...
Στο παρόν βιβλίο μελετώνται ζητήματα που σχετίζονται με τη δομή και τη λειτουργία της δευτεροβάθμιας ειδικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συγκεκριμένα των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων- Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.).
Αναλύονται, εξελικτικά, τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στον χρόνο και προσδιορίζονται οι πολιτικές για την εκπαίδευσή τους, με αναφορά στην κείμενη νομοθεσία για τα...